e-mail ile takip et

7.31.2015

İnşaat Platformu EGD-ANBA yayın grubu-Yılmaz Parlar


BASIN TOPLANTILARI  

 




İNŞAATIMIZ DÜNYAYA AÇILIYOR
Dünya Pazarındaki payını artırmak amaçlı İnşaat Platformu düğmeye bastı.
Başkanlığını Celal Toprak’ın yaptığı Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve  ANBA Yayın Grubu işbirliği ile oluşturulan İnşaat platformu Biz Cevahir Hotel İstanbul'da gerçekleştirildi.
Toplantıya EGD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak, ANBA Yayın Grubu Genel Yayın Yönetmeni Mahmut Kılınç, platform kurucuları ve üyeleri, sektörün önde gelen müteahhitlik, mühendislik, mimarlık ve inşaat sanayicilerinin dernek temsilcileri ve gazeteciler katıldı.
Mimar, müteahhit, inşaat sanayisi başta olmak üzere sektörün tüm kesimlerini bir araya getiren  "İnşaat Platformu" ilk toplantısında Moderatör Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak hiperaktif akış içerisinde geçmesini sağladığı toplantıda katılımcıların fikirlerini görüşlerini alarak, olumlu çözümleri yer üstüne çıkardı.
 İnşaat Platformu her toplantısında Vefa Plaketi vermeyi kararlaştırdı. İlk vefa plaketine Dünya çapında  ünlü mimar Prof. Dr. Metin Hepgüler layık görüldü. 50 yıl önce Türkiye'nin ilk uluslararası mimarlık şirketini kuran bugüne kadar ödüllendirildiği 181 proje yarışmasında; 81 birincilik, 29 kez uluslararası birincilik ve 14 kez milletlerarası madalyaya layık görülen mimar Prof. Dr. Metin Hepgüler’e Plaketi Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak takdim etti.
Toplantının sunuculuğunu üstlenen  BengüTürk Tv ekonomi program sunucusu Serpin Alparslan ANBA Yayın Grubu Genel Yayın Yönetmeni   Mahmut Kılınç konuşmasını yapmak üzere takdim etti.

ANBA Yayın Grubu Genel Yayın Yönetmeni   Mahmut Kılınç yaptığı konuşmada Dünya profilini çizdi “Dünya inşaat harcamalarının 9.3 trilyon dolar, dünya inşaat malzemeleri pazarının 6.8 trilyon dolar” başlıklı sözlerle   Türkiye olarak, dünya inşaat malzemeleri pazarından %1 pay aldığımız takdirde, inşaat malzemeleri ihracatımızın 68 milyar dolar olması mümkün olduğunu. Bu hedefe ulaşabilmek için, inşaat sanayisinin markalaşma ve yurt dışı tanıtım hizmetlerine ihtiyacı olduğunu vurguladı. 

Mahmut Kılınç “40 yıldır, 102 ülkede, 300 milyar doları aşan iş hacmiyle Türkiye’yi dünyada başarıyla temsil eden yurt dışı müteahhitlik firmalarının, ENR Top 250 listesinde, 42 firmayla 2.’nci  Türkiye, 42 firma ile 2014 yılında yurt dışı iş hacmi olarak yaklaşık 25 milyar dolar iş hacmine ulaştı. İspanya ise, 13 firma ile geçtiğimiz yıl 85 milyar dolar iş hacmine ulaşmıştır. Yurtdışı Türk müteahhitlik sektörünün, yıllık iş hacminin en az 50 milyar dolara ulaşabilmesi için devletin çok aktif rol alması gerekmektedir” dedi

Potansiyel pazarların hedeflenmesi, yapısal düzenlemenin olması gerektiği açıklmaların dile getirildiği toplantıda Platformun fikir babası olarak gösterilen Celal Toprak   
İnşaat Sektörü Analizin iyi yaplabilmesini, Data belirsizliğin giderilmesi  güveni tesis edecek bilgilerin verilmesiyle genel ekonominin altında sektörel performans artırıcı destek vermeye hazır ekonomi yazarlar olarak EGD’nin  olduğunu vurguladı.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder