Ekonomi
Gazetecileri Derneği (EGD) 18. EMITT-Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve
Seyahat fuarı kapsamında Tüyap fuar alanında “Anadolu’da Turizme Medya Nasıl
Bakıyor?” Başlıklı bir panel düzenledi.
Yeni Şafak
Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD Denetim Kurulu Üyesi Fikri Türkel
moderatörlüğünde düzenlenen panele; Türkiye Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD
Yazarlar Kurulu Üyesi Metiner Sezer, Ekovitrin Medya Grubu Başkanı Şeref Özata,
turkiyeturizm.com Genel Yayın Yönetmeni Özkan Altıntaş, Seyahat-Kültür, Turizm
TV programcısı Esra Alkan, Point Hotel Taksim Genel Müdürü Nuri Kalyoncu ve
İksir Resort Town Yönetim Kurulu Başkanı İksir Aydın konuşmacı olarak katıldı.
Etkinliğin
açılış konuşmasını yapan EGD Başkanı Celal Toprak EMITT fuarının önemine vurgu
yaptı. Toprak, EGD olarak EMITT fuarını önemsediğini söyleyerek şöyle devam
etti: “Turizmin yaygınlaştırılması ve turizmin deniz-kum-güneş algısından
çıkartılması için EMITT fuarı çok önemli. Hem gelir dağılımındaki adaleti
sağlamada hem de Anadolu’nun dünyadan herkesin keşfetmesini sağlama konusunda
turizmi önemsiyoruz.”
Ekovitrin
Medya Grubu Başkanı Şeref Özata panelde yaptığı konuşmada Türkiye’deki turizmin
gelişimine vurgu yaptı. Özata son 10 yılda yaşanan gelişmelerin turizmin
gelişmesinde etkili olduğunu ve yapılan hava limanlarının turizmi
geliştirdiğini belirtti. Özata, “Türkiye turizmi son yıllarda gözle görülür bir
gelişme oldu. Kış turizmi olarak Uludağ tek alternatifken şimdi Türkiye’nin
birçok yerinde kayak merkezleri, kış turizmi için önemli alanlar yaratıldı. Son
10 yılda 50 ilimize hava limanı yapılması turizmin gelişmesinde önemli bir
etkendir. Medya ayağında ise dizilerin Anadolu’nun çeşitli yerlerinde çekim
yapması ve insanların keşfetmesini sağladı. Şimdi Mardin başta olmak üzere
birçok şehrimiz ilgi odağı durumunda. Turizm konusunda medya elinden gelen her
türlü desteği verdiğini düşünüyorum ama turizmcilerimiz aynı desteği medyaya
vermiyor. Haber yapmak, program çekmek yüksek bütçeli işler. Turizmcilerimizin
bu konuda daha fazla desteğini bekliyoruz ” şeklinde konuştu. Şeref Özata, TRT
Anadolu’nun kültürünü tanıtmada ciddi çalışmalar olduğunu söylerken bazı
kanalların dünyanın birçok yerine muhabir gönderdiğini ve aynı özveriyi Anadolu
için göstermediğini vurguladı.
Turkiyeturizm.com
Genel Yayın Yönetmeni Özkan Altıntaş Anadolu turizmde ihmal edildiğinin altını
çizerek şöyle konuştu: “Turizm Anadolu açısından ihmal edildiğini düşünüyorum.
EMITT fuarına baktığımızda Anadolu’nun turizm cenneti olduğunu görüyoruz.
Birçok kalkınma ajansının, valiliklerin desteğine buraya gelebilen bölgelere
daha çok destek verilmeli.
İksir
Resort Town Yönetim Kurulu Başkanı İksir Aydın Turizmin gelişmesi konusunda
ulusal medyanın verdiği desteğin önemli olduğunu ve Anadolu’nun hala
keşfedilmesi gereken yerlerinin olduğunu anlattı. Aydın şöyle devam etti:
“Anadolu’da turizmi geliştirmek tabii ki kolay değil. Anadolu halkı bir tam
özümseyemediği turizmcilik için halk bilinçlendirilmeli ve farkındalık
arttırılmalıdır. Medya açısında da Anadolu’nun tanıtımını yapmak kolay değil.
Medya elinden gelen destek veriyor. Turizmin gelişmesi için medya ve
turizmciler kol kola olmalı.”
Point Hotel
Taksim Genel Müdürü Nuri Kalyoncu Anadolu’daki kongre turizmi eksiliğine dikkat
çekerek Avrupa ülkeleri gibi etkinlik ve kongrelerin ülkenin çeşitli yerlere
yayılmasını belirterek şu şekilde deva etti: “Point Hotel olarak biz daha çok
kongre turizmine hitap ediyoruz. Bu açıdan Anadolu’ya baktığımızda büyük bir
açık var. Sadece İstanbul gibi merkez bölgelerde kongre turizmin yaygın
olmamalı. Anadolu’nun tanıtılması için konser, kongre gibi etkinliklerin daha
fazla yapılması gerekir. Dünya medyasında Anadolu sürekli gündemde olmalı. Avrupa
ülkeleri gibi ancak bu şekilde ülkemizin her yeri turizm merkezi olabilir”
Anadolu’nun
birçok bölgesine giderek programlara ve belgesellere imza atan Seyahat-Kültür,
Turizm TV programcısı Esra Alkan, bölgelerde valilerin turizm için önemli bir
faktör olduğunu ve yatırımcılarla turistlerin gönül rahatlığıyla gelmesinde de
önemli olduğunu söyledi. Alkan şöyle devam etti: “’Anadolu’ya medya nasıl
bakıyor’ derseniz, iştahla bakıyor derim. Anadolu’dan gelen haberleri ciddi
şekilde önemseniyor, birçok gazetenin özel turizm eki bulunuyor, o bölgelerdeki
yatımcılara gazetelerde geniş yer ayrılıyor…
Medyanın
sadece okutan ve düşündüren bir yapısı yok. Turizm açısında kitleleri yerinden
kaldırıp buralara getiren, tanıtıcı ve bilgilendirici de bir yapısı da var. Bu
sebeple medyanın desteklenmesinin önemli olduğunu düşünüyorum.”
Panelde söz
alan bir diğer konuşmacı Türkiye Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD Yazarlar Kurulu
Üyesi Metiner Sezer de Türkiye’nin ve şehirlerinin turizm açısından marka
olamamasını eleştirdi ve şöyle devam etti: “Avrupa’nın birçok marka şehri var
ama biz hâlâ marka yaratamadık. Bunun tek bir sebebi var; şehirlerimizi 7
milyar insanın diline dolayacak türde hikâyemiz yok. Yani var olan hikâyeyi
yazıp dünya markası yapmak konusunda bir hareketimiz bulunmuyor. Avrupalı her
şehrinin hikâyesini özenle yazıp turizm pazarlamasını öyle yapıyor. Bizim var
olan 10 binlerce yıllık tarihi tüm dünyaya tanıtamıyoruz.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder