BASIN TOPLANTILARI
- ANASAYFA SİYASET EKONOMİ TURİZM BİLİŞİM SAĞLIK GIDA OTOMOTİV
- EMLAK GÜNCEL KİTAP MÜZİK MODA MAGAZİN SİNEMA KÜLTÜR & SANAT
İNŞAATIMIZ
DÜNYAYA AÇILIYOR
Dünya
Pazarındaki payını artırmak amaçlı İnşaat Platformu düğmeye bastı.
Başkanlığını
Celal Toprak’ın yaptığı Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve ANBA Yayın Grubu işbirliği ile oluşturulan
İnşaat platformu Biz Cevahir Hotel İstanbul'da gerçekleştirildi.
Toplantıya
EGD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak, ANBA Yayın Grubu Genel Yayın Yönetmeni
Mahmut Kılınç, platform kurucuları ve üyeleri, sektörün önde gelen
müteahhitlik, mühendislik, mimarlık ve inşaat sanayicilerinin dernek
temsilcileri ve gazeteciler katıldı.
Mimar,
müteahhit, inşaat sanayisi başta olmak üzere sektörün tüm kesimlerini bir araya
getiren "İnşaat Platformu" ilk
toplantısında Moderatör Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak
hiperaktif akış içerisinde geçmesini sağladığı toplantıda katılımcıların
fikirlerini görüşlerini alarak, olumlu çözümleri yer üstüne çıkardı.
İnşaat Platformu her toplantısında Vefa
Plaketi vermeyi kararlaştırdı. İlk vefa plaketine Dünya çapında ünlü mimar Prof. Dr. Metin Hepgüler layık
görüldü. 50 yıl önce Türkiye'nin ilk uluslararası mimarlık şirketini kuran
bugüne kadar ödüllendirildiği 181 proje yarışmasında; 81 birincilik, 29 kez
uluslararası birincilik ve 14 kez milletlerarası madalyaya layık görülen mimar
Prof. Dr. Metin Hepgüler’e Plaketi Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı
Celal Toprak takdim etti.
Toplantının sunuculuğunu
üstlenen BengüTürk Tv ekonomi program
sunucusu Serpin Alparslan
ANBA Yayın Grubu Genel Yayın Yönetmeni
Mahmut Kılınç konuşmasını yapmak üzere takdim etti.
ANBA Yayın Grubu Genel Yayın
Yönetmeni Mahmut Kılınç yaptığı
konuşmada Dünya profilini çizdi “Dünya inşaat harcamalarının 9.3 trilyon dolar,
dünya inşaat malzemeleri pazarının 6.8 trilyon dolar” başlıklı sözlerle Türkiye olarak, dünya inşaat malzemeleri
pazarından %1 pay aldığımız takdirde, inşaat malzemeleri ihracatımızın 68
milyar dolar olması mümkün olduğunu. Bu hedefe ulaşabilmek için, inşaat
sanayisinin markalaşma ve yurt dışı tanıtım hizmetlerine ihtiyacı olduğunu
vurguladı.
Mahmut
Kılınç “40 yıldır, 102 ülkede, 300 milyar doları aşan iş hacmiyle Türkiye’yi
dünyada başarıyla temsil eden yurt dışı müteahhitlik firmalarının, ENR Top 250
listesinde, 42 firmayla 2.’nci Türkiye,
42 firma ile 2014 yılında yurt dışı iş hacmi olarak yaklaşık 25 milyar dolar iş
hacmine ulaştı. İspanya ise, 13 firma ile geçtiğimiz yıl 85 milyar dolar iş
hacmine ulaşmıştır. Yurtdışı Türk müteahhitlik sektörünün, yıllık iş hacminin
en az 50 milyar dolara ulaşabilmesi için devletin çok aktif rol alması
gerekmektedir” dedi
Potansiyel pazarların hedeflenmesi,
yapısal düzenlemenin olması gerektiği açıklmaların dile getirildiği toplantıda
Platformun fikir babası olarak gösterilen Celal Toprak
İnşaat Sektörü Analizin iyi
yaplabilmesini, Data belirsizliğin giderilmesi
güveni tesis edecek bilgilerin verilmesiyle genel ekonominin altında
sektörel performans artırıcı destek vermeye hazır ekonomi yazarlar olarak EGD’nin olduğunu vurguladı.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder