5.16.2013

Ergaz’ın akaryakıt dağıtımındaki markası: ‘BLUEPET’-YILMAZ PARLAR

BASIN TOPLANTILARI  


Ergaz’ın akaryakıt dağıtımındaki markası: ‘BLUEPET’Almanya’daki Türk işçilerin ortaklığıyla, 1978 yılında Erzurum’da kurulan “Ulusal Sermaye’nin Gururu” Ergaz, LPG’den sonra akaryakıta da adım atarak, enerji sektöründeki iddiasını sürdürüyor.
Ergaz, Türkiye enerji sektöründe 36 yıldan bu yana gerçekleştirdiği birçok ilklerin yanı sıra önemli bir adım daha atarak “Bluepet” markasıyla akaryakıta giriyor. Anadolu’nun doğusunda Erzurum’dan yola çıkarak LPG pazarının önemli bir oyuncusu haline gelen Ergaz, 2013 yıl sonu itibariyle 50 istasyona ulaşacak akaryakıt dağıtım ve satışındaki iddialı hizmet anlayışıyla yerini perçinliyor.

Türkiye LPG pazarında yerli sermayenin önemli temsilcilerinden bir olan Ergaz; 1978’de kurulduğu günden bu yana sürdürdüğü başarılı çalışmalarını, akaryakıt alanındaki yatırımlarımları sonrası bir “enerji ve hizmet şirketi” haline dönüştürüyor. LPG’yi yıllardır modern ve çağdaş yakıt yaklaşımıyla Anadolu insanının hizmetine sunan Ergaz, 1997 yılında Türkiye yollarındaki araçlara otogaz satışına başlarken, bugün de akaryakıt dağıtıcıları arasındaki yerini alıyor.

Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşu arasında olan Ergaz, akaryakıt dağıtım işine, tüplü pazarın daralması sonrasında stratejik bir bakışla yatırım kararı alıyor.



Satış stratejileri, görsel kimlik ve organizasyon için uzun, detaylı bir hazırlık çalışması yapan Ergaz düzenlediği toplantıda, akaryakıttaki markası “Bluepet”in ilk istasyon tanıtımını da yaptı.“Ulusal Sermayenin Gururu” sloganıyla yıllardan bu yana tüplü gaz ve otogaz segmentinde müşterileriyle oluşturdukları güvene dayalı ilişkiyi, akaryakıt müşterilerine taşıyabilme hayalini paylaşan Ergaz Genel Müdürü Ebubekir Yağız, Bluepet akaryakıt zincirinde stratejilerinin, uluslararası şirketlerin baskıcı uygulamalarına karşı “müşteri ve bayi dostu” model olar



Bluepet gücünü 2300 yıllık Türk kartalından alıyor
Bluepet markasının yaklaşık 1 yıl süren hazırlıklarına değinen Ebubekir Yağız; ismin çıkış noktasına uzun süren araştırmalar ve şirket içi anketlerle karar verildiğini belirterek, gelecek kuşaklara ve Türkiye halkına, maviyle dost, yeşil ile barışık, temiz bir Türkiye bırakmayı amaç edinmenin gereği, ismimiz “mavi yani Bluepet” olsun dedik şeklinde konuştu. Yağız, “Ayrıca konuşmasında markanın amblemi olan kartal ve hikayesinin çok ğüçlü durduğuna da vurgu yaptı. İsmi kendilerinin belirlemesi sonrasında logo/amblem çalışmalarını Kaizen ve iş ortağı Big Art ile, istasyon uygulamasını da Tünel Tasarım’la yaptıklarını dile getiren Yağız, ‘Türklerde kartal, erkek çocuklarına yigitlik, kahramanlık, güç, otorite ve hakimiyet sembolü olması yönüyle isim olarak verilmekteydi. Ajansımız, marka tasarım aşamasında bunu bizlere sunduğunda, bütün üst düzey yöneticilerimiz kartalı ve hikayesini çok beğendiler. Bu bakımdan Bluepet markasının sembolü olan kartal, gücünü 2300 yıllık Türk tarihinden ve Ergaz’ın hizmet kalitesinden alacaktır”dedi.

Almanya’da Mustafa Yağız’ın kurduğu Ergaz, enerji şirketine dönüşüyor
Ergaz Genel Müdürü Ebubekir Yağız, 1975 yılında Almanya’da rahmetli abisi Mustafa Yağız önderliğinde gurbetçi işçilerin biraraya gelerek kurdukları Ergaz’ın, 1978 yılında memleketleri Erzurum’da ilk dolum tesisinin temelinin atılmasından bugüne kadarki değişim hikayesini kısaca şöyle anlattı:




1978’de ilk tüpü dolduran Ergaz, bugün artık Türkiye genelinde faaliyet gösteren bir enerji şirketi haline geldi. Ergaz

Türkiye’nin ilk 500 sanayi şirketi arasında. 736 ortaklı ve yerli sermayeli yapısıyla SPK mevzuatı çerçevesinde kurulduğu günden bu yana kar payı dağıtımına aralıksız devam eden bir şirket olma özelliği taşıyor. 2012 yılı itibariyle 153 milyon cirosu, 40 bin ton LPG satışı, 270 çalışanı ve 3 bin kişilik dolaylı istihdamıyla müşterilerine; 81 ilde 105 lisanslı bayisiyle otogaz hizmeti, Ergaz tabelasıyla tüm Türkiye’de 480 bayisinde tüp gaz hizmeti ve dökme LPG hizmeti veriyor”dedi.





Ergaz için tarihi bir dönüm noktası

“LPG başta otomotiv yakıtındaki tecrübe ve bilgimizle, bugün enerji alanında bir kapı daha aralıyoruz ve Ergaz için bu kapıdan akaryakıta girişin ilk adımını da sizlerin huzurunda atıyoruz” diyen Ebubekir Yağız, bunun Ergaz tarihinde önemli bir dönüm noktası olduğuna dikkat çekti. Yağız, “Bu adımla birlikte Ergaz, hiç geri gitmediği enerji pazarında, ana segmentleri kapsayan ürünlerle 1.lig oyuncuları arasında bütün maharetini ortaya koyacak. Başka bir deyişle; bundan sonra Ergaz oyunun kurallarını değiştirecek. Kendi anlayışını ve tarzını yani dürüst, yenilikçi, milli, güvenilir, samimi yaklaşımını bayilerine ve tüketicisine hissettirecek.”dedi.

Türkiye’de LPG, uzun yıllar önemini koruyacak
Evde, yolda ve sanayide LPG yakıtındaki faaliyetlerinin pazar şartlarının uzun yıllar etkinliğini korumasını öngörerek aynı ivmeyle süreceğini belirten Ergaz Genel Müdürü Ebubekir Yağız, “ Ülkemiz LPG pazarındaki araç sayısı bakımından Dünya birincisi, tüketim açısından ise Kore’den sonra ikinci sırada. Her yıl 350 bin araç dönüşüm yapıyor. Halihazırda yıllık 3 milyon 700 bin ton LPG satılıyor. Bu trendin 10 yıl sonrasına kadar doğalgaz ve elektrik baskısına rağmen devam edeceğini tahmin ediyoruz. Akaryakıt bizim açımızdan yeni ve bilinmeyen bir iş değil. Kısaca daha önce bildiğimiz ve yaptığımız bir işte, şirket olarak yeni bir yatırım stratejisiyle, karlılığımızı, sağlığımızı ve ömrümüzü uzatacak bir pazara girmekten bahsediyoruz” dedi.


Yatırımlarımız çevreye saygılıdır

Akaryakıt istasyonu görselliğini özetleyen filmin ardından Bluepet markasının tasarım olarak sunumu yapıldı. Bluepet’in fiziksel olarak istasyon tanımını da yapan Ergaz Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yağız, Akaryakıt markaları Bluepet hakkında genel bilgiler verdi. Ömer Yağız, “ İstasyonlarımızda LED aydınlatma ağırlıklı olacak. Ayrıca şunu samimi olarak ifade etmeliyim ki; Bugüne kadar fiziki yapısıyla ve çevre ile ilişkili yatırımlarımız hep takdir edilmişitir. Yani bizler daima kanunlara saygılı, çevreyi gözeten işler yaptık.”dedi. Bluepet hızla büyür, 50 Ergaz bayisi hazır bekliyor


Bluepet akaryakıt markasıyla hızla büyüyeceklerini ifade eden Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yağız, “Halihazırda 50 Ergaz bayisi bu yıl sonuna kadar aramıza katılıyor. Hedefimiz 2 ya da 3 yıl içerisinde 250 bayi sayısına ulaşmak. İleriki hedefimiz de 5 yıl içinde ilk 10 akaryakıt oyuncusu arasında yer almak.”şeklinde konuştu.

Bluepet bayi ve müşteri dostu olacak
Ergaz’ın felsefesinin Bluepet’te de görüleceğini ifade eden Yağız, “Milli duruşumuz bu markamızda da korunacak. Hak ve adalet duygusu her zaman hakim olacak. Dünya markalarının sektörümüzde bayiler üzerine kurdukları dolaylı baskı bizde görülmeyecek. Bugün sektördeki promosyon uygulamalarıyla bayinin de başı dönmüş durumda. Bizim farkımızı bizimle çalışanlar daha iyi görecek. Müşterimiz ise istasyonlarda kendini evindeki kadar rahat ve sıcak bir ortamda hissedecek. Aidiyet duygusuyla çalışan her personelimiz müşterilerimize sadece ürün satma anlayışında olmayacak, yolculukta karşılaşılan her soruna çözüm bulma yaklaşımında olacaktır.” dedi.

Bluepet’in mavisi alevden, kırmızısı enerji ve bayraktan
Ürün kalitesiyle öne çıkan, insana ve çevreye saygılı bir akaryakıt istasyonu markası oluşturmak için yola çıktıklarını belirten Ergaz Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yağız, “Türkiye akaryakıt pazarında, 62 şirket ve 12.500 bayi yer alıyor. 100 milyar TL’lik bir finansal büyüklük söz konusu. Dolayısıyla Türkiye akaryakıt sektörü, çok rekabetçi bir yapıda ve bir o kadar da düzensiz bir dönem yaşıyor. Biz, basit ve anlaşılır, güvenilir, farklı, samimi ve yerli bir marka yaptık. Ergaz’da olduğu gibi yine Anadolu’dan doğacağız. Mavi rengimizi alevden, kırmızıyı da enerjiden ve bayrağımızdan aldık.”dedi.

Ergaz Hakkında :Almanya’daki Türk işçilerin ortaklığıyla, 1978 yılında Erzurum’da kurulan “Ulusal Sermaye’nin Gururu” Ergaz, ana faaliyet alanı LPG dağıtım ve satışı olan bir şirkettir. Ergaz’ın 736 ortağı bulunması nedeniyle Sermaye Piyasası Kurulu(SPK) mevzuatına tabi, kısmen halka açık bir şirket yapısı mevcuttur. 1978’de ilk tüpü dolduran Ergaz, bugün artık Bluepet markasıyla akaryakıt sektörüne de adım atarak Türkiye genelinde faaliyet gösteren bir enerji şirketi haline geldi. Ergaz Türkiye’nin ilk 500 sanayi şirketi arasındadır. 2012 yılı itibariyle 153 milyon cirosu, 40 bin ton LPG satışı, 270 çalışanı ve 3 bin kişilik dolaylı istihdamıyla müşterilerine; 81 ilde 105 lisanslı bayisiyle otogaz hizmeti, Ergaz tabelasıyla tüm Türkiye’de 480 bayisinde tüp gaz hizmeti ve dökme LPG hizmeti veriyor.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder