e-mail ile takip et

11.24.2016

Almanya Seyahat Birliği DRV - Türkiye Seyahat Acentaları Birliği TÜRSAB toplantısı- Yılmaz Parlar


BASIN TOPLANTILARI  

 



Almanya Seyahat Birliği DRV - Türkiye Seyahat Acentaları Birliği TÜRSAB toplantısı

Türkiye -Almanya turizmini dinamikleştirmek adına Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy DRV Başkanı Norbert Fiebig’i Türkiye’ye davet etdi. Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde 23 Kasım 2016 Çarşamba günü basın toplantısı düzenlendi.

Basın Toplantısında TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, “Türkiye ve Almanya güçlü ilişkiler  içerisindedir. Turizmin bu ilişkilerin geliştirilmesinde önemli rol oynayan bir sektördür. Turizmin kaybedilen gücünün yeniden kazanılması için turizmcilere çok görev düşüyor. Bizler TÜRSAB ile DRV’nin kısa sürede bir araya gelmesi sonucu turizmdeki ilişkilerin düzelmesi için önemli çalışmalar başattık” dedi.

Norbert Fiebig, “Alman medyası, özellikle de darbe teşebbüsünden sonra, pek çok müşteride, Türkiye'deki durumun daha da kötüleştiği izlenimi bıraktı. İşimizi eski gücüyle geri almak istiyorsak bu izlenim acilen düzeltilmelidir” dedi.

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’un  Basın Toplantısı sırasında telefonu çaldı, TC Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nunaradığı döyleyerek cevap verdi. “ Sayın Bakanım tam sizden bahsederken telefon ettiniz. DRV Başkanı Norbert Fiebig ile basın toplantısındayız.” Diyerek DRV Başkanı Norbert Fiebig ile gçrüşmek sitediğini söyledi. Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu ve DRV Başkanı Norbert Fiebig telefonda görüştüler.

DRV Başkanı Mr. Norbert Fiebig, “Zor bir turizm yılının sonunda Türkiye’de bulunma ve Alman Seyahat Acentaları Birliği adına konuşma fırsatım olmasından ötürü çok mutluyum. Almanya’nın önde gelen turizm endüstrisi birliği olarak, Türk partnerlerimiz ve -arkadaşlarımızla- son yaşanan zorluklarla nasıl başa çıkabileceğimiz ve Türkiye’de tatil yapılmasına daha fazla ivme kazandırmak hususunda görüşmeyi arzu etmekteyiz. Almanya, yurtdışı seyahatleri için en önemli ve en büyük kaynak pazarlarından biridir. Almanların tüm seyahatlerinin üçte ikisinin yabancı bir ülkeye olması sebebiyle bunu bilmek önemli.
Türkiye, son yıllarda Alman tatilcilerin üçüncü büyük yabancı seyahat destinasyonu haline geldi. 2015 yılında yaklaşık 5.5 milyon Alman misafir, Türkiye’ye seyahat etti. Bu yüksek hacimli pazarda Alman tur operatörleri ve seyahat acentelerinin cirosu % 4 oranından fazla artış gösterdi. Dolayısıyla, Alman seyahat sağlayıcıları için Türkiye, portföylerinde önemli bir rol oynamaktadır.”dedi
Başkanı Fiebig, Bununla birlikte, bu yıl trendlerde tersine bir değişim olduğunu.  Hedef ülke olan Türkiye, Mısır ve Tunus, Alman pazarında % 40 ila % 60 arasında önemli ölçüde değer kaybettiğini, belirterek, “Doğu Akdeniz'deki tatil yerleri, bir önceki yılda Alman seyahat acentelerinin toplam cirosunun dörtte birinden fazlasını oluştursa da, bu seyahatteki payları mevcut seyahat yılı boyunca yalnızca % 20'dir. TÜRSAB ile DRV arasındaki güvenilir, yakın ilişki, Türk ve Alman turizm profesyonelleri – ve bir bütün olarak turizm endüstrisi arasındaki ilişkileri de karakterize ediyor. Her iki taraf da yıllarca son derece başarılı bir şekilde işbirliği yapmış ve -Türkiye’de rakipsiz bir fiyat ile tatil - performans oranı ile mükemmel bir ürün geliştirmiştir.”şeklinde ilişkileri ifade etdi.

Türkiye çok yönlü tatil imkanları sunduğunu söyleyen Fiebig, “Ülke, çok iyi bir turizm altyapısına sahiptir ve yaygın olan her şey dahil teklifleri ile özellikle aileler için son derece caziptir. Aileler için - ve burada vurgulanması gereken – bu kadar tatmin edici fiyat – performans oranı ile değerlendirilebilecek dünyada neredeyse hiç alternatif destinasyon bulunmamaktadır.Türkiye ve Almanya bu olumlu gelişmeyi tam tersine çevirmek için değil, aksine bunu devam ettirecek ortak çıkarlara sahip olmalıdır. Bu noktada, bir çok Alman tatilcinin Türkiye'yi kalplerine aldığını vurgulamak isterim. Doğayı, ülkeyi ve Türk insanını sevmekteler. Arkadaş edinmekte ve yıldan yıla gelmekteler.” dedi

Yüzde yüz güvenlik hiçbir yerde yok.

 “Türkiye'de rezervasyon sayılarındaki belirgin düşüşün altında yatan nedenler nelerdir? Müşterilerimizin birçoğu yılın başında - İstanbul'daki korkunç terör saldırılarından kısa bir süre sonra- yeniden değerlendirildi - seyahat planlarını güvenlik sebebiyle yeniden planladı. Seyahat kararı üzerindeki olumsuz etkiler ilkbaharda açıkça zayıflamıştı.
Avrupa'daki birçok korkunç terörist saldırısı sonrasında müşteriler giderek daha fazla fark etti.  Gerçek şu ki, Alman medyası, özellikle de darbe teşebbüsünden sonra, pek çok müşteride, Türkiye'deki durumun daha da kötüleştiği izlenimi bıraktı. İşimizi eski gücüyle geri almak istiyorsak bu izlenim acilen düzeltilmelidir. DRV, Türk turizm endüstrisinin bir dostu ve öyle kalacak. Gayemize inanıyoruz.
Birlikte, açık iletişim ve bilgi yoluyla ülkeye turizmi desteklemek için gayretimizi yoğunlaştırmak istiyoruz.”şeklinde konuşmasını sonlandırdı

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder