5.19.2016

5.E-Ticaret-E-Ticaretle Rekabet avantajı-Yılmaz Parlar


BASIN TOPLANTILARI  

 


E-Ticaretle Rekabet avantajı

Dijital pazarlama mobil cihazlar aracılığıyla büyümeye devam ediyor.
17 Mayıs 2016 tarihinde Point Hotel Barbaros’ta beşinci kez düzenlenen E-Ticaret Konferansı, Dijital Transformasyon ve E-CRM ana temasıyla katılımcılarını buluşturdu. 
“Fırsatları değerlendirebilen kuruluşlar rekabet avantajı yakalayabilecek ve öne geçecek.”
Elektronik ticaretin getirdiği çabukluk ve kolaylık sayesinde, sosyal hayattaki birçok işlem de kolaylaşmaktadır. Çoklu ortam araçlarının sadece ticari uygulamalarda değil; eğitim ve sağlık gibi kamu hizmetlerinin etkinleştirilmesi ve yaygınlaştırılmasında da kullanılabileceği göz önüne alındığında, elektronik ticaretin yalnızca iş dünyası değil, tüm toplumu ilgilendiren bir olgu olduğu görülecektir. Bu itibarla elektronik ticaret, bilgi toplumuna geçişi sağlayan yeni iş ve yaşam biçimi olarak karşımıza çıkmaktadır.
E-ticaret kavramını ticaretten ayıran en büyük özellik internet ortamında kısa süreler içerisinde alım-satımın yapılabilmesidir.
Birey, firmalar ve toplum üzerinde farklı etkiler oluşturduğu görülen E-Ticaretin, Müşteri beklentilerine göre pazarı yeniden tanımladığı ve yeni pazarlar oluşturduğu koşullar görülmektedir.
E-Ticareti benimseyen firmalar, daha hızlı uyum sağlamakta ve rekabet avantajı elde etmektedir. 
5.E-Ticaret Konferansında, farklı sektörlerde ön plana çıkan E-CRM uygulamaları, dijital transformasyon, dönüşüm sürecindeki riskler ve fırsatlar, dijital dünyadaki teknolojik gelişmeler E-CRM stratejilerine etkisi ele alındı. 
Dünyada en çok satanlar arasında Dijital Transformasyon kitabı yazarı Mark Baker konferansın anahtar konuşmacısıydı.  “Günümüz Türkiye’sinde Dijital Transformasyon ve Strateji” konulu sunum gerçekleştirdi.
Baker, Türk tüketicinin Avrupa’dan farklı satın alma davranışları olduğuna dikkat çekti. B2C kaynaklarında GSMH yüzdeleri incelendiğinde, Türkiye’deki oran düşüklüğünü, ancak dijital dönüşümle mevcut potansiyeli hayata geçebileceğini vurguladı. Müşteri, teknoloji ve yönetimden oluşan üç temel ayağı olan dönüşüm sürecinde e-ticarete odaklanıldığında ele alınması gereken ilk faktörün satın alma alışkanlıklarını olduğunu söyledi. Başarılı uygulamalardan örnekler sundu.  Amazon’un başarı sırlarından bahsetdi. Tüketicilerin bir sonraki adımda ne yapacaklarını tahmin etme ve öngörebilme yeteneği olduğunu belirtdi. Nesnelerin internetinin de dijital dönüşüm sürecinin önemli bir parçası olduğunu söyledi. Böylelikle fırsatları değerlendirebilen kuruluşlar rekabet avantajı yakalayabilecek ve öne geçecek.olduğunu söyledi.
Konferansta Digital Transformaion kitabının yazarı Mark Baker, Salesforce Türkiye Mid-Market Satış Müdürü Egemen Ersan ve Formalis Satış-Pazarlama Direktörü Murathan Araz, KoçSistem Genel Müdür Yardımcısı Can Barış Öztok, Enocta Ürün ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Emre Tok, Denizbank CRM Grup Müdürü Emre Demir, T-Soft Yazılımcı ve Proje Yöneticisi Ömer Arıkan, Ford Otomotiv Bilgi Teknolojileri Direktörü Hayriye Karadeniz, E-Ticaret İş Geliştirme ve danışmanı Nicat Manafov gibi isimler deneyimlerini paylaştılar.

Sunum ve panelden sonar E-Ticaretde ortaya çıkan  sonuç Bireylere, alışveriş, bilgi ve hizmetlere erişim, kamu ile etkileşim konularında fiziki uzaklık ve zaman kısıtlarını ortadan kaldıran yeni yollar sunulmaktadır. 
E-Ticaret ile iş süreçleri kısalacak, günlük işlerin takibi daha kısa zaman alacak, maliyetler azalacak ve verimlilik artacaktır. Bütün bunların, insanların iş dışında boş zamanlarını artıracağı düşünülmektedir. Bu yönüyle elektronik ticaretin hem ekonomik hemde sosyal etkileri olacağı düşünülmektedir.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder