BASIN TOPLANTILARI
- ANASAYFA SİYASET EKONOMİ TURİZM BİLİŞİM SAĞLIK GIDA OTOMOTİV
- EMLAK GÜNCEL KİTAP MÜZİK MODA MAGAZİN SİNEMA KÜLTÜR & SANAT
VENEDİK BİENALİ
57. ULUSLARARASI SANAT SERGİSİ TÜRKİYE PAVYONU’NDA
CEVDET EREK’İN ÇIN
BAŞLIKLI İŞİ YER ALACAK
Venedik Bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu’nda, sanatçı Cevdet Erek’in ÇIN
başlıklı işi yer alacak. Türkiye Pavyonu, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) koordinasyonunda 13
Mayıs – 26 Kasım 2017 tarihleri
arasında Venedik Bienali’nin ana mekânlarından Arsenale’deki Sale d’Armi’de, Fiat sponsorluğunda gerçekleştirilecek.
Bu yıl Venedik
Bienali Türkiye Pavyonu’nda yer alacak ÇIN başlıklı işin kavramsal çerçevesi, 27
Şubat Pazartesi akşamı Salon İKSV’de düzenlenen bir basın toplantısıyla
tanıtıldı. Toplantıya sanatçı Cevdet
Erek’in yanı sıra İKSV Genel Müdürü Görgün Taner ile Türkiye Pavyonu Sponsoru Fiat adına Tofaş
Kurumsal İletişim Direktörü Arzu
Çolakoğlu konuşmacı olarak katıldı.
Toplantının
açış konuşmasını yapan İKSV Genel Müdürü Görgün Taner “İstanbul
Kültür Sanat Vakfı olarak 2004 yılından bu yana yurtdışında etkinlikler
gerçekleştiriyor, 2007 yılından bu yana da Venedik Bienali’ndeki Türkiye
Pavyonu’nun koordinasyonunu üstleniyoruz. Başlangıcından bu yana bu
çalışmalarımızla amaçladığımız Türkiye ve global ölçekteki kültür-sanat evreni
arasında kalıcı ve sürekli bir etkileşim sağlamak oldu. Venedik Bienali’nde
2014 yılında, 21 destekçinin de katkılarıyla başardığımız kalıcı mekân tahsisi,
bu açıdan da büyük bir önem taşıyordu. Bu düzenli katılımımızın, ülkemizin
kültür-sanat alanındaki üretim ve başarılarının yurtdışında yankı bulması için
çok önemli bir platform sağladığına inanıyoruz,” dedi.
Fiat adına
konuşma yapan Tofaş Kurumsal İletişim Direktörü Arzu Çolakoğlu “2011,
2013 ve 2015 yıllarında olduğu gibi 2017 yılında da, Türkiye Pavyonu’na ana
markamız Fiat ile destek olmaya devam ediyoruz. Venedik Bienali Türkiye
Pavyonu’nda yer alan işlerin destekçisi olmaktan ve ülkemizin yurt dışında
temsil edilmesine katkıda bulunmaktan memnuniyet duyuyoruz,” dedi.
Cevdet Erek sunuşunda,
2000’li yılların sonlarından beri üretmekte olduğu Ritimler Mekânı, Cetveller
ve Ritim Çalışmaları ve Ses
Süslemeleri adlı iş serileri ve diğer işlerinde kullandığı bazı yöntem
ve kavramları; sesler, görüntüler ve toplantı sırasında yaptığı çizimlerle
örnekledi.
ÇIN hakkında
Venedik
Bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu için mekâna özgü olarak
oluşturulacak ÇIN, süreç içerisinde gelişerek, mekânla
birlikte şekillenecek. İşin hazırlık sürecinde yapılan ve çeşitli mecralarda
paylaşılan etütlerden de örnekler veren Erek,
ÇIN
ile ilgili olarak şöyle dedi:
“Yerinde deneyimlenmesi için yapılan bir mekân işini halen oluşum
aşamasındayken burada tarif etmeye çalışmak yerine, bir hazırlık egzersizi
olarak şöyle bir hayali beraber kurmayı öneriyorum: Uzakta etrafı çitle çevrili
bir harabe, içindeyse oradan gün boyu ayrılmaması gereken bir görevli var.
Görevli, sessizlik içinde dolanırken, etrafı dikkatlice süzen bir ziyaretçiyi
ve onun sayesinde binlerce cırcır böceğinin konserini fark ediyor. Uzaktan,
birbirleriyle konuşmaya çalışan bu ikili, bir anda meydana gelen şiddetli bir
sesin verdiği kulak acısından aynı anda kısacık haykırıyorlar. Sonra, görevli,
geceleyin, başka bir yerde, pencereyi iki parmak, gürültüyü bir tık açık
bırakarak kulak çınlamasını bastırmaya çalışırken bir alarm sesi giriyor içeri:
‘viyuviyuviyuviyu’. Sonra bu hayalin başına dönüp aynı sırayla bir daha hayal
etmeyi deniyor”.
Konuşmasında,
İstanbul’daki çalışma sürecinden ve bu süreci destekleyen kısa seyahatlerden
çeşitli anekdotlar aktaran Erek,
işin çekirdek ekibini de tanıtarak projenin yeni katılımcılar ve işbirliklerine
olanak vereceğini belirtti. Ekipte, proje koordinatörü ve hafıza Yelin Bilgin, mimar ve yumuşak bir ses
Gürden Gür, mimar ve güler yüz Elif Tunçel, sanat tarihçisi ve kardeş
Ayşe Erek ve görsel kimlik
tasarımcısı Yetkin Başarır yer
alıyor. Yeni bir yayın Türkiye Pavyonu’nun açılışıyla birlikte ziyaretçilerle
buluşacak.
2007 yılından
bu yana İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın koordinasyonunda gerçekleştirilen
Türkiye Pavyonu sergisi, İKSV’nin
girişimi ve 21 destekçinin katkılarıyla, 2014-2034 yılları arasında Türkiye’nin kullanımına tahsis edilen
Arsenale’deki uzun süreli mekânda yer alıyor. 57. Venedik Bienali Türkiye
Pavyonu, Fiat sponsorluğunda, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği,
TC Dışişleri Bakanlığı’nın himayesinde
ve SAHA Derneği’nin prodüksiyon desteğiyle gerçekleştiriliyor.
Venedik Bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi
Venedik
Bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi, 13 Mayıs tarihinde izleyicilerin
ziyaretine açılıyor. 26 Kasım’a kadar devam edecek bienalde, Christine Macel’in küratörlüğünde
Arsenale ve Giardini’de gerçekleştirilecek “Viva Arte Viva” başlıklı ana serginin yanı sıra, Türkiye’nin de
aralarında bulunduğu 85 ülkenin sergisi
yer alacak.
Venedik Bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu Danışma
Kurulu
Venedik
Bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu Danışma Kurulu’nda
sanatçı Ali Kazma, Arter'in
küratörlerinden Başak Doğa Temür,
Suna ve İnan Kıraç Vakfı Kültür ve Sanat İşletmesi Genel Müdürü Özalp Birol, küratör ve İstanbul
Modern Müzesi Sanat Danışmanı Paolo
Colombo ile Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Batı ve Çağdaş
Sanatlar Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof.
Dr. Zeynep İnankur yer alıyor.
Cevdet Erek
1974’te
İstanbul’da doğan Cevdet Erek, Mimar Sinan Üniversitesi’nde tamamladığı
Mimarlık eğitimi sırasında ve sonrasında Nekropsi müzik grubunda ve çeşitli
mimari ofislerde çalıştı. İTÜ Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar
Merkezi’nde (MIAM) Ses Mühendisliği ve Tasarımı eğitimini tamamladıktan sonra
2004-2005 yıllarında Amsterdam’daki Rijksakademie’de misafir sanatçı olarak
bulundu. Yerleştirmeleri ve performansları dOCUMENTA (13) (2012), İstanbul
Bienali (2003, 2013 ve 2015), Sidney Bienali (2016), Şarika Bienali (2013),
Stedelijk Müzesi (2014), MAXXI (2014 ve 2015), İstanbul Modern (2014, 2015 ve
2016), Arter (2011), SALT (2012 ve 2015) vb. etkinlik ve kurumlarda sergilendi.
Önemli kişisel sergileri arasında Alt
Üst (Spike Island, Bristol, 2014) ve Week (Hafta)
(Kunsthalle Basel, 2012) bulunmaktadır. Kitaplarından SSS – Sahil Sahnesi Sesi (2008) BAS tarafından, Room of Rhythms 1 Walther König
(2012) tarafından ve Az Boş Belki
(2015) Revolver/Artist tarafından yayımlandı. SSS – Sahil Sahnesi Sesi ile North Rhine-Westphalia Sanat Vakfı
tarafından verilen Nam June Paik Medya Sanatı Ödülü’ne değer görüldü (2012).
Kaan Müjdeci’nin uzun metraj filmi Sivas’ın
(71. Venedik Film Festivali – Özel Jüri Ödülü, 2014) ses-müzik direktörlüğünü
yaptı; Emin Alper’in uzun metraj filmi Abluka’nın
(72. Venedik Film Festivali – Özel Jüri Ödülü, 2015) müziklerini yaptı ve ses
tasarımını Cenker Kökten ile birlikte geliştirdi. 2011’den beri İTÜ’de dersler
vermekte ve İstanbul’da yaşamaktadır.
Venedik Bienali Türkiye Pavyonu Hakkında
Türkiye,
Venedik Bienali Uluslararası Sanat Sergisi’nde ilk kez 1991 yılında Beral
Madra’nın kişisel çabaları ve TC Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle yer
aldı. Beral Madra, 1991-2001 yılları arasında bienalde yer alan Türkiye
sergilerinin küratörlüğü ve komiserliğini üstlendi. 2003 yılında TC Dışişleri
Bakanlığı’nın da desteğiyle kiralanan mekân ile kalıcılaşan Türkiye Pavyonu’nun
ilki, 2007 yılına dek Türkiye’nin Venedik Bienali’ne katılımını sağlamaya devam
eden Beral Madra’nın küratörlüğü ve komiserliğinde gerçekleşti.
Türkiye
Pavyonu’nu 2007 yılından bu yana İstanbul Kültür Sanat Vakfı düzenliyor.
Bienale davet edilecek sanatçı ve sanatçıları belirleyecek küratör, iki yılda
bir değişen Venedik Bienali Türkiye Pavyonu Danışma Kurulu tarafından
öneriliyor.
İstanbul
Kültür Sanat Vakfı’nın girişimi ve 21 destekçinin katkılarıyla Türkiye, 2014
yılından itibaren Venedik Bienali’nde uzun süreli bir mekâna sahip oldu.
Arsenale’de 2014-2034 yılları arasında tahsis edilen bu mekân sayesinde Türkiye
Pavyonu, 2014 yılında ilk kez Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi’nde
de yer aldı.
İstanbul Kültür Sanat Vakfı Hakkında
Kâr amacı
gütmeyen ve kamu yararına çalışan bir kültür kurumu olan İstanbul Kültür Sanat
Vakfı (İKSV) 1973 yılında kuruldu. İKSV'nin temel amaçları, İstanbul'u dünya
kültür sanat başkentleri arasında ön sıralara taşımak, kültür ve sanat yoluyla
ulusal ve evrensel, geleneksel ve çağdaş değerler arasında sürekli ve kalıcı
bir etkileşim sağlamak ve kültür politikalarının oluşturulmasında etkin rol
oynamaktır. Bu amaçlar doğrultusunda İstanbul Müzik, Film, Tiyatro ve Caz
Festivalleri, İstanbul Bienali, İstanbul Tasarım Bienali ve Filmekimi’nin yanı
sıra yıl boyunca özel etkinlikler düzenleyen vakıf, Nejat Eczacıbaşı Binası’nda
yer alan Salon ile etkinliklere ev sahipliği yapıyor. Venedik Bienali’ndeki
Türkiye Pavyonu’nun organizasyonunu ve Fransa’daki Cité International des Arts
sanatçı atölyesindeki bir misafir sanatçı programının koordinasyonunu da
üstlenen İKSV ayrıca kültür politikalarının geliştirilmesine katkıda bulunmak
amacıyla araştırmalar yürütüyor ve raporlar hazırlıyor.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder