1.20.2014

7.Uluslararası Kurumsal Yönetim Zirvesi -Yılmaz Parlar


BASIN TOPLANTILARI  
7.Uluslararası Kurumsal Yönetim Zirvesi


Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD) tarafından bu yıl 7.’si düzenlenen Uluslararası Kurumsal Yönetim Zirvesi  yapıldı.
Kurumsal Yönetimin Ekonomik Değer ve Şirket Değeri Yaratmadaki Rolü konulu  panelde de görüldüki kurumsal yönetimi benimseyen şirketler
Diğerlerine göre daha iyi performans göstermekteler.
 Açılış konuşmaları;
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Göçmen,
TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz
Sermaye Piyasası Kurulu Başkanı Dr. Vahdettin ertaş tarafından yapıldı

Konuk konuşmacı Prof. Mervyn e. King, International Integrated Reporting Council (IIRC) Başkanı & Global Reporting Initiative (GRI) Onursal Başkanı

“Türkiye’nin Geleceğinde Kurumsal Yönetim İlke ve uygulamalarının etkisi”
İstanbul Finans Merkezi Girişimi Başkanı Dr. artunç Kocabalkan, (Moderatör)
TAV Havalimanları Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Sani Şener,
Borsa İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür Dr. M. İbrahim turhan,
Fiba Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Murat Özyeğin,
Bayazıt Yönetim Danışmanlık Hizmetleri Ltd. Şti., Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Bayazıt,
Konuk Konuşmacı American Bar Association Başkanı James Silkenat,

“Kurumsal Yönetimin ekonomik Değer ve Şirket Değeri Yaratmadaki rolü”
CNBC-E (Moderatör)
ARGE Danışmanlık A.Ş. YK Başkanı & TKYD Danışma Kurulu Üyesi Dr. Yılmaz argüden,
Sermaye Piyasası Kurulu İkinci Başkanı Bekir Sıtkı Şafak,
Sabancı Holding, CEO Zafer Kurtul,
Şişecam Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür Prof. Dr. ahmet Kırman,
OECD Şirket İşleri Bölümü Başkanı  Mats ısaksson,

“Finans Sektöründe Kurumsal Yönetimin Önemi”
Bloomberg HT Yayın Koordinatörü (Moderatör) Cüneyt Başaran,
Yapı Kredi CEO Faik açıkalın,
Şekerbank T.A.Ş. Genel Müdürü Meriç Uluşahin,
Akbank T.A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Hakan binbaşgil,
Hakan ateş, Denizbank Genel Müdürü

Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Göçmen,
OECD Kurumsal Yönetim Komitesi Başkanı CONSOB İtalya Direktörü
Marcello bianchi,;
Sermaye Piyasası Kurulu İkinci Başkanı Bekir Sıtkı Şafak

“Yatırımların Finansmanı ve Kurumsal Yönetim”
OECD Şirket İşleri Bölümü Başkanı (Moderatör) Mats ısaksson,
Konuk Konuşmacı
Promontory Finansal Grubu, Direktör, Yönetim ve Piyasa Uygulamaları
Başkanı; ABD Sermaye Piyasasi Kurulu (SEC) Eski Başkanı Mary Schapiro,
Panelistler Brezilya, Kurucu Ortak José luiz Osorio,  Varlık Yönetim Şirketi, Jardim Botanico BrezilyaSermaye Piyasası Kurulu (CVM) Eski Başkanı John Plender, Financial Times, Köşe Yazarı Qibin, Çin Sermaye Piyasası Kurulu (CSRC) Araştırma Merkezi Genel Müdürü
Prof. carmine Di noia, Assonime, İtalya, Genel Müdür Yardımcısı
Prof. Dr. burçin Yurtoğlu, WHU-Otto Beisheim School of Management Kurumsal şeklinde program dahilinde seyretti.

Dikkat çeken konuşmalar ;
Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil,  "Bir ülkenin bankası ne kadar güçlüyse kredi verme kapasitesi o kadar artıyor. Biz 2008 krizinden problemsiz geçtiysek bunda, buradaki finans sektörünün kuvvetli olmasının payı olduğunu düşünüyorum.  Paranın hepsi bizim değil. Başkalarının birikimleri üzerinden faaliyette bulunduğumuz için her sektörde önemli olan kurumsal yönetimin bankacılıkta biraz daha önemli olduğunu söyleyebiliriz. 2008 krizinin detayında kurumsal yönetimdeki eksikliklerin belli ölçülerde yer aldığını söyleyebiliriz. Bizi Türk Ticaret Kanunu etkiliyor. Pek çoğumuz halka açığız ve SPK'nın bir takım yasalarından etkileniyoruz. BDDK'nın da halka açık olmasak bile önemli yaptırımları olabiliyor. Bunun da temel nedeni 2001 yılındaki önemli bankacılık sektörü krizidir. Şu an çok sağlıklı bir sektör var. Bu kurumsal yapıyı bankamız çok uzun senelerdir benimsedi. Dünyadaki raporlama standartları da değişiyor. Geçen yıl kendimize standart getirdik. Her yıl gelecek 3 yıllık stratejik hedeflerimizi açıklayacaktık. Burada şeffaf ve dürüst olmak önemli, bunu bekliyorlar. İkinci konu da sürdürülebilirlik. Bizim sektörde bazı yanlış aksiyonların sonuçları kısa vadede ortaya çıkmayabilir. Dolayısıyla sürdürülebilirlik konusu özellikle bizim sektörde çok önemli" dedi.
 ARGE Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı ve TKYD Danışma Kurulu Üyesi Yılmaz Argüden,  , “Kurumsal yönetim bir yöneticiye ya da ortağa değil kurumum kendisine duyulan güveni tesis etmede çok önemli bir rol oynuyor. Bu güven de şirketlerin daha az maliyetli iş yapmasını sağlıyor. Çünkü risklerin daha iyi yönetimini sağlıyor. Yatırımcı elbette performans bekler ama risk de göz önünde bulundurulan bir diğer unsurdur. Özellikle zor zamanlarda kurumsal yönetime daha çok ihtiyaç var. Hukuk alt yapısı çok da önemli. Maalesef Türkiye’de bu konuda bazı sıkıntılar yaşıyoruz. Kutuplarda muz yetiştirmeye çalışıyoruz”  dedi
Sabancı Holding, CEO’su Zafer Kurtul  “Türkiye’de çok sınırlı sayıda hakla açık şirket var. Bu sayının 2000 civarında olması lazım. Zira sermaye piyasalarından yararlanmanın topluma İşsizlik, cari açık, gelir dağılımı gibi konularda çok büyük katkısı var.”
Sermaye Piyasası Kurulu İkinci Başkanı Bekir Sıtkı Şafak  “Her şeyden önce sermaye piyasalarında oyuncular değişti. Özel sermaye fonlarının sayısı arttı, borsaların yapısı değişti. Örneğin  borsası ve Londra borsasında başvuran şirketlerin birçoğu gelişmekte olan ülkelerden geliyor. Bu ülkelerin 2020’lderden sonra sermaye ihtiyaçları daha da artacak. Bu nedenle kurumsal yönetime dair yeni düzenlemeler bu gelişmeler dikkate alınarak revize edilecek”
Şişecam Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Ahmet Kırman da kurumsal yönetimin bir şirkette kuvvetler ayrılığının dengeli bir şekilde yürütülmesi anlamına geldiğini söyledi. Kurumsal yönetimin özümsendiği takdirde hızlı ve sistematik çalışmaya olanak verdiğini dile getiren ayrıca zor zamanlarda kalkan vazifesi gördüğünü ifade etti. Kadınların yönetimdeki rolü artmalı Zirvenin konuk konuşmacısı olan Amerikan Barolar Birliği (ABA) Başkanı James Silkenat ise ABD’deki kurumsal yönetim trendlerini anlattı. 2001 yılında patlak veren Enron skandalın ardından ABD’deki kurumsal yönetim anlayışının daha fazla ön plana çıktığını belirten Silkenat, gerek büyük gerekse küçük şirketlerde etik standartları artırmaya çalıştıklarını bildirdi. Silkenat, ABA’nın insan hakları bağlamında da iş dünya iş dünyasının uyum süreçlerini geliştirmek için çalışmaları olduğunu söyledi. Yönetim kurullarındaki çeşitliliğe de vurgu yapan Silkenat, kadınların ağırlığının artması gerektiğini söyledi.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder