5.16.2013

Sustainable Brands-Sürdürülebilir Markalar Konferansı-Yılmaz Parlar

BASIN TOPLANTILARI  

Sustainable Brands-Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda konuşan
Unilever Pazarlamadan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Marc Mathieu:

Dünyanın sürdürülebilirliği için markaların sorumluğu hükümetlerden az değil!



İstanbul, dünyanın en ilham verici küresel sürdürülebilir marka liderleri buluşmasına ev sahipliği yaptı.

Dünyanın en güçlü pazarlama liderleri, sürdürülebilir gelecek için yaptıkları uygulamaları ve fikirlerini; Rio, Londra ve San Diego’dan sonra bu yıl ilk kez İstanbul’da, Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından gerçekleştirilen Sustainable Brands-Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda paylaştı.

Konferansta konuşan Unilever Pazarlamadan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Marc Mathieu, markaların sürdürülebilirlik anlayışını DNA’larına gömmeleri gerektiğini belirterek, “Markaların sürdürülebilir büyüme için farklılaşması gerekiyor. Sürdürülebilir gelecek için sivil toplum ve sektörle birlikte çalışıyoruz” dedi.


ABD’de yeni iş modellerine geçişte 6 yıldan bugüne şirketlerin referans noktası olan Sustainable Brands‘in Sürdürülebilirlik Akademisi ile yaptığı işbirliği ile artık her yıl Istanbul’da da gerçekleştirilecek olan Sustainable Brands Istanbul ‘un ilki, 16-17 Mayıs tarihlerinde dünyanın en ilham verici küresel sürdürülebilir marka liderlerini buluşturdu.

“Dünyayı geleceğini düşünen markalarla yeniliyoruz” sloganıyla gerçekleşen ve iki gün boyunca İstanbul’da marka devrimi yaşanmasına yol açan konferansta; marka stratejileri, iletişim stratejileri, tasarımda global pazar trendleri, yenilikçi araştırmalar ve inovasyon çalışmaları masaya yatırıldı.

Dünyanın en güçlü pazarlama liderlerinden ve ‘Pazarlama Gurusu’ olarak anılan Unilever Pazarlamadan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Marc Mathieu, “Markalar olarak büyümemiz ancak farklılaşarak büyümemiz gerekiyor. Bu doğrultuda sürdürülebilir tüketim üzerine kurulmuş yeni iş modellerine ihtiyacımız var” dedi.



Gün geçtikçe azalan doğal kaynakların, artan nüfus karşısında yetersiz kalacağına dikkat çeken Mathieu konuşmasında, markaların artan sorumluluklarına da dikkat çekti. Mathieu, “Pazarlama stratejilerini fazla satmak üzerine kuran markaların zamanla tüketiciden uzaklaştığına tanık olduk. Ancak sürdürülebilirlik konusunda bilincin artmasıyla tüketiciler, markalardan daha fazlasını beklemeye başladı. Günümüzde markaların sürdürülebilirlik anlayışını DNA’larına gömmeleri gerekiyor. Dünyanın sürdürülebilirliği için markaların sorumluğu hükümetlerinkinden az değil!” şeklinde konuştu.

Dünyanın lider kimya şirketi BASF Kurumsal Marka Yönetimi Başkan Yardımcısı Baerbel Arnold Mauer ise konferansta, ‘Tüketici ürünleri için kimya yaratma’ başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Arnold Mauer, “Sürdürülebilir bir gelecek için kimya yaratma misyonumuz, tüm iş süreçlerimizin ayrılmaz bir parçasıdır. Bir yandan kendi üretimimizdeki emisyonları azaltırken, diğer yandan müşterilerimizin de kendi karbon ayak izlerini azaltmalarına yardımcı oluyoruz” dedi.

Konferansın açılış konuşmasını yapan Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç, Türkiye de Akademi olarak başlattıkları sivil insiyatifin bu yıl uluslararası network’ün parçası olmasından duydukları memnuniyeti dile getirdi. Sevinç, markaların ilişkileri, kaynak kullanımları ve iletişimleriyle geleceği şekillendiren en güçlü aktörler olduğunu ve dünyanın en güçlü 20 ekonomisinden biri olan Türkiye’nin de global güçlü markalarıyla sürdürülebilir geleceği şekillendireceğini belirtti.

Sustaniable Brands platformunun kurucusu Koann Vikoren Skrzyniarz da yaptığı konuşmada 2000’li yılların başında sadece birkaç markayla çıktıkları yolda bugün hızla büyümenin mutluluğunu yaşadıklarını vurguladı. Skrzyniarz, “Sürdürülebilirliğin ileriye gitmek isteyen markalar için bir fırsat olduğunu gösterdik” dedi.

We First’ün yazarı, sürdürülebilir gelecek yaratmanın yollarını paylaştı
Konferansta, 800 CEO’nun dünyanın en iyi 10 pazarlama kitabından biri seçtiği We First’ün yazarı Simon Mainwaring, ‘Markalar ve tüketiciler nasıl sürdürülebilir gelecek yaratır?’ başlıklı konuşmasında markaların ve tüketicilerin sürdürülebilir bir gelecek yaratmadaki önemli rolünden bahsetti. Dünyanın en etkili 100 düşünce liderinden biri olarak kabul edilen ‘Sosyal marka’ danışmanı ve ödüllü yazar Mainwaring, pazarlama dünyasının liderlerine sürdürülebilirliği nasıl markalarına entegre edebileceklerinin ipuçlarını verdi.

Dünyanın en önemli marka danışmanlık şirketlerinden Dragon Rouge’un CEO’su Dorothy Mackenzie’nin, ‘Sürdürülebilir markaların başarısı’nı paylaştığı konferansta; yüzlerce kuruluş için değişimi yönlendiren sistemin yaratıcısı ve Worldview Thinking’in kurucusu John Marshall Roberts ‘Bilimsel temeller ve sezgiler ile marklarda değişimi yönetme stratejileri’; yarını şekillendiren markaların bugünkü iletişim stratejileri üzerine çalışan Culture of Future’un kurucusu JodyTurner ise ‘Dönüşümsel Markalaşma’ başlıklı konuşma gerçekleştirdi.

Konferansın diğer önemli konuşmacılarından biri de ödüllü tasarımcı ve dünyanın ilk biyodegredable ayakkabı üreticisi, genç girişimci Christiaan Maats. Oat Shoes markasının sahibi olan Maats, yeni girişimci modelini ve başarı hikayesini paylaştı.

CEO’lar, sürdürülebilirliğin gündemlerindeki yerini anlattı
Sustainable Brands-Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda ‘CEO’ların X no’lu sürdürülebilirlik gündemi: Marka deneyimi’ başlığıyla gerçekleşen Ünite İletişim 15. Yıl Özel Oturumu’na Ana Gıda Genel Müdürü Ümit Ersoy, Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, Türkiye Vodafone Vakıf Başkanı Dr. Hasan Süel ve Ünite İletişim Yaratıcı Stratejiler Başkanı Ercüment Şener katıldı.

Oturumda, sürdürülebilirliğin ekonomiye, çevreye ve topluma katkı alanlarında şirket ve markanın varlığını nasıl tanımladığı konuşuldu ve sürdürülebilirliğin CEO gündemindeki yeri, CEO’lar tarafından anlatıldı.

Konferansta ayrıca; dünyanın en hızlı büyüyen moda akımlarından ve swishing.com (gönüllü değiş-tokuş) hareketinin öncüsü ve sürdürülebilir iletişim şirketi Futerra’nın CEO’su Lucy Shea, Moda ve Hazır Giyim sektörü sürdürülebilirlik stratejisti olan Ileria Pasquınellave ’SustainableBrands’ platformunun kurucusu Koann Vikoren Skrzyniarz da geleceğe yön veren görüş ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

Konferansın diğer önemli konuşmacıları arasında geleceğin markalarının kurgulayıcısı Jody Turner da vardı.

Sürdürülebilirlik Akademisi’nin Sustaianble Brands işbirliğiyle gerçekleştirmeye başladığı Sustainable Brands Istanbul’13’ün Stratejik Çözüm Ortaklığını Unilever; platin sponsorluğu ise BASF üstlenirken, bronz sponsorluğunu ise SchneiderElectric, TAV Havalimanları ve Jotun paylaştı. THY’nin resmi havayolu sponsoru olarak destek verdiği; Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve WWF’nin de katkıda bulunduğu konferansın basın sponsorları arasındaCNBC-e ve SKY Türk 360; Habertürk, Radikal, Platin, Bussinesweek, Camapaign, Brandage yer alırken, iletişim sponsorluğunu ise Ünite İletişim üstlendi.

SUSTAINABLE BRANDS Platformu Hakkında
Sürdürülebilir Markalar Platformu, markaların geleceği şekillendirme konusunda oynadığı rolü anlamaya ve bu role güç kazandırmaya odaklanmış uluslararası bir topluluktur. Platform, dünyanın öncü şirketlerini, geleneksel tüketim modellerini sorgulamak ve yeni fikirler yaratmak amacıyla aynı çatı altında buluşturmaktadır.

Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından Amerika merkezli Sustainable Life Media işbirliği ile gerçekleştirilen Sürdürülebilir Markalar Konferansı, sürdürülebilirlik, marka ve inovasyon konularında ilham almak, fikir alışverişi yapmak ve bilgi edinmek isteyen profesyoneller için dünya çapında bir başlangıç noktası kabul edilmektedir. Geleceğin daha iyi markalarını inşa etme konusunda hemfikir olan marka yöneticilerini bir araya getiren ve network yapma imkanı sağlayan bir platformdur.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder