1.31.2014

ING Bank “Facebook’a para transferi” dönemi başlıyor-Yılmaz Parlar


BASIN TOPLANTILARI  
ING Bank yeni İnternet Şubesi ile ‘iki adımda bankacılık” ve 
“Facebook’a para transferi” dönemi başlıyor
ING Bank, şimdi de dijital bankacılık ile “eski köye yeni adet” getiriyor.                Yeni dönem bankacılık anlayışının odağına dijital teknolojiyi yerleştiren ING Bank, yeni İnternet Şubesi ile bankacılık anlayışını tamamen değiştiriyor. 
Türkiye’de bir ilk olarak cihaz bağımsız tasarlanan ING Bank yeni İnternet Şubesi, tüm bankacılık işlemlerini sadece iki adımla gerçekleştirmenin yanı sıra Facebook kullanıcılarına para transferini de mümkün kılıyor.



ING Bank’ın yenilenen İnternet Bankacılığı Platformu SMART, GSMA’nın düzenlediği mobil iletişim dünyasının liderlerini belirleyen 2014 Global Mobil Ödülleri’nde ‘Tüketici Mobil Servisi’ kategorisinde finale kaldı. ING Bank, bu ödül kategorisinde yer alan tek banka oldu. 
Türkiye’nin en iddialı bankacılığına imza atan ING Bank, yeni internet şubesi ile dijital bankacılıkta dönüşümü başlatıyor. ‘Cihaz Bağımsız (Responsive Design)’ olarak tanımlanan platform ile sektöre “her cihaza uyumlu bankacılık” anlayışı geliyor. Dünyanın direkt bankacılık lideri olan ING’nin bilgi birikimi ile yaratılan model ING Grubu’ndaki başka ülkelere de ihraç edilecek. 
ING Internet şubesi, bilgisayar, tablet, akıllı telefon ayrımını ortadan kaldırmasının yanı sıra tüm işlemleri “iki adım” ile gerçekleştirme imkanı sunuyor. Ayrıca, İnternet Şubesi’nde ING Bank’ta hesabı olmayan Facebook kullanıcılarına para transferi yapılabiliyor.    
Türkiye’de ilk defa klavye kısa yolları ile en sık kullanılan işlemlere hızlı erişim sağlayan yeni İnternet Şubesi aynı zamanda TC kimlik numarası ya da kart bilgileri ile internet bankacılığına hızlı giriş imkanı sağlıyor. ING Bank, güçlü analitik altyapısı sayesinde İnternet Şubesi’nde kullanıcılara, daha önceki ziyaretlerine ve mevcut ihtiyaçlarına uygun özel teklifler sunuluyor.  
ING Bank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun: “Yarının ING Bank’ı mobil bankacılık ile şekillenecek”

ING Bank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Barbaros Uygun “Bizim için 2013’te ‘yeni dönem bankacılığı’ daha da önem kazandı. Gelişen teknoloji ve trendlere bakarak önümüzdeki 5-10 yıllık bankacılık haritasını çıkardık. Biz dijitali inovasyonla harmanlayarak yarının ING Bankını inşa ediyoruz. İki yılda altyapımıza çok yatırım yaptık. Bu çerçevede alternatif kanallara, özellikle mobile odaklandık. 

Öngörüsel analitik en önemli önceliklerimizden bir tanesi. Teknolojinin gelişimiyle birlikte büyük ölçekte verilere ulaşabiliyor ve bunları hızlı şekilde analiz edebiliyoruz. Verileri müşteri yararına kullanarak doğru zamanda doğru kanalla doğru ürünü sunmayı hedefliyor, karar süreçlerimizi daha analitik bir yapıya oturtuyoruz. Nitekim web sitemiz ve İnternet Şubemiz tüm bu çalışmalar paralelinde odağına kolaylık, erişilebilirlik ve hız fonksiyonlarını alarak ilkleri bünyesinde barındıran bir platform halini aldı. 
Sadece 1 dakikada EFT
Barbaros Uygun, “ING Bank İnternet Şubesi’nin sağladığı kolaylık ve hız ile internetten EFT süresini 1 dakikaya indirdik. ING Mobil’de yapacağımız yeniliklerle önümüzdeki dönemde de müşterilerimizin ihtiyaçlarına, onların beklentilerinin üzerinde karşılık verecek ve yeni jenerasyona uyumlu ürünler geliştirmeyi sürdüreceğiz. Yarının ING’sinde, müşterilerimizle ilgilenme şeklimiz, hizmet sunma tarzımız ve müşteri takibimiz bugünkünden çok daha farklı olacak” diye ekledi.
“Facebook kullanıcılarına para transferi yapılacak”
Yeni platformu kurgularken, başta genç nüfus olmak üzere toplumun tüm kesimlerinde kullanımı giderek artan sosyal medya platformlarını da unutmadıklarına değinen Barbaros Uygun, “Türkiye’de ilk kez dijital bankacılıkta facebook entegrasyonu geliştirerek, ING Bank’ta hesabı olmasa da facebook kullanıcılarına sadece iki adımla para göndermeyi mümkün hale getirdik” dedi.   
“Dijital ekonomiye hazırız”
ING Bank yeni İnternet Şubesi’nin Türkiye’deki dijital bankacılık tanımlamasını değiştireceğine dikkat çeken Barbaros Uygun, “Ekonomi ve bankacılık sektöründeki ağırlığı giderek artan dijital çağa ve bu çağın yarattığı ekonomiye ING Bank Türkiye olarak hazırız” dedi. 
Mobil cihazların penetrasyonunun yükselişi ve verinin herkes tarafından kolaylıkla tüketimi ile birlikte şubesiz bankacılığının geldiği noktanın beklentilerin üzerinde olduğuna vurgu yapan Uygun, Türkiye’de mobil penetrasyonda %10’luk bir büyümenin GSYH’da kişi başı 0.6 puanlık bir artış getirdiğine dikkat çekti. 
“ING Bank Internet Şubesi, şube bankacılığında da yeni bir dönemi başlatıyor”
Barbaros Uygun, yeni web sitesi ve internet bankacılığının yanı sıra yeni mobil uygulamalarla tamamen dijitale dayalı bir model geliştirdiklerini belirtti. Bankacılıkta konfor, kolaylık ve hızın ING Bank İnternet Şubesi ile yeniden tanımlandığını ifade eden Uygun, şube bankacılığı anlayışını da değiştireceklerini söyledi. 
“Biz ING Bank olarak mobil bankacılık altyapısını şube bankacılığına taşıyarak bir ilke daha imza atıyor ve böylece yeni bir şube bankacılığı anlayışı geliştiriyoruz. Şubelerimizden de çok yalın, basit ve hızlı bankacılık hizmeti sunacağız. Yeni teknolojiyi kullanarak daha esnek, uygun maliyetli hizmet sunacak ve rekabette de avantajlı konuma geleceğiz” dedi. 
“Teknoloji yatırımlarımızla mobil kullanan müşteri sayımız yüzde 325 arttı”
Dünyada ve Türkiye’de mobilin internetten daha hızlı büyüdüğüne dikkat çeken Barbaros Uygun, “Dünyada her dört cep telefonu sahibinden birisi telefonundan finansal bir işlem gerçekleştiriyor. Türkiye’deki internet penetresyonu yüzde 44, mobil abone sayısı penetrasyonu yüzde 91.1, akıllı telefon penetrasyonu ise yüzde 24 ve bu oran giderek yükseliyor. 
Türkiye’de 2014 yılında akıllı telefon adedinin 44 milyona yükselmesi bekleniyor. Bu artışa paralel olarak, mobil bankacılık kullanımı da yıllar içinde artış gösteriyor. Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre Eylül 2012’den Eylül 2013’e kadar geçen 1 yıllık sürede mobil bankacılık müşteri sayısı %117’lik büyümeyle yaklaşık 2 milyondan yaklaşık 4.5 milyona ulaştı. Mobil platformlardan yapılan para transferleri yine aynı tarihler arasında %163’lük büyüme ile 2.5 milyondan 6.5 milyon adede yükseldi. Fatura, vergi gibi ödemeler %225 ile en yüksek büyümeyi elde ederek yaklaşık 1.3 milyondan 4.3 milyona adede çıktı. Kredi kartı işlemlerindeki artış ise 700 binlerden 2.3 milyonlara doğru %218’lik büyüme gösterdi.” 
Uygun teknoloji bankacılığının, ING Grubu’nun globalde en güçlü olduğu alan olduğuna da değinerek “Global açıdan ciddi bir birikime sahip olduğumuz mobil kanallara ağırlık vererek cihaz ve platform çeşitliliğine yatırım yaptık. Teknolojiye yaptığımız yatırımlarla 2012 yılından beri ING Mobil’i kullanan müşteri sayımızı yüzde 325 oranında artırdık. Yeni İnternet Şubemiz ile birlikte bu iddiamızı bir adım daha ileri taşıyacağız” dedi.
“Mobil kullanımına hakim ve fiyata hassas yeni bir müşteri ile karşı karşıyayız”
Barbaros Uygun, yeni dönem bankacılık anlayışlarının çıkış noktasında mobil kullanımının artmasının yanı sıra müşterilerin basitlik ihtiyacı, akıllı telefonların yaygınlaşması ve değişen müşteri profili olduğunu belirtti. 
Uygun, “Y kuşağı X kuşağına göre daha az TV izleyip, daha az radyo dinliyor ve daha az gazete okuyor. Tüm bunlara karşın daha fazla internet kullanıyor. Ülkemizde kişi başına düşen taşınabilir cihaz sayısı ortalaması 5.4. Bu oran ABD, Almanya, Japonya gibi gelişmiş 12 ülkenin ortalaması yüzde 5.2; Hindistan, Endonezya, Arjantin gibi gelişmekte olan 8 ülkenin ortalamasıysa 6.15” dedi. Dijital çağda müşteri profilinin de değiştiğine dikkat çeken Uygun yeni müşteri profilinin, her konuda bilgili, mobil kullanıma öncelik veren, dijital alanda bilgi sahibi ve sosyal mecralarda aktif ve fiyatlara hassas olduğunu vurguladı. 
ING Bank, GSMA Ödülleri’nde finale kaldı 
ING Bank, yenilenen internet bankacılığı platformu ile her yıl iletişim ve teknoloji dünyasının liderlerini belirleyen GSMA 2014 Global Mobil Ödülleri’nde Tüketici Mobil Servisi kategorisinde finale kalan tek banka oldu. ING Bank’ın daha sosyal ve daha mobil internet bankacılığı platformu, geçtiğimiz yıl da İnteraktif Medya Ödülleri’nde Sınıfının En İyisi Ödülü’nü almıştı.

ING Grubu, Bankacılık, Sigorta ve Varlık yönetimi alanlarında faaliyet göstermekte olan dünya çapında bir finansal hizmetler şirketidir. ING Grubu, 40'tan fazla ülkede 82 binden fazla çalışana ve 61 milyondan fazla müşteriye sahiptir. Her zaman değişime öncülük eden ING Grubu, tüm dünyada faaliyet gösterdiği ülkelerde üretime, tasarrufa, girişimciliğe, yenilikçiliğe, yaratıcılığa güç katmak hedefini taşımaktadır. Sürdürülebilirliği iş modelinin ana prensibi olarak gören ING Grubu, faaliyet gösterdiği toplumlarda çocukların eğitimi, finansal eğitim ve çevre alanlarında birçok program hayata geçirmektedir. ING Grubu, 2003’ten beri Uluslararası Finans Kurumu'nun (IFC) çevre ve sosyal sorumluluk standartları esas alınarak 10 milyon dolar ve üzeri bütün projelerin finansmanında uygulanması kabul edilen Ekvator prensiplerini gönüllü olarak kabul eden 10 uluslararası bankadan birisidir. Bu çerçevede,  proje finansmanında, sosyal sorumluluk ve çevre riskini gözetmekte, ilgili standartlar paralelinde hareket etmektedir. 
UNICEF ile 2005 yılından bu yana küresel işbirliğini sürdüren ING Grubu, ‘ING ChancesforChildren’ programı kapsamında yaklaşık 800 bin çocuğa destek vererek ve 23 milyon Avro’nun üzerinde (50 milyon TL) kaynak yaratarak çocukların eğitime erişimini sağlamaktadır. Küresel sorumluluk standartlarına uyumu FTSE4Good ve Dow JonesSustainability Index gibi kurumlarca da tescillenen ING Grubu 2006 yılında Küresel İlkeler Sözleşmesi Global Compact’a da imza atmıştır. ING Grubu 2007’den beri faaliyetlerini sıfır karbon ayak izi ile sürdürmektedir. Türkiye’de yaklaşık 350 şube ile hizmet veren ING Bank’ın bankacılık stratejisi, Türkiye’nin sürdürülebilir ekonomik büyümesine paralel bankacılık yapmaktır. Bu kapsamda, ana odak noktası tasarruf ve katma değerli ihracatın artırılmasıdır. 

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder