1.31.2014

EGD EMITTE--ANADOLU’DA TURİZME MEDYA NASIL BAKIYOR-PANEL-YILMAZ PARLAR


BASIN TOPLANTILARI  


Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) 18. EMITT-Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat fuarı kapsamında Tüyap fuar alanında “Anadolu’da Turizme Medya Nasıl Bakıyor?” Başlıklı bir panel düzenledi. 

Yeni Şafak Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD Denetim Kurulu Üyesi Fikri Türkel moderatörlüğünde düzenlenen panele; Türkiye Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD Yazarlar Kurulu Üyesi Metiner Sezer, Ekovitrin Medya Grubu Başkanı Şeref Özata, turkiyeturizm.com Genel Yayın Yönetmeni Özkan Altıntaş, Seyahat-Kültür, Turizm TV programcısı Esra Alkan, Point Hotel Taksim Genel Müdürü Nuri Kalyoncu ve İksir Resort Town Yönetim Kurulu Başkanı İksir Aydın konuşmacı olarak katıldı.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan EGD Başkanı Celal Toprak EMITT fuarının önemine vurgu yaptı. Toprak, EGD olarak EMITT fuarını önemsediğini söyleyerek şöyle devam etti: “Turizmin yaygınlaştırılması ve turizmin  deniz-kum-güneş algısından çıkartılması için EMITT fuarı çok önemli. Hem gelir dağılımındaki adaleti sağlamada hem de Anadolu’nun dünyadan herkesin keşfetmesini sağlama konusunda turizmi önemsiyoruz.”


Ekovitrin Medya Grubu Başkanı Şeref Özata panelde yaptığı konuşmada Türkiye’deki turizmin gelişimine vurgu yaptı. Özata son 10 yılda yaşanan gelişmelerin turizmin gelişmesinde etkili olduğunu ve yapılan hava limanlarının turizmi geliştirdiğini belirtti. Özata, “Türkiye turizmi son yıllarda gözle görülür bir gelişme oldu. Kış turizmi olarak Uludağ tek alternatifken şimdi Türkiye’nin birçok yerinde kayak merkezleri, kış turizmi için önemli alanlar yaratıldı. Son 10 yılda 50 ilimize hava limanı yapılması turizmin gelişmesinde önemli bir etkendir. Medya ayağında ise dizilerin Anadolu’nun çeşitli yerlerinde çekim yapması ve insanların keşfetmesini sağladı. Şimdi Mardin başta olmak üzere birçok şehrimiz ilgi odağı durumunda. Turizm konusunda medya elinden gelen her türlü desteği verdiğini düşünüyorum ama turizmcilerimiz aynı desteği medyaya vermiyor. Haber yapmak, program çekmek yüksek bütçeli işler. Turizmcilerimizin bu konuda daha fazla desteğini bekliyoruz ” şeklinde konuştu. Şeref Özata, TRT Anadolu’nun kültürünü tanıtmada ciddi çalışmalar olduğunu söylerken bazı kanalların dünyanın birçok yerine muhabir gönderdiğini ve aynı özveriyi Anadolu için göstermediğini vurguladı. 
Turkiyeturizm.com Genel Yayın Yönetmeni Özkan Altıntaş Anadolu turizmde ihmal edildiğinin altını çizerek şöyle konuştu: “Turizm Anadolu açısından ihmal edildiğini düşünüyorum. EMITT fuarına baktığımızda Anadolu’nun turizm cenneti olduğunu görüyoruz. Birçok kalkınma ajansının, valiliklerin desteğine buraya gelebilen bölgelere daha çok destek verilmeli.



İksir Resort Town Yönetim Kurulu Başkanı İksir Aydın Turizmin gelişmesi konusunda ulusal medyanın verdiği desteğin önemli olduğunu ve Anadolu’nun hala keşfedilmesi gereken yerlerinin olduğunu anlattı. Aydın şöyle devam etti: “Anadolu’da turizmi geliştirmek tabii ki kolay değil. Anadolu halkı bir tam özümseyemediği turizmcilik için halk bilinçlendirilmeli ve farkındalık arttırılmalıdır. Medya açısında da Anadolu’nun tanıtımını yapmak kolay değil. Medya elinden gelen destek veriyor. Turizmin gelişmesi için medya ve turizmciler kol kola olmalı.”
Point Hotel Taksim Genel Müdürü Nuri Kalyoncu Anadolu’daki kongre turizmi eksiliğine dikkat çekerek Avrupa ülkeleri gibi etkinlik ve kongrelerin ülkenin çeşitli yerlere yayılmasını belirterek şu şekilde deva etti: “Point Hotel olarak biz daha çok kongre turizmine hitap ediyoruz. Bu açıdan Anadolu’ya baktığımızda büyük bir açık var. Sadece İstanbul gibi merkez bölgelerde kongre turizmin yaygın olmamalı. Anadolu’nun tanıtılması için konser, kongre gibi etkinliklerin daha fazla yapılması gerekir. Dünya medyasında Anadolu sürekli gündemde olmalı. Avrupa ülkeleri gibi ancak bu şekilde ülkemizin her yeri turizm merkezi olabilir”



 Anadolu’nun birçok bölgesine giderek programlara ve belgesellere imza atan Seyahat-Kültür, Turizm TV programcısı Esra Alkan, bölgelerde valilerin turizm için önemli bir faktör olduğunu ve yatırımcılarla turistlerin gönül rahatlığıyla gelmesinde de önemli olduğunu söyledi.  Alkan şöyle devam etti: “’Anadolu’ya medya nasıl bakıyor’ derseniz, iştahla bakıyor derim. Anadolu’dan gelen haberleri ciddi şekilde önemseniyor, birçok gazetenin özel turizm eki bulunuyor, o bölgelerdeki yatımcılara gazetelerde geniş yer ayrılıyor…  
Medyanın sadece okutan ve düşündüren bir yapısı yok. Turizm açısında kitleleri yerinden kaldırıp buralara getiren, tanıtıcı ve bilgilendirici de bir yapısı da var. Bu sebeple medyanın desteklenmesinin önemli olduğunu düşünüyorum.”



Panelde söz alan bir diğer konuşmacı Türkiye Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD Yazarlar Kurulu Üyesi Metiner Sezer de Türkiye’nin ve şehirlerinin turizm açısından marka olamamasını eleştirdi ve şöyle devam etti: “Avrupa’nın birçok marka şehri var ama biz hâlâ marka yaratamadık. Bunun tek bir sebebi var; şehirlerimizi 7 milyar insanın diline dolayacak türde hikâyemiz yok. Yani var olan hikâyeyi yazıp dünya markası yapmak konusunda bir hareketimiz bulunmuyor. Avrupalı her şehrinin hikâyesini özenle yazıp turizm pazarlamasını öyle yapıyor. Bizim var olan 10 binlerce yıllık tarihi tüm dünyaya tanıtamıyoruz.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder