e-mail ile takip et

11.04.2015

KalDer ve TÜSİAD 23. Türkiye Mükemmellik Ödülleri-Yılmaz Parlar


BASIN TOPLANTILARI  

 


KalDer ve TÜSİAD işbirliğiyle düzenlenen 23. Türkiye Mükemmellik Ödülleri’nin finalistleri  KalDer Başkanı A. Hamdi Doğan ile TÜSİAD Başkanı Cansen Başaran – Symes’in TÜSİAD Merkez Binası’nda ortaklaşa yaptığı basın toplantısıyla kamuoyuna duyuruldu.
Buna göre Adapazarı Gaz Dağıtım A.Ş. (AGDAŞ), Antalya Muratpaşa Sabiha Gökçen Anaokulu, Damla Kaynak Suyu Sapanca Fabrikası ve İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü süreci başarıyla yürüten kuruluşlar oldu.  Finale kalan kuruluşlarla ilgili süreç 17-18 Kasım tarihlerinde  gerçekleştirilecek olan 24. Kalite Kongresi’nde sona erecek.

Türkiye Mükemmellik Ödülleri’nin bu yıl ki finalistleri belli oldu. Konuyla ilgili TÜSİAD Merkez Binası’nda bugün gerçekleştirilen basın toplantısına KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A. Hamdi Doğan, TÜSİAD Başkanı Cansen Başaran - Symes, Türkiye Mükemmellik Ödülleri Yürütme Kurulu Başkanı Hakan Öker, KalDer Genel Sekreteri Akın Alıkçıoğlu ile çok sayıda davetli katıldı.
Adapazarı Gaz Dağıtım A.Ş. (AGDAŞ), Antalya Muratpaşa Sabiha Gökçen Anaokulu, Damla Kaynak Suyu Sapanca Fabrikası ve İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü zorlu ve keyifli süreci başarıyla tamamlayan kuruluşlar arasına katıldı. Buna göre 23 yıl boyunca KalDer’in Türkiye Mükemmellik Ödülleri’ne  başvuran kuruluş sayısı 267’ye, Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü’nü kazanan kuruluş sayısı ise 29’a ulaştı.
Türkiye Mükemmellik Ödülleri’nin ülkemizin en prestijli ödüllerinden biri olduğunu ifade eden KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A. Hamdi Doğan, açılış konuşmasına bu uzun soluklu yolculukta KalDer’i yalnız bırakmayan basın mensuplarına teşekkür ederek başladı. Yaşam ve refah seviyesini yükseltmek için daha kilometrelerce yol katetme kararlılığında olduklarını söyleyen A. Hamdi Doğan, “Amacımız Türkiye’nin her noktasında mükemmellik kültürünü içselleştirmiş, rekabetçi kurum ve kuruluşlar yaratmak olduğunu belirterek, A. Hamdi Doğan, "KalDer’in gururu olan ve ülkemizin en prestijli ödüllerinden biri olarak kabul edilen “Türkiye Mükemmellik Ödülü”nde finale kalan kurum ve kuruluşları açıklayacağımız basın toplantımıza hoş geldiniz. Öncelikle mükemmeli yaşatmayı amaçladığımız 25 yıllık kalite yolculuğumuzda bizleri yalnız bırakmadığınız için hepinize teşekkür ediyoruz.
TÜSİAD ile birlikte çıktığımız bu yolculukta, Türkiye’ye ve her biri ekonominin önemli birer mihenk taşı olan kurum ve kuruluşlarımıza kattığımız değer katlanarak büyüyor. 23.yılına ulaşmış Türkiye Mükemmellik Ödülü’müzün, kurumların sürdürülebilir büyümesinde, stratejik plânlama süreçlerinde ve verimli iş modelleri oluşturmalarında, etkin rol oynadığını görmek bizi heyecanlandırıyor. Hepinizin yakından bildiği gibi KalDer olarak yolculuğumuz mükemmelliğe doğru.
Cumhuriyetimizin 100. yılında sürdürülebilir kalkınma yaklaşımı çerçevesinde ülkemizi çağdaş yaşam düzeyine ulaştırmak amacıyla, Türkiye'nin tüm bölgelerinde mükemmellik kültürünü içselleştirmiş, rekabetçi kurum ve kuruluşlar yaratılmasına katkıda bulunmak yolculuğumuzun kilometre taşlarından biri.
Varlığımızı sürdürebildiğimiz sürece ülkemizin yaşam ve refah seviyesini daha da yükseltmek için yol katedeceğiz. Yurdumuzda uçtan uca mükemmelliği benimsemiş, bunu yaşam biçimine dönüştürmüş nice kuruluşlar yaratmaya çaba göstereceğiz. Bugün burada sizlerle, bu yolculuğumuzun etkilerini birlikte görmek, hissetmek, yeni yolcuları bu yolculuğa özendirmek için bir aradayız.
Niçin mükemmelliğe yolculuk?
Hepimiz yaşadığımız dünyadaki hızlı ekonomik ve siyasi değişimlere şahit olmakta, küreselleşmenin etkilerinin teknolojideki gelişmelere paralel olarak büyük boyutlarda rekabeti artırdığını, ekonomik ve doğal kaynakları sürdürebilmenin herkesin korkulu rüyası haline geldiğini görmekteyiz. Rekabetin etkilerini her an her yerde yaşamakta, ekonomi sayfalarında ve ekranlarda her gün varlığını devam ettiremeyen kurum ve kuruluşa üzülerek şahit olmaktayız.
Oysa biliyoruz ki onlar da o ana kadar, tüm kurum ve kuruluşlar gibi bir nedenle doğmuş ve kendi yolculuklarına doğru yelken açmışlardı. Bireyler gibi, kurum ve kuruluşlar için de dünyaya gelmek, var olmak o derece önemli ve özelse, nereye ulaştıkları, ne değer kattıkları, diğer bir ifadeyle başkalarınca saygı görüp kabul edilmeleri de aynı ölçüde hatta daha da önemli ve anlamlıdır.
Kuruluşların varlıklarını sürdürememelerinin ana nedeni, amaçlarını ya da var olma sebeplerini yeterince yerine getiremedikleri yani paydaşlarının beklentilerine cevap veremedikleri durumlardır. Artık paydaşlarının bağlılığını ya da saygınlığını kaybetmişlerdir. Rekabetin acımasız çarkları içinde bir başka kuruluşa yerini, pazarını terk etmişlerdir. Çıktıkları yolculuğu başarılı bir şekilde sürdürememiş ya da sonlandıramamışlardır.
Önemli olan yolculuğa çıkmak değil, yolculuğa nasıl çıkacağımıza, nasıl ilerleyeceğimize, nereye varmak istediğimize, karşılaşacağımız engelleri nasıl aşacağımıza önceden ve olabildiğince doğru karar verebilmektir. Biz buna doğru strateji ile doğru hedeflere ulaşma çabası diyoruz.
Bugün burada bizleri bir araya getiren, ortak amaç altında birleştiren EFQM Mükemmellik Modeli’nin temel ilkelerini gözümüzün önüne getirdiğimizde, yolculuğumuzda doğru strateji ve hedef belirleme dâhil pek çok konuda modelin bize ne derecede ışık tuttuğunu, yol gösterdiğini, kılavuzluk yaptığını görebiliriz.
EFQM Mükemmellik Modeli, bu yolculukta bizim için harika bir pusuladır. Yolculuğa hazırlanırken rekabet avantajı için neler yapmamızın ötesinde yolculuğumuzda rakiplerimizden bir adım öne geçmek, belirlediğimiz kilometre taşlarını rahatlıkla aşmak, yolumuzu kaybetmemek, gerektiğinde rotamızı düzeltmek veya değiştirmek için neler yapacağımız konusunda bizlere tüm ipuçlarını vermektedir.
Örneğin, “Vizyoner, Esin Veren ve Bütünsel Liderlik” kavramı bu yolculuğa hazırlanan ve yön veren liderlerin ortak özelliklerini ortaya koymakta, liderlerin neler yapması gerektiğine ilişkin geniş bir çerçeve çizmektedir. Bugün Apple, Microsoft ya da yakın geçmişte GE’ ye bakarsak, bu kuruluşların hızlı ve başarılı yolculuklarında bu özelliklere sahip ve bu şekilde hareket eden liderler olduğunu görüyoruz.
Kuruluşların varolma, amaçlarını sürdürebilme, ulaşmak istedikleri hedefe olan yolculuklarında Mükemmellik Modeli’nin doğru bir araç olduğu çok açık. Bunun içindir ki KalDer ülkemizin geleceğini daha iyi şekillendirmek ve daha büyük başarılara imza atmak için Mükemmellik Modeli’ni bir yaşam biçimine dönüştürme gayreti içindedir ve bunu sizlerle birlikte gerçekleştirebileceği inancındadır.
Bugün, hepinizin yakından tanıdığı buna karşın sürekli olarak yeni ve farklı bir uygulama örneğini öğrenme çabasında olduğumuz Mükemmellik Modeli hakkında uzun uzun konuşarak sizleri sıkmak istemiyorum.
Bildiğiniz gibi bu yıl KalDer olarak 25. kuruluş yılımızı 17-18 Kasım tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştireceğimiz 24. Kalite Kongresi’nde kutlayacağız. Geleneksel olarak her yıl olduğu gibi bu yıl da kongrenin ikinci gününde ödül kazanan mükemmel kurum ve kuruluşlarımızı açıklayacağız.
Hepinizi 18 Kasım tarihindeki 23. Türkiye Mükemmellik Ödül Törenine davet ediyorum. Türkiye Mükemmellik Ödülü alan kuruluşlar, entelektüel sermaye varlığı, yenilenmeye açık ve yaratıcılığı özendiren yaklaşımları ile kalıcılık mesajı verirken,  finansal başarılar kadar insan kaynağı tercihlerinde de ön plana çıkıyorlar. Bu özellikleri de onların mükemmeli yaşadıklarına dair en güzel kanıtlardır.
KalDer Yönetim Kurulu Başkanı olarak, bu mükemmellik yolculuğunda mücadele eden ve kadim yollar katederek Türkiye’ye umut veren finalistlerimizi sizlere takdim etmekten onur duyuyorum.

Sözü daha fazla uzatmadan 2015 yılı ödülü için mücadele eden kurumlarımıza şimdiden başarılar diliyor ve Türkiye Mükemmellik tablosunda yer almak için gösterdikleri çaba için yürekten kutluyorum. " dedi 



Doğan: EFQM harika bir pusula
Rekabetin etkilerinin her alanda yoğunlaştığını bu nedenle mükemmellik kültürünün kurum ve kuruluşlar için daha çok önem kazandığını dile getiren A. Hamdi Doğan, birbiri ardına kapanan şirketlere dikkat çekti. Doğan, kuruluşların varlıklarını sürdürememe nedenlerini şöyle açıkladı: “Amaçlarını ya da varolma sebeplerini yeterince yerine getiremiyorlar. Yani paydaşlarının beklentilerine cevap veremedikleri durumlar var. Artık paydaşlarının bağlılığını ya da saygınlığını da kaybetmişler. Rekabetin acımasız çarkları içinde bir başka kuruluşa yerini, pazarı terk etmişler. Çıktıkları yolculuğu başarılı bir şekilde sürdürememiş ya da sonlandıramamışlar. Önemli olan yolculuğa çıkmak değil, yolculuğa nasıl çıkacağımıza, nasıl ilerleyeceğimize, nereye varmak istediğimize, karşılaşacağımız engelleri nasıl aşacağımıza önceden ve olabildiğince hızlı karar verebilmektir. Biz buna doğru strateji ile doğru hedeflere ulaşma çabası diyoruz. Bugün burada bizleri bir araya getiren, ortak amaç altında birleştiren EFQM Mükemmellik Modeli’nin temel ilkelerini gözümüzün önüne getirdiğimizde, yolculuğumuzda doğru strateji ve hedef belirleme dâhil pek çok konuda modelin bize ne derecede ışık tuttuğunu, yol gösterdiğini, kılavuzluk yaptığını açık olarak görebiliriz. Diğer bir deyişle EFQM harika bir pusuladır” diye konuştu.

KalDer 25. Yaşını Kalite Kongresi’nde kutlayacak

Toplantıya katılan herkesi 17-18 Kasım’da İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan 24.Kalite Kongresi’ne davet eden A.Hamdi Doğan, “Geleneksel olarak her yıl olduğu gibi bu yıl da kongrenin ikinci gününde ödül kazanan mükemmel kurum ve kuruluşlarımızı açıklayacağız. Herkesi 18 Kasım’daki 23. Türkiye Mükemmellik Ödül Töreni’ne davet ediyorum. Türkiye Mükemmellik Ödülü alan kuruluşlar, entellektüel sermaye varlığı, yenilenmeye açık ve yaratıcılığı özendiren yaklaşımları ile kalıcılık mesajı verirken, finansal başarılar kadar insan kaynağı tercihlerinde de ön plâna çıkıyorlar. Bu özellikleri de onların mükemmeli yaşadıklarına dair en güzel kanıtlardır.” dedi.

Cansen Başaran - Symes: Bu birliktelikten gururluyuz

Türk sanayicisinin gücünü artıran Türkiye Mükemmellik Ödülleri’nin temelini KalDer ile birlikte atmaktan gurur duyduklarını ifade eden TÜSİAD Başkanı Cansen Başaran - Symes ise 25 yıldır toplam kalite bilincini yaymak için çalışan KalDer’i başarılı ve öncü çalışmalarından dolayı kutladı. Bilgi ve rekabet çağında mükemmellik kavramının daha fazla önem kazandığını ve buna yatırım yapan firmaların kazançlı çıktığını söyleyen Cansen Başaran - Symes, “KalDer doğru stratejilerin belirlenmesinde önemli bir anahtar. İşdünyasının başarılı örneklerini öne çıkararak kalite yolculuğunun başındaki firmalar için rol model belirliyor. O nedenle yaptıklarını çok önemsiyor ve destekliyoruz. Belki bugün burada kalite kavramını tanımlamamız pek mümkün değil. Ancak, şunu biliyoruz ki kalite hayatın her alanında. Kalite ile ilgili herşeyi 17-18 Kasım’da düzenlenecek Kalite Kongresi’nde dinleyeceğiz, tüm işdünyasını bekliyoruz.” diye konuştu.

TMÖ Yürütme Kurulu Başkanı Hakan Öker’in ödül süreci ile ilgili teknik ve detaylı bilgileri aktardığı toplantıda, finale kalan kuruluşların temsilcileri ise firmaları hakkında kısa bilgiler verdi. Organizasyonda ayrıca geçtiğimiz yıl Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü’nü alan Method Research Company Genel Müdürü Cengiz Kılıç da ödül sürecinde yaşadıkları deneyimleri aktardı. 

TÜRKİYE MÜKEMMELLİK ÖDÜLLERİ2015 FİNALİSTLERİ 
İŞLETMELER KATEGORİSİ; 
Adapazarı Gaz Dağıtım A.Ş. 
1993 yılında Adapazarı Belediyesi tarafından kurulan AGDAŞ, 1995 yılında doğalgaz dağıtım yetkisi aldı. 2003 yılında Türkiye’nin özelleşen ilk doğalgaz dağıtım şirketi olarak Erdem Holding bünyesine dahil olmasıyla birlikte son 10 yılda yoğun yatırımlar yaptı ve bugün dağıtım hattı büyüklüğünü 3 bin km’ye ulaştırdı. 2004 yılında Abone Bilgi Yönetim Sistemi’nin devreye alınmasıyla değişime başlayan AGDAŞ, 2005 yılında kalite yolculuğuna adım attı. AGDAŞ yıllar içinde ISO standartları haricinde EFQM Mükemmellik Modeli’ni de rehber olarak kullandı. 
2013 yılında İyi Niyet Bildirgesini imzalayarak Ulusal Kalite Hareketine katılan AGDAŞ yapılan değerlendirmeler sonucu 3 Yıldız Yetkinlik Belgesini almaya hak kazandı ve aynı yıl ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemini standart belgeleri arasına dahil etti. EFQM Mükemmellik Modeli’nin kurumda kültür olarak benimsenmesi amacıyla 2013 yılında 3 Yıldız Yetkinlik Belgesi alan AGDAŞ 2015 yılında mükemmellik ödülüne aday oldu. 

KAMU YÖNETİMİ VE HİZMETLERİ KATEGORİSİ;
Antalya Muratlı Sabiha Gökçen Anaokulu 
Sabiha Gökçen Anaokulu Antalya Muratpaşa ilçesinde 2001 yılında hizmete açılmıştır. 30 kişilik ekibiyle 410 öğrenciye hizmet vermeye devam etmektedir. Temiz okul hijyen okul projesi kapsamında beyaz bayrak, ISO 9001:2008 kalite belgesi,  Türkiye Çevre Eğitim Vakfı’nın Eko-Okul Projesi kapsamında Yeşil Bayrak sahibidir. Ulusal Kalite Hareketi üyesidir. 

2010 yılından bu yana Avrupa Kalite Yönetim Vakfı tarafından geliştirilen ve Türkiye Kalite Vakfı tarafından ülkemizde yayılımı sağlanan EFQM Mükemmellik Modelini uygulamaktadır. Vizyonu, Okul öncesi eğitimde uyguladığı kalite çalışmaları ve projelerle Türkiye'de örnek ve model olmak. Misyonu ise tüm paydaşlarıyla etkili, verimli, esnek ve dengeli ilişkiler geliştirerek, özgüveni yüksek, yenilikçi, yaratıcı, ilköğretime ve geleceğe hazır bireyler yetiştirmek. Sabiha Gökçen Anaokulu’nu diğer okullardan ayıran en önemli özellik ise hizmetlerinde fark yaratmasını sağlayan kurumsal yetenekleri.   

KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELER KATEGORİSİ; 
Damla Kaynak Suyu Sapanca Fabrikası 
Coca-Cola İçecek A.Ş.’nin bir parçası olan Damla Su Sapanca Dolum Tesisi Türkiye’deki 4 farklı Damla Doğal Kaynak Suyu dolum tesisinden biridir. Ayrıca, toplamda 5 dolum hattı ve yıllık 45 milyon ünite kasa ile dolum kapasitesi en yüksek dolum tesisidir. Kalite Yönetim Sistemleri yolculuğuna 2007 yılında ISO 9001 Belgesi alarak başlayan firma, sırasıyla ISO 

14001, ISO 18001, ISO 22000, FSSC 22000, ISO 50001, PAS 223 ve Coca-Cola’nın kalite sistemi olan TCCQS standartlarını elde etti. 
EFQM Mükemmellik Modeli ile yaklaşık 7 yıl önce tanıştı. Benimsediği mevcut yönetim yaklaşımının Mükemmellik Modeli’ne çok yakın olduğunu, pek çok yapı taşını bulundurduğunu fark etti. Önceki senelerde Ankara Fabrikası KalDer’in Türkiye Büyük Ödülünü ve yine Ankara ve Bursa Fabrikaları Avrupa’dan EFQM Kalite Ödülü’nü aldı. 2014 yılında Damla Su Sapanca Dolum Tesisi ve Bursa Fabrikası olarak Türkiye Mükemmellik Ödülü’nü aldı. CCI Türkiye’nin tüm 9 fabrikası Kalite Mükemmelliği’nde 5 Yıldız seviyesine ulaştı.

KAMU YÖNETİMİ VE HİZMETLERİ KATEGORİSİ; 
İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü 
İETT; otobüs, metrobüs, nostaljik tramvay ve tünel işletmeciliğinin yanında Özel Halk Otobüsleri’nin, yürütüm ve denetiminden sorumludur. 2007 yılının eylül ayında Türkiye için tamamen yeni bir sistem olan ve İstanbul’a özgün şekilde tasarlanan metrobüs devreye alınmıştır. İETT faaliyetlerini sürdürülebilir kalite anlayışı çerçevesinde gerçekleştirerek müşteri odaklı yaklaşımı benimsemiştir. 

Sistemli, sürdürülebilir ve kaliteli çalışma biçimi ile ulaşım alanında kamu sektörü olarak pek çok ilke imza atmış olan İETT, lider bir kurum olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Kalite Yönetim Sistemleri çalışmaları, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda 2010 yılında başladı. Kurumumuz, her yıl yeni yönetim sistemlerini uygulamalarına entegre ederek kamuda bir ilk olmuştur. Ayrıca İETT, 2014 yılı sonunda ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Rehberi Standardı ve Tünel/Nostaljik Tramvay hatları için EN 13816 Toplu Taşıma Standardını belgeleri arasına eklemiştir.KalDer hakkında; Ülkemizdeki kalite bilincinin gelişmesine ve refah seviyesinin artmasına yönelik çalışmalar yapan Türkiye Kalite Derneği (KalDer), Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı’nın (EFQM) ulusal işbirliği ortağıdır. Merkezi İstanbul’da bulunan derneğin  Ankara, İzmir, Bursa ve Eskişehir’de şubeleri, Kayseri, Doğu Marmara, Trakya’da ise temsilcilikleri bulunmaktadır. 1998 yılında Ulusal Kalite Hareketi’ni başlatan KalDer’in ülkemizde 2 bin 300 üyesi bulunmaktadır. 2006 yılından itibaren Amerika Kalite Derneği (ASQ) ile işbirliğini başlatan ve aynı zamanda Orta Doğu Kalite Organizasyonu’nun (MEQA) kurucu üyesi olan KalDer’in ana faaliyetleri arasında EFQM Mükemmellik Ödülü, EFQM Mükemmellik Büyük Ödülü, kalite ve yönetim alanındaki eğitimler, Kalite Kongresi ve Kamu Kalite Sempozyumu, kıyaslama çalışmaları sayılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder