BASIN TOPLANTILARI
- ANASAYFA SİYASET EKONOMİ TURİZM BİLİŞİM SAĞLIK GIDA OTOMOTİV
- EMLAK GÜNCEL KİTAP MÜZİK MODA MAGAZİN SİNEMA KÜLTÜR & SANAT
KONGRE TURİZMDE ULUSLARASI MEDYA ÇALIŞMALARI
(TUGEV) Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı tarafından
(ICVB) İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu iştiraki ile İstanbul Kalkınma
Ajansı 2014 yılı Mali Destek Programı kapsamında yürütülen "Kongreler
Şehri İstanbul-Uluslararası Medya Çalışması" projesinin sonuçları, 18
Ağustos 2015 Salı günü Wyndham Grand İstanbul Europe Hotelde kapanış toplantısı ile Basın mensuplarıyla ve Turizm Örgüt
temsilcileriyle paylaşıldı.
İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB) Genel
Müdürü Özgül Özkan Yavuz, “Uluslararası kongre şehirleri
sıralamasında İlk 10 sırayı muhafaza ederken hedef İstanbul'un 2023 yılında ilk
5'te yer alması.
Uygulanan projeler ile İstanbul kongre turizmde daha da güçlü hale
gelebilmesi ve dünya pazar payını
artırabilmesi için hedeflerinin olduğunu dile getirdi.
TUGEV ve ICVB'nin bu yılki çalışmalarında uluslararası
basın, halkla ilişkiler, basılı ve dijital ilan ve reklam faaliyetlerine
yoğunluk verdiğini ifade eden İstanbul
Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB) Genel Müdürü Özgül Özkan Yavuz
"Kamu ve özel sektör yatırımları, ulaşılabilirlik, toplantı ve kongre
merkezlerinin kalitesi ve sayısı, konaklama olanaklarındaki kalite ve
alternatifler, tarih-kültür ve doğa gibi kendi öz zenginlikleri ve hizmet
kalitesi ile dünya çapında bir kongre şehri ve Türkiye kongre sektörünün
lokomotifi durumunda olan İstanbul için hedef, uluslararası arenada varlığının
daha da artırılarak 2023 yılında kongre şehirleri sıralamasında ilk 5'te yer
alması" dedi.
Genel Müdür Yavuz, proje doğrultusunda ilk olarak
İstanbul'un iki kıtayı birleştiren
merkezi nokta olduğunu, tarihi ve modern dokusunun birlikteliği "İki Şehrin Hikayesi" sloganı ile
reklam kampanyası yürütüldüğünü açıkladı. Kongre ve toplantı sektörünün önemli pazarlarında
yayınlanan en prestijli ve tirajı en yüksek 19 sektör dergisine ilan verilerek
575 000 adet dağıtıldığını söyledi.
Genel Müdür Özgül Özkan Yavuz Frankfurt'ta düzenlenen
IMEX Franfurt ve Londra'da düzenlenen The Meeting Show UK gibi öncü fuarlarda
basın toplantıları düzenlediklerini, İstanbul'da altyapı olanaklarını ve
yapılan yeni yatırım sunumları
gerçekleştirdiklerini ifade etti.
Genel Müdür Özgül Özkan Yavuz "Brüksel'de toplantı sektörünün karar
vericileri ve basın mensuplarıyla bir araya gelerek İstanbul'un kongre sektörü
olanaklarını tanıttık. Yapılan tanıtım programı çerçevesinde, mart ayında
İngiltere, Amerika, Almanya, Fransa, Hindistan ve Belçika'dan tirajları 12 bin
ile 70 bin arasında değişen kongre sektörü dergilerinin editör ve muhabirleri
İstanbul'a gelerek kongre merkezleri başta olmak üzere, çeşitli otelleri,
kültür-sanat merkezlerini, yeme-içme mekanlarını incelediler, İstanbul'un
tarihi ve doğal güzelliklerini gezdiler ve sektör temsilcileriyle buluştular.
Basın gezisi sonrasında yürütülen uluslararası halkla
ilişkiler çalışmaları kapsamında toplamda 15 dergi ve online mecrada yer alan
ve 418 bin 951 tiraja ulaşan haber ve röportaj çalışmaları gerçekleştirildi.
Haberlerde, İstanbul'un modernite ve gelenek, batı ve doğu, dinamizm ve huzur
gibi farklı yüzlerine dikkat çekilirken, kıtaları buluşturan marka şehir
İstanbul'un uluslararası önemli toplantılara ev sahipliği yaptığı
vurgulandı."dedi
Genel Müdür Özgül Özkan Yavuz yürüttükleri tanıtım
çalışmaları sosyal medya kampanyalarıyla desteklediklerini açıkladı. İstanbul'a
kongre ve toplantı amacıyla gelen katılımcıların kendi ağlarında interaktif
biçimde İstanbul'un tanıtımını yapmaları için "MeetInIstanbul"
etiketinin açıldığını belirten Yavuz, twitter kampanyası dahilinde düzenlenen
yarışmaya yaklaşık 10 bin kişinin ilgi gösterdiğini ifade etti.
Genel Müdür Özgül Özkan Yavuz soruları
cevapladı, terör ve barış sürecinin bozulması nedeniyle 2015'te kongre
sektöründe düşüş olurmu soru karşılığını
"2015 şu ana kadar bizim için çok iyi giden bir
yıldı. Bazı ülkelerin Dış işleri Bakanlıklarının uyarması sonucunda sektörümüz
bir takım sorunlar yaşıyor. Şu ana kadar kongre iptali yok, fakat kongrelere
gelen delege sayısında düşüşler oluyor. Bunu bekliyorduk ve hazırız. Geçen
yılın kongre rakamlarını yakalayacağımıza inanıyoruz. Kongre sektörü biraz daha
uzun vadeli planlama çalışması gerektirdiği için 'anında kongre iptali' gibi
bir durumla kolay kolay karşılaşmıyoruz." Şeklinde cevapladı
Kongre sektöründe Türkiye'den daha iyi durumda olan
ülkelerin bunu nasıl başardıkları ve bu ülkelerin takip edilip edilmediği
sorusuna ise "En önemli etken ayrılan bütçe, rakiplerimizi, web siteleri,
yaptıkları sosyal medya kampanyaları dahil her şeyleriyle takip etmeye çalışıyoruz.
Burada en büyük sorun iletişim için ayrılan bütçe. Onların her yıl sadece
iletişim için ayrılan bütçeleri bizimkinin en az 10-20 katı. Ayrıca, düzenli
olarak uluslararası halkla ilişkiler ve reklam firmalarıyla çalışıyorlar. 20
yıldır çalıştıkları firmalar var. Onlar bu işi düzenli yapıyor. Biz de bütçe
sağlayabilirsek bu alanda daha büyük kampanyalar yapabiliriz.
Bizim önümüzdeki ülkelerin bazılarının o kadar büyük
bütçeleri var ki dünyada 3 farklı firmayla çalışıyorlar. Amerika'yı ayrı
firmayla, Avrupa'yı ayrı firmayla çalışıyorlar, Asya'ya özel farklı bir firma
tutabiliyorlar ve iletişim uzun vadeli yatırım gerektirdiği için başarıyı
yakalıyorlar."dedi
Ayrıca ortak akıl, konsey oluşması şeklşinde ki katkı
ve sorularıda iş birliğinin müşterek çalışmaların önemine dikkat çekti.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder