10.01.2014

ŞEHİR TİYATROLARI 2014-2015 SEZONU-YILMAZ PARLAR


BASIN TOPLANTILARI  
 ŞEHİR TİYATROLARI 2014-2015 SEZONU
100 YIL Daha
İBB Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmeni Erhan Yazıcıoğlu "Dünyada çok az örneği olan, çocukluğumun, delikanlılığımın geçtiği 100 yıllık bir kurumun 100. Yılında Genel Sanat Yönet­meni olmaktan onur duyuyorum.
Ben ve çalışma arkadaşlarım, seyircilerimizin karşısına, Da­rülbedayi’nin 100. sezonuna yakışacak bir repertuarla çıkmak için hummalı bir çalışma içindeyiz. Biliyoruz ki, İstanbul’un bir köşesinde şimdi 70 yaşlarını çoktan aşmış bir seyircimiz, ilk kez Şehir Tiyatroları’nın bir çocuk oyununda tiyatroyla tanıştı, şimdi belki torunlarını getiriyor tiyatromuza. Biliyoruz ki baş­ka bir semtte tiyatroyu meslek edinmeye karar veren bir genç bunu ilk kez bizim seyirci koltuklarımızdan birinde otururken düşündü.

Biz biliyoruz ki, tiyatro insandan ilham alır ve seyircisine ilham eder. Biz de İstanbul’un; bu şehrin tiyatrosu olarak, 100 yıl­lık bir gelenekten, İstanbul’un kültür hayatının vazgeçilmez bir parçası olan Şehir Tiyatroları’nı bize miras bırakan ustalarımız­dan aldığımız ilhamla, seyircimize geleneği gelecekle birleştir­meyi, yarını umutla, renkle birlikte kurabilmeyi elimizin yettiği, dilimizin döndüğünce ilham etmek için yola çıktık.
Genel Sanat Yönetmeni olarak göreve başladığım günden bu güne, bu beş haftalık süreçte yap­tıklarımızı kısaca özetleyecek olursak: Öncelikle, Ekim programımızda yer alan, beş yeni oyunu­muz var. Engin Alkan’ın yönettiği Çürük Temel ve Orhan Alkaya’nın yönettiği Lillian, İKSV’nin Ulus­lararası Tiyatro Festivalinde prömiyer yapmıştı, yeni sezonda da gösterimlerini sürdürecek. İki müzikal; Ayşe Emel Mesci’nin yönettiği Kerbela, Nedret Denizhan’ın yönettiği Cibali Karakolu ve Arif Akkaya’nın yönettiği On İki Öfkeli Adam, Ekim’de ilk kez perde açacak.
Ayrıca ilerleyen günlerde seyircimizle buluşturmayı planladığımız prodüksiyonlar için dünya ile entegre olma yolunda, tanınmış rejisörlerle işbirliği içindeyiz. Makedon yönetmen Aleksandar Po­povski, Alman Yönetmen Roberto Cuilli ve görüşmelerimizin devam ettiği Avrupa ölçeğinin çağ­daş yönetmenlerinin çalışmaları 2014-2015 sezonunda içinde seyircimizle buluşabilecek.
Web sitemizin tasarımı yenileniyor ve seyircimize kolaylık sağlayabilecek daha işlevsel bir hale getiriliyor. Sosyal medyada da Şehir Tiyatroları’nın aktif olarak yer alması için çalışmalar yürütü­yoruz.
Selim Atakan tarafından müziklenen, sözlerini Engin Alkan’ın yazdığı yüzüncü yıl anısına beste­lenmiş bir şarkımız var.

Oyun saat ve günlerinde çeşitli düzenlemelere gidildi. Harbiye Muhsin Ertuğrul, Kadıköy Haldun Taner, Üsküdar Musahipzade Celâl ve Fatih Reşat Nuri sahnelerimizde Çarşamba’dan Cumartesi’ye kadar sürecek olan gösterimlerimiz, Kağıthane Sadabad, Ümraniye ve Gaziosmanpaşa sahneleri­mizde Perşembe’den Cumartesi’ye dek devam edecek. Pazar Günleri ise tüm sahnelerimiz çocuk­lara ayrıldı. Sahnelerimizde 12.00 ve 15.00’te çocuk oyunları iki gösterim yapacak.
100.Yıl kutlamaları çerçevesinde, etkinliklerin tüm bir yıla yayılmasını amaçlayan çalışmalar kap­samında; arşivimizi geleceğe de taşıyabilmek için kitap çalışmalarımız var ve “Şehir Tiyatroları’nın Sözlü Tarihi” başlıklı bir panel gerçekleştirmek hedefindeyiz.
100. Yıl üst başlığında, Darülbedayi’nin ilk oyunu Çürük Temel repertuarımızda, Ahmet Sami Öz­budak’ın yazdığı Laçin Ceylan’ın yöneteceği, Türk Tiyatrosu’nun ve Darülbedayi tarihinin iki önemli kadını Afife Jale ve Bedia Muvahhid’i konu alan “İki Kadın” ile Hüseyin Köroğlu ‘nun hazırladığı bir aktörün gözünden Darülbedayi tarihini anlatan “Düş Oyuncakları” oyunu da bu kapsamda perde açacak oyunlarımız arasında.
Yine bu başlık altında gerçekleştirilmesini planladığımız etkinlikler arasında; alternatif tiyatrolarla Şehir Tiyatroları’nı buluşturan bir festival, tiyatromuza yeni yazar ve metinlerin kazandırılmasını hedefleyen çalışmalar var. Görme engelli izleyicilerimiz için oyunlarımızın “radyo “tiyatrosu “ biçi­minde kayda alınıp bir sesli oyun arşivi oluşturmak da projelerimiz arasında.
Kerem Yılmazer Sahnesi’ni, 100.Yıl Darülbedayi Atölyesi adı altında bir eğitim merkezi haline getiriyoruz. Kasım ayında hayata geçecek olan okulla Çağdaş Gösteri Merkezi ve Çocuk Eğitim Birimi aynı çatı altında toplanacak. Bunun yanı sıra yetişkinlere ve lise öğrencilerine yönelik eğitim çalışmaları, İleri Eğitim başlığı altında gerçekleştirilecek workshoplarla tiyatromuzun genç yüzü desteklenmiş olacak.
Diğer sahnelerimiz gibi İtalyan sahne formunda olan Fatih Reşat Nuri Sahnesi’nin meydan sahne­ye dönüştürülerek yenilenmesi projelerimiz arasında. Klasikleşmiş sahneleme anlayışının ötesine geçerek, gelenekselden moderne klasik sahne yapısının sınırlarını aşan özgün projelere alan oluş­turmak hedeflerimiz arasında.
Şehir Tiyatroları’nın gelenekselleşmiş olan festivalleri Genç Günler ve Çocuk şenliği bu yıl da ta­zelenerek beğeninize sunulacak. Genç Birim ve Çocuk Birimi alanlarında bizim kimliğimizi taşıyan aynı zamanda çağdaş dünyaya uyumlu projeler üretmek için var güçleriyle kolları sıvamış durum­da.
“100 yıl daha, sizin tiyatronuzda sizinleyiz” sloganıyla çıktığımız yolculuğumuzda, çağrımıza ses verip toplantımızı onurlandırdığınız için teşekkür ederiz."


YENİ OYUNLAR BAŞLIYOR
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları 100. yılını kutladığı 2014-2015 sezonuna yeni oyunlarla başlıyor. 2013-2014 sezonundan devam edecek oyunların yanı sıra Çürük Temel, Lillian, Cibali Karakolu, Kerbela, On İki Öfkeli Adam, Komşum Hitler, Terzi, Sırça Hayvan Koleksiyonu adlı yeni oyunlar, Şehir Tiyatroları’nın yeni sezonunda seyircisini bekliyor.
CİBALİ KARAKOLU
Türk Tiyatrosu’nun başyapıtlarından biri olan Muammer Karaca’nın Cibali Karakolu, Zihni Gök­tay ustanın ellerinde yeniden İstanbul seyircisiyle buluşuyor. Cibali Karakolu hali hazırda varlığını koruyan pek çok gerçeğe ışık tutarak geçmişten günümüzü yansıtan eleştirel bir ayna olmayı başarıyor. Öğrenilmiş kadın erkek ilişkileri başta olmak üzere, paranın ilişkilerdeki etkisi, çeşitli kurumlardaki eksikliklerin neden olduğu yetersizlik, toplumsal ve politik yaşama dair eleştirilerle biçimlenen oyun, güldürmek kadar yeniden cevaplanması gereken pek çok soruyu da beraberinde getirmektedir. Henri Keroul ile Albert Barre’nin yazdığı, Nedret Denizhan’ın yönettiği Cibali Kara­kolu oyununda; Berrin Koper, Tarık Şerbetçioğlu, Derya Kurtuluş, Zihni Göktay, Cem Uras, Eylül Soğukçay, Şehnaz Bölen Taftalı, Hülya Arslan, Doğan Altınel, Murat Bavli, Naci Taşdöğen, Cem Karakaya, Tuğçe Açıkgöz, Betül Kızılok Bavli, Müge Çiçek, Deniz Yeşil Mavi, İbrahim Ulutaş, Seza Güneş, Ertan Kılıç, Hüseyin Kefeli rol alıyor.
ÇÜRÜK TEMEL
Darûlbedayi’nin sahnelediği ilk oyun olan Çürük Temel, Engin Alkan’ın çağdaş yaklaşımıyla 100. yıl anısına yeniden sahnede… Oyun, iflas etmekte olan bir fabrikanın ekseninde bir diğerinin hak­kını hiçe sayıp kendi hakkını diğerlerine dayatan uzlaşmaz aile bireylerinin çatışkılarını modern bir tragedya formunda seyirciye sunuyor. Emile Fabre’nin yazdığı, Hüseyin Suat Yalçın’ın uyarlayarak çevirdiği, Sezai Gülşen ve Doğan Yavaş’ın günümüz Türkçesi’ne aktardığı oyunda; Oya Palay, Ye­şim Koçak, Mert Tanık, Mustafa Barış Koçkar, Dolunay Pircioğlu, Samet Hafızoğlu, Nurdan Gür rol alıyor.
KERBELA
Beş yıldır Devlet Tiyatroları sahnelerinde Ankara seyircisinin ayakta alkışladığı Kerbela, Ayşe Emel Mesci’nin yönetiminde ortak tarihimizi Şehir Tiyatroları oyuncularıyla sahneye taşıyor. İsla­miyetin doğuşunda var olan insancıl ve demokratik düşüncelerin iktidar mücadelesiyle geçirdiği dönüşümü hikâye eden oyunu Ali Berktay yazdı. Oyunda; Aslı Öngören, Barış Çağatay Çakıroğlu, Bora Seçkin, Burak Davutoğlu, Can Alibeyoğlu, Ceysu Aygen, Çağlar Ozan Aksu, İskender Bağ­cılar/Hasip Tuz/Buğra Can Ildırışık, Emrah Can Yaylı, Emre Narcı, Fahri Kıncır, Fatma İnan, Hüsnü Demiralay, İbrahim Can, İrem Erkaya, Melahat Abbasova, Meriç Benlioğlu, Mert Aykul, Mevlüt De­miryay, Nilay Bağ, Nur Saçbüker, Özgür Atkın, Savaş Barutçu, Şenay Bağ, Şirin Kılavuz, Zeynep Göktay rol alıyor.

KOMŞUM HİTLER
Yeni yerli yazarların yapıtlarını seyirciyle buluşturmayı ilke edinen Şehir Tiyatroları, bu sezonda Ali Cüneyd Kılcıoğlu’nun yazdığı Komşum Hitler oyununun ilk gösterimine ev sahipliği yapıyor. Sı­radan bir akşam yemeği sırasında, arka odada Hitler’in yaşadığı iddiasıyla çığırından çıkan olaylar zinciri, kara komedi üslubuyla seyirciyle buluşuyor. Tolga Yeter’in yönettiği Komşum Hitler oyu­nunda, Işıl Zeynep Tangör, Caner Çandarlı, Mahperi Mertoğlu, Tankut Yıldız, Emre Şen, Aslı Nimet Altaylar rol alıyor.
LILLIAN
Amerikan Edebiyatı’nın önde gelen ismi Lillian Hellman, usta oyuncu Aliye Uzunatağan yoru­muyla sahnede… William Luce’un yazdığı, Orhan Alkaya’nın yönetmenliğini yaptığı Lillian, McCarty döneminin baskıcı fonu önünde yazarın çok renkli kişiliğini bir oyunculuk resitaline dönüştürüyor.
ON İKİ ÖFKELİ ADAM
Sinema ve sahnede bir klasik olmayı başarmış On İki Öfkeli Adam, Şehir Tiyatroları’nda çağdaş bir rejiyle 100. yılda tekrar seyircinin beğenisine sunuluyor. Şüphelinin suçlu olduğunun genel ka­bul gördüğü jüride, bir üye bu karara karşı çıkarsa ne olur? 12 jüri üyesi üzerinden adalet kavramını sorgulayan, Reginald Rose’un yazıp Arif Akkaya’nın yönettiği oyunda, A. Gökmen Altuğ, Mehmet Avdan, Yalçın Avşar, Metin Çoban, Rahmi Elhan, Kutay Kırşehirlioğlu, Gün Koper, Enes Mazak, Yıl­maz Meydaneri, Serdar Orçin, Ahmet Özarslan, Ezgi Sümer Yolcu, Burteçin Zoga rol alıyor.
SIRÇA HAYVAN KOLEKSİYONU
Tennessee Williams’ın yazdığı Aytuğ İz’at’ın çevirdiği Yıldırım Fikret Urağ’ın yönettiği Sırça Hay­van Koleksiyonu’nda saygın bir geçmişi olan Amanda Wingfield, kocası tarafından terk edilmiş, oğlu Tom ve kızı Laura ile birlikte yapayalnız kalmıştır. Acımasız hayat koşulları ve yoksulluğa karşı verdikleri mücadele bu aileyi, gizli istekleri, öfkeleri ve hayal kırıklıkları eşliğinde yine mutsuz bir sona sürükleyecektir. Tennessee Williams’ın “Büyük Buhran” döneminin ürünü olan bu oyunu, top­lumsal kriz dönemindeki insanların ortak acısını tüm gerçekliğiyle ortaya koyuyor. Oyunda; Edip Tepeli, Sevil Akı, Ayşecan Tatari, Tanju Girişken rol oynuyor.
TERZİ
Slawomir Mrozek’in yazdığı Neşe Taluy Yüce’nin çevirdiği Ragıp Yavuz’un yönettiği Terzi oyu­nunda, ülkesi işgal edilen Ekselans, kendisine hâlâ yeni giysiler diktirip topluma içi boş modeller önermeye çalışırken Barbarlar kapıya dayanmıştır. İşgalcilerin lideri Tozluk, çürümüş olan bu siste­mi ortadan kaldırıp yeni bir düzen getireceğine inanır. Ancak yeni sistemin nasıl şekilleneceğinin cevabı sürekli yeni biçimler öneren Terzi’dedir. Çağdaş Polonya Tiyatrosu’nun en tanınmış yazarla­rından olan Slawomir Mrozek, bu oyunuyla kültürel değişim noktalarında sınanan insanın dramını aktarıyor. Oyunda; Ahmet Saraçoğlu, Ergun Üğlü, Gülce Çakır, Emre Karaoğlu, Çimen Turunçoğlu Baturalp, Can Başak, Emrah Derviş Soylu, Can Tarakçı rol alıyor.

ATEŞLİ SABIR (POSTACI)
Ateşli Sabır (Postacı), Şilili ozan Pablo Neruda’nın, Kara Ada’da (Isla Negra) yaşadığı günlerden bir kesiti anlatıyor. Neruda ile postacı Mario, Mario’nun sevgilisi (sonra karısı) Beatriz ve Beatriz’in annesi Rosa arasında yaşanan öykü, seyirciyi şiir, aşk, sürgün, doğa, özlem, sınıf kavgası ve faşizm gibi kav­ramlarla buluştururken, Şili’de Allende’nin iktidar olması, Neruda’ya Nobel Edebiyat Ödülü verilmesi ve faşist Pinochet darbesi gibi tarihsel olaylara da tanıklık ediyor. 1994’te “Il Postino / Postacı” adıyla sinemaya da uyarlanan “Ateşli Sabır” beş dalda Oscar adayı oldu ve “En İyi Sinema Müziği” dalın­da Oscar’la buluştu. Antonio Skármeta’nın yazdığı Ragıp Yavuz’un yönettiği oyunda; Levent Öktem, Mert Turak, Ayşegül İşsever, Derya Çetinel, Hamit Erentürk, Cihan Kurtaran, Derya Yıldırım, Derya Keykubat rol alıyor.
HIDRELLEZ
Hıdrellez, Meriç nehri kıyısında yaşayan coşkulu “Romanlar”dan hüzünlü bir aşk öyküsü… Firuze Engin’in yazdığı Ali Yaylı’nın yönettiği “Hıdrellez”, ruhu ne kadar özgür olursa olsun, sevdiğinin gönlünde tutuklu kalan genç bir kı­zın çaresizliğini ve yalnızlığını konu alırken, bir dönemin siyasi acılarına da tanıklık ediyor. Melahat Abbasova, Engin Akpınar, Melike Altınbaran, Ceysu Aygen, Şenay Bağ, Radife Baltaoğlu, Esra Ülger, Gürol Güngör, Fahri Kıncır, Elçin Atamgüç, Emrah Can Yaylı, Elyesa Çağlar Evkaya, Ozan Tura, Merve Keleş, Özgür Dağ, Hüsnü Demiralay, Vildan Türkbaş rol alıyor.
İSTANBUL EFENDİSİ
İstanbul Efendisi’nde, kızına uygun bir damat adayı bulmak için, dönemin batıl inançlarına bel bağlayan bir babanın gülünç durumu anlatılıyor. Mu­sahipzade Celâl‘in yazdığı, Engin Alkan’ın yönettiği oyunda; Tankut Yıldız, Zafer Kırşan, Volkan Ayhan, Hüseyin Tuncel, Emre Şen, Edip Tepeli, Emrah Özertem, Tuğrul Arsever, Cihan Kurtaran, Serkan Bacak, Murat Üzen, Hamit Erentürk, Berna Adıgüzel, Zeynep Ceren Gedikali, Derya Çetinel, Selin Türk­men, Reyhan Karasu, Çiğdem Gürel, Senem Oluz, Özge Midilli, Murat Güreç, Utku Akıncı, Kayahan Erdem, Gözde İpek Köse, Melisa Demirhan rol alıyor.
2013-2014 SEZONUNDAN DEVAM EDECEK OYUNLAR

KABARE (CABARET)
Kabare (Cabaret), bir kabare aktristi ile Amerikalı bir yazarın kısa ömürlü aşkını ve onları kuşatan büyük toplumsal kaosu anlatıyor. Kült müzikaller sınıfında yer alan Kabare, 1972’de beyaz perdeye aktarıldığında 8 Oscar kazandı ve “Tüm Za­manların En İyi Yüz Filmi” listesine girdi. Joe Masteroff’un yazdığı Yücel Erten’in yönettiği oyunun unutulmaz müziği John Kander imzasını taşıyor. Oyunda; Mert Turak, Senan Kara Tutumluer, Can Başak, Ergun Üğlü, Selma Kutluğ, Hakan Arlı, Nurdan Kalınağa, Mehmet Soner Dinç, Eraslan Sağlam, Ceren Hacımuratoğlu, Pınar Aygün, Deniz Evrenol, Yeşim Mazıcıoğlu, N. Ceren Aktay, Yonca Eğilmez­baş, Mana Alkoy, Arda Alpkıray, Doğan Şirin ve Berk Samur rol alıyor.
OCAK
Ocak, 1960’lı yıllarda emekçi bir ailenin ekonomik güçlüklere ve geçim sıkıntısının getirdiği zorluklara rağmen bir arada durma çabasını anlatır. Anne, baba, çocuklar ve büyükanneden oluşan aile bireylerinin her biri farklı karakterlere ve hayallere sa­hiptir. Tüm sıkışmışlıklarına rağmen birbirlerine duydukları sevgi, diğer tüm yoksun­luklarını unutturmaktadır. Sahnede bir yandan aileyi izlerken, diğer yandan 1960’la­rın İstanbul’unu, hayallerini, müziğini ve radyosunu da hatırlarız. Turgut Özakman’ın yazdığı Yıldırım Fikret Urağ’ın yönettiği oyunda; Aslı İçözü, Hakan Güner, Mahperi Mertoğlu, Cengiz Tangör, Erkan Sever, Mana Alkoy, Mehmet Soner Dinç rol alıyor.
OYUN
Samuel Beckett’in yazdığı Şahika Tekand’ın yönettiği “OYUN”, 2. Dünya Sa­vaşı’ndan sonra meydana gelen değişimler, yeni toplumsal yapılanmalar sonu­cunda bireyin duyduğu yalnızlık ve çaresizliği, günümüz insanının değişmeyen ve günden güne çoğalan çelişkilerini, yönetmenin çağdaş ve özgün üslubuyla sahneye taşıyor. Oyunda; Ali Mert Yavuzcan, Ali Gökmen Altuğ, Aslıhan Kande­mir, Aslı Aybars, Esin Umulu, Nurdan Kalınağa, Ozan Gözel, Özge Özder, Özgür Tanık, Pelin Budak, Nagihan Gürkan, Ayşegül Cengiz Akman, Seda Fettahoğlu, Yeliz Gerçek, Selen Kartay, Mehmet Okuroğlu, Çağlar Yiğitoğulları rol alıyor.

ÖLÜ ADAMIN CEP TELEFONU
Ölü Adamın Cep Telefonu, cep telefonunuz siz bu dünyadan ayrıldığınızda baş­kalarının eline geçerse yaşamaya devam edebilir misiniz? Cep telefonunuz yaşa­dığınız süre içinde tüm hayatınızı kontrol etmeye başlamışsa, kendi varlığınızı ger­çekten ispat edebilir misiniz? Ya da siz öldükten sonra tüm kontrolü başkası ele geçirirse, kim ve ne olduğunuzu nasıl kanıtlayabilirsiniz, sorularına yanıt arıyor. Daha da vahim olanı, bir makine tüm hayatınızı kontrol altına alırsa ondan nasıl kurtulabi­lirsiniz? Sarah Ruhl’un yazdığı Arda Aydın’ın yönettiği oyunda; Nergis Çorakçı, Yeliz Gerçek, Arda Aydın, Pelin Budak, Nurseli Tırışkan rol alıyor.
PARA
Para, 2012-2013 sezonu sonunda Necip Fazıl Kısakürek’in ölümünün 30. yılı vesilesiyle özel bir gösterimle seyirciyle buluştu. Necip Fazıl Kısakürek’in öne çıkan oyunlarından olan “Para”, paranın belirlediği toplumsal yaşamın çürü­müşlüğünün bireylere ve bir aileye yansıyan yanını ele alıyor. Savaş, vurgun, insanı hiçe sayan ekonomik ilişkiler ve bankalar, toplumsal çözülmeye hizmet eden siyaset, birbirine güven duymayan bireylerin sistemden gelen güçle­rini birbirine karşı kullanmaları oyunun olay örgüsünü oluştururken, “insan­lık değerleri” tartışmaya sunuluyor. Engin Gürmen’in yönettiği oyunda; Aziz Sarvan, Cem Uras, Doğan Altınel, Nurdan Gür, Aslı Aybars, Ayşe Sema Keçik Karabel, Oğuzboy Vedat Şahin, Zeki Yıldırım, Alev Oraloğlu, Deniz Yeşil Mavi, Ali Mert Yavuzcan, Seza Güneş, Engin Gürmen rol alıyor.
SHAKESPEARE
Shakespeare’de Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde kendi düş dünyalarından yaşamı yorumlayan hastalarla, onları anlamaya çalışan iç çelişkiler içindeki hekimler, sistemin eksikliğinden yararlanan personelin ilişkileriyle süre giden yaşantı, yeni bir hastanın aralarına katılmasıyla değişime uğrar. Her biri tanınmış bir kişiliği temsil eden hastalar ile hastane çalışanları giderek Shakespeare ve “Romeo ile Juliet” oyu­nu etrafında yaşama bakmaya başlarlar. Farklı gezegenlerden geldiğini düşünenler; Sarah Bernhardt, Stalin gibi tarihsel, sanatsal kimlikler, bölünmüş kişilik yaşayanlar, konumuna, yaşam biçimine yabancılaşan çalışanların biçimlediği Shakespeare, 19. yüzyılın sonundan günümüze dünya tarihinde yaşanan konuları paylaşıyor. İyiliğin, güzelliğin, ortak düşler kurmanın insanlığın kurtarıcısı olduğu düşüncesini işleyen “Shakespeare”, komedyanın anlatım olanaklarından yararlanarak insanlığın sorun­larına dikkat çekiyor. Elçin’in yazdığı Melahat Abbasova’nın yönettiği oyunda; Sezai Aydın, Selma Kutluğ, Ertuğrul Postoğlu, Murat Coşkuner, Ezgim Kılınç, Elçin Atam­güç, Nevzat Çankara ve Özgür Dağ rol alıyor.

SİRKE TADINDA BÖĞÜRTLEN REÇELİ
Sirke Tadında Böğürtlen Reçeli’’nde ülkenin birinde yaşanan siyasal ve top­lumsal değişimler, evlilikleri boyunca bu sürece şahitlik ederek ölümle şakalaşan yaşlı bir çiftin ilişkisi ekseninde mizahi bir dille aktarılıyor. Kendini değiştirmeyi akıl edemezken dünyanın düzenini değiştirmeye çalışan ve eşiklerde kalmanın sancısını yaşayan bir adamın baskılar karşısındaki tavrı hicvediliyor. Kahraman­larımız için hayat tıpkı sirke tadında böğürtlen reçeli gibi… Biraz acı, biraz buruk ama bazen de tatlı… A. Kadir Bozkurt’un yazdığı Zuhal Ergen’in yönettiği oyun­da; Mert Tanık ve Bensu Orhunöz rol alıyor.
ŞARK DİŞÇİSİ
Şark Dişçisi adlı müzikalde, tarihin belirsiz bir zamanından çıkıp gelen ge­zici bir tiyatro kumpanyası, 19. yüzyıl Osmanlı mizah yazınının en önemli ka­lemlerinden olan Hagop Baronyan’ın eğlenceli komedisini; müzikli, danslı, şenlikli bir gösteriyle bugünün seyircisiyle buluşturuyor. İstanbul Ermenile­ri arasında geçen; birbirini aldatan eşlerin, kavuşamayan aşıkların hikâyesini konu alan oyun, izleyenleri “bir arada güldüğümüz zamanları hatırlamaya” davet ediyor. Engin Alkan’ın yönettiği oyunun müzikleri Selim Atakan’a ait. Oyunda; Selçuk Borak, Kubilay Penbeklioğlu, Sevil Akı, Selin Türkmen, Zafer Kırşan, Zeynep Ceren Gedikali, Hüseyin Tuncel, Emrah Özertem, Tuğrul Ar­sever, Destan Batmaz, Çiğdem Gürel, Senem Oluz, Gözde İpek Köse, Murat Üzen, Serkan Bacak, Okan Patırer, Melisa Demirhan, Özge Midilli Aşar, C. Ah­han Şener rol alıyor.
TÜRKİYE KAYASI “BİR GÖÇ HİKÂYESİ”
Türkiye Kayası “Bir Göç Hikâyesi”, Bulgaristan’dan Türkiye’ye göç etmek zorunda kalan bir ailenin öyküsünü anlatıyor. Geçmişlerini, anılarını ve hayallerini yaşadık­ları yerde bırakıp yeni ümitlerle yola çıkan aileyi, Türkiye sınırında kötü bir sürpriz beklemektedir. Fehime Seven’in yazdığı Şükrü Türen’in yönettiği oyunda; Hikmet Körmükçü, Nevzat Çankara, Sevtap Çapan, Selim Can Yalçın, Hakan Yavaş, Kubilay Penbeklioğlu rol alıyor.

VİŞNE BAHÇESİ
Vişne Bahçesi, 19. yüzyıl sonu Rus aristokrasisinin çözülüşüne ve çöküşüne tanık­lığa çağırıyor. Aristokrat bir ailenin son fertleri tüm servetlerini tüketmişlerdir. El­lerinde kalan son şey olan vişne bahçesiyle çevrili çiftlikleri ise borçlarından ötürü satılmak üzeredir. Üretmeye ve çalışmaya alışık olmayan bu insanlar; kapılarını sı­kıca kapadıkları evlerinde servetlerinin son kırıntılarını tüketirken, dışarıda yaşanan büyük değişim sadece o ünlü vişne bahçelerini değil, eskiden olduğu gibi sürdüre­bileceklerini sandıkları yaşamlarını da tehdit etmektedir. Rus edebiyatının ve tiyat­rosunun önemli ismi Anton Çehov’un yazdığı, Engin Alkan’ın yönettiği oyunda; Hü­may Güldağ, Aslı Nimet Altaylar, Berna Adıgüzel, Zafer Kırşan, Engin Alkan, Emre Şen, Hüseyin Tuncel, Işıl Zeynep Tangör, Murat Üzen, Selin Türkmen, Erhan Abir, C. Ahhan Şener, Çağlar Polat, Samet Hafızoğlu, Zeynep Çelik Küreş, Zeynep Ceren Gedikali, Destan Batmaz rol alıyor.
YOLCU
Yolcu adlı oyunda olay, 1921 yılında, Kurtuluş Savaşı’nın yoğun biçimde sür­düğü günlerde, Anadolu’nun ücra bir köşesindeki tren istasyonunda geç­mektedir. Kar ve buzla kaplı istasyonda çok seyrek duran trenler artık hiç durmadan yollarına devam etmektedir. İstasyon şefi, karısı ve makasçı, dev­rilen telgraf direğiyle birlikte tamamen dış dünya ile bağlantılarını kaybet­mişler ve kendi yalnızlıkları içinde birbirleriyle de iletişimlerini koparmışlardır. İstasyona gelen “Atlı” onlara hem dış dünyadan haber hem de umut getirir. Hatta yaşama yeniden bakmalarını sağlayan bir ”kurtuluş”… Nazım Hikmet’in yazdığı Yıldırım Fikret Urağ’ın yönettiği oyunda; Bahtiyar Engin, Gün Koper, Mehmet Avdan, Aslıhan Kandemir rol alıyor.
ZENGİN MUTFAĞI
Zengin Mutfağı’nda 1970’ler Türkiyesi’nde zengin köşkündeki hizmetlilerin, o yıl­lardaki toplumsal kavga içinde taraf olup olmama konusunda yaşadıkları olaylar trajikomik bir anlatımla sunuluyor. Ayrıca Epik Tiyatro’nun ülkemizdeki önemli ör­neklerinden olan oyun, alt sınıf insanlarının yaşamsal ve düşünsel seçimlerini sorgu­luyor. Vasıf Öngören’in yazdığı Aslı Öngören’in yönettiği oyunda; Murat Garibağa­oğlu, Ozan Gözel, Ali Mert Yavuzcan, Selçuk Yüksel, Irmak Örnek rol alıyor.

ÇOCUK OYUNLARI
BENİMLE OYNAR MISIN? (5+ Yaş)
Eftal Gülbudak’ın yazdığı Ümran İnceoğlu’nun yönettiği Benimle Oynar mısın? adlı oyunda, çocuk seyirci oyunun bütün hazırlık aşamalarını izleyerek oyuna başlıyor. Oyunun her aşamasında çocuk seyirci, hem oyuncu hem de seyirci ola­rak oyuna katılıyor. Oyun, beraberce oynanarak süreç tamamlanıyor. Oyunda Eftal Gülbudak rol alıyor.
BOYA BENEK (3-6 Yaş)
Gökçe Okay Delagrange’nin yazdığı Ece Okay’ın yönettiği Boya Benek’te kendi yaptığı resim ve heykellerle dolu atölyesinde bir türlü kedisini bula­mayan bir kızın hikâyesi anlatılıyor. Çocuklar, sahnedeki oyuncuyla diyalog kurarak ve birlikte müzik yaparak aktif olarak oyuna katılabiliyor ve fuayede kendilerini bekleyen kâğıt ve boyalarla oyun sonrasında resim çizebiliyorlar. Oyunda; Ayşem Yağmur Ulusoy, Mana Alkoy, Neşe Ceren Aktay rol alıyor.
BONCUK (2-5 Yaş)
Güneş Han’ın yazdığı Sibel Topaloğlu’nun yönettiği Boncuk oyununda bir ev köpeğidir, sahibiyle birlikte yaşamaktadır. Sabahları sahibinin gazetesini vermek ve eski gazeteleri bahçeye çıkarmak onun görevidir. Boncuğun hiç arkadaşı yoktur. Sahibi onun yabancılarla konuşmasını istememektedir. Bon­cuğun oturduğu mahalleye bir sokak kedisi taşınır. Yeni taşındığı için onun da arkadaşı yoktur. Boncuk ile arkadaş olmak ister, birlikte oyun oynamayı teklif eder. Boncuk sahibinden izin alır ve birlikte oyun oynarlar. İkisinin farklı ha­yatlarına rağmen birbirleriyle arkadaş olmuşlardır, çok mutlu olurlar. Oyunda; İbrahim Ulutaş, Deniz Yeşil Mavi rol alıyor.

ÇİÇEK PRENSES (7+ Yaş)
Hasan Erkek’in yazdığı Ece Okay’ın yönettiği Çiçek Prenses’te bir arada yaşa­yan mahalleliler birlikte bir hikâyeyi canlandırır. Bu hikâyenin geçtiği, her yanı çiçek tarlalarıyla kaplı Çiçek Ülkesi’nde, bütün çiçekler birdenbire kurumaya başlamıştır. Tek çözüm Devler Ülkesi’nden yeni tohumlar getirmektir. Çiçek Ülkesi’nin yaşlı kralı bunu yapacak bir oğlu olmadığı için üzgündür. Bu zorlu görevi başarabileceğine inanan kızı Çiçek Prenses, tohumları aramak için çıktığı yolculukta, pek çok macera yaşayacak ve öğrendikleri hem Çiçek Ülkesi’nde hem de mahallede pek çok şeyi değiştirecektir. Oyunda; Elçin Atamgüç/Fatma İnan, Yalçın Avşar, Nevzat Çankara, Nazan Yatgın, Irmak Örnek, Ozan Gözel, Berk Samur, Senem Oluz rol alıyor.
DAMLALARIN DANSI (5+ Yaş)
Sema Ergenekon-Gökhan Aktemur’un yazdığı Cengiz Özek’in yönettiği Damla­ların Dansı’nda; doğadaki en güzel canlılardan biri olan Nadide Çiçek solmak üze­redir. Su Damlaları ise ona yardım edebilmek için yeraltından yola çıkarlar. Ancak Nadide Çiçek’e ulaşmak hiç de kolay olmayacaktır. Suyun oluşum evrelerinin bir serüven hikâyesiyle canlandırıldığı oyunda “yardımlaşma, dayanışma ve ortaklık” duygusu vurgulanıyor. Oyunda; Nihat Alpteki, Hülya Arslan, Volkan Ayhan, Seza Güneş, Nurdan Gür, Çağrı Hün, Emre Şen rol alıyor.
EDİ’NİN ANNESİ NEREDE? (7 + Yaş)
Pınar Yaygel ve Raşel Meseri’nin yazdığı Emre Narcı’nın yönettiği Edi’nin Annesi Nerede? oyununda annesinin okuduğu kitabın etkisiyle uyuyakalan Can, rüyasında Edi adlı yavru bir ayı ile tanışır. Edi ve Can, ayağı kayıp dereye yuvarlanan Edi’nin annesini aramaya başlarlar. Oyunda insan ve hayvan dostluğu ekseninde aile ilişki­leri ve dayanışma duygusu işleniyor. Oyunda; Aslı Nimet Altaylar, Samet Hafızoğlu, Selin İşcan, Cemal Ahhan Şener, Selim Can Yalçın, Derya Yıldırım, Ezgi Sümer Yolcu rol alıyor.
HARİKALAR MUTFAĞI (5 + Yaş)
Haluk Işık ve Ege Işık’ın yazdığı Uğur Arda Aydın’ın yönettiği Harikalar Mut­fağı’nda Papatya Sokağı’nda lokantaları olan iki aşçı Gümüşkepçe ve Kırıkça­tal’ın yemek pişirme macerası anlatılıyor. Oyunun önemli kahramanları, kedi Yorgunpençe, fare Kazmadiş ve bayan Gülücük’tür. Oyunda ustalığın, bir işi yaparken gösterilen özen, sevgi ve dikkatle ortaya çıkabileceği düşüncesi işleniyor. Oyunda; Özgür Dereli, Ertan Kılıç, Güzin Alkan, Gözde İpek Köse, Nilay Bağ rol alıyor.

ISLIK SEVER MAX (5+ Yaş)
Bir çocuk düşünün, ailesi onunla oyun oynamıyor. Koşması, resim yapması, ses çıkarması yasak. Herkesin hor gördüğü, kimsenin anlamadığı bu çocuğun hayatında bir gün bir mucize gerçekleşir. Diş boşluğundan çıkan muazzam bir ıslık, küçük Maximillian hayatında bir dönüm noktası olacaktır. Volker Ludwig ve Carsten Krüger’in yazdığı Kubilay Penbeklioğlu’nun yönettiği oyunda; Emrah Can Yaylı, Zeynep Çelik Küreş/Ceylan Çete, İrem Erkaya, Nurdan Kalınağa, Ozan Tura, Özgür Dağ, Tankut Yıldız rol alıyor.
KARAGÖZ BALIKÇI (7+ Yaş)
Özgür Atkın-Ceren Hacımuratoğlu’nun yazdığı Özgür Atkın’ın yönettiği Karagöz Balıkçı’da; Hacivat, işsiz Karagöz’e balık tutması aklını verir. Kendi yaptığı sandalla denize açılan Karagöz, türlü türlü deniz canlıları ile karşılaşır. Bu karşılaşmaların gölge perdesinde eğlenceli ve fantastik bir şekilde anla­tıldığı “Karagöz Balıkçı”, Geleneksel Karagöz’ün klasik oyunlarından biri olan “Balık” oyunu temel alınarak; dildeki komiğin görsel karşılıklarıyla yeniden yazıldı. “Karagöz Balıkçı”, 7’den 77’ye tüm izleyicileri kendi öz tiyatromuzun temeli ile tanıştırmak için yola çıkıyor. Oyunda; Can Alibeyoğlu/Destan Bat­maz/Özgür Atkın/Uğur Dilbaz rol alıyor.
KEDİ İLE PALYAÇO (3+ Yaş)
Erhan Özçelik’in yazıp yönettiği Kedi ile Palyaço’da dostluğun önemi ke­disini kaybeden bir palyaço ile sahibini arayan bir kedinin eğlenceli ilişkileri ekseninde aktarılıyor. Oyunda; Pınar Demiral, Okan Patırer rol alıyor.
PIRTLATAN BAL (7+ Yaş)
Türk ve Dünya Edebiyatı’nın önemli isimlerinden Aziz Nesin’in yazdığı Pırt­latan Bal, çocuk klasikleri arasında hâlâ vazgeçilmez bir yerde duruyor. Has­talanan torununa bal bulabilmek için uğraşan Nine’nin çaldığı tüm kapılar yüzüne kapanmıştır. Yoksullara faizle borç veren Paracı’nın uşağı Şakşak’la Nine pazarda karşılaşırlar. Şakşak, cimri efendisinden korktuğu için Nine’ye bal vermez. Bir de üstüne onunla alay etmeye başlayınca, Nine “Her kim bu baldan yerse pırt pırt pırtlasın” diye bir dilekte bulunur. Yoksulları görmezden gelip bencillik edenlerin başına neler geldiğini, Yönetmen Haşmet Zeybek’in köy seyirlik motiflerle sahneye aktardığı bu masalda izleyeceğiz. Oyunda; Mert Aykul, Nur Saçbüker Otan, M. Soner Dinç, Derya Keykubat, Serkan Ba­cak, Şeyda Arslan, Hamit Erentürk, Mana Alkoy, Zeynep Göktay Dilbaz, Cihan Kurtaran, Murat Güreç, Murat Üzen rol alıyor.

PİTİ (3+ Yaş)
Okan Karaca’nın yazıp yönettiği Piti oyununda, annesini kaybetmiş bir kaz yavru­su olan Piti, daha yumurtadayken üç kardeşin bahçesine yuvarlanır. Yumurta çatlar, içinden Piti çıkar. Üç kardeş Piti’yi çok severler ve ona annesini bulması için yardım etmeye karar verirler. Fakat Muhteşem Kurt peşinde olduğu uçurtmayı ele geçi­rebilmek için Piti’yi kaçırır. Oyunda; Şenay Bağ, Pınar Aygün, Engin Akpınar, Okan Karaca, Ceren Hacımuratoğlu rol alıyor.
UĞURBÖCEĞİ (2-5 Yaş)
Güneş Han’ın yazdığı Sibel Topaloğlu’nun yönettiği Uğurböceği’nde Uçuç Böce­ği arkadaşı Uğur Böceği’ne küsmüştür. Çünkü Uçuç Böceği adlarının uçuç böceği olduğunu düşünmektedir. Oysa Uğurböceği adlarının uğurböceği olduğunda ısrar etmektedir. Gerçek isimlerinin ne olduğunu anlamak için araştırmaya karar veren iki arkadaş aradıkları cevabı ansiklopedide bulacak ve küsmek yerine konuşarak anlaş­maya, araştırarak öğrenmeye karar vereceklerdir. Oyunda; Zeynep Göktay Dilbaz, Mehmet Soner Dinç rol alıyor.
ÜÇ KARDEŞ VE MUHTEŞEM KURT (3+ Yaş)
Okan Karaca’nın yazıp yönettiği Üç Kardeş ve Muhteşem Kurt, çocuk seyirci için oldukça eğlenceli bir el kuklası oyunu. Oyun, üç afacan kardeşin, yaramazlıklarını ve herkesin korktuğu Muhteşem Kurt ile tanışıp arkadaş olmalarını, mümkün oldu­ğunca yalın biçimde, çocukların gözünden anlatıyor. Oyunda; Okan Karaca / Okan Patırer, Betül Kızılok / Pınar Aygün rol alıyor.

100. YIL ETKİNLİKLERİ
Şehir Tiyatroları, sezon boyunca devam edecek ve yaz ortasında sona erecek bir etkinlik dizi­siyle kuruluşunun 100. Yılını kutlamaya hazırlanıyor. Değişik alanlarda tasarlanacak etkinliklerinin, repertuvar ve sahnelerdeki özel programların yanı sıra, birçok farklı kurum ve tiyatro ile işbirliğini kapsaması, kamusal alanlara taşması planlanıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür İşleri Dairesi de kutlama programına, Taksim Maksem’inde açılacak bir Şehir Tiyatroları Arşiv Sergisi ile katılıyor. Sergi kapsamında da etkinlikler organize edilecek.
Kasım ayında, Muhsin Ertuğrul üzerine Yiğit Sertdemir’in ‘’Yüz Yıllık Söz” başlığıyla hazırlayacağı belgesel bir sahne programı ile başlayacak programın, sempozyumlar, atölyeler, kamusal alan fes­tivalleri, yayınlar gibi birçok farklı alandaki etkinliklerle devam etmesi planlanıyor.
Şehir Tiyatroları’nın 100 Yılı Sempozyumu; tiyatronun sanatçılarının kendi hayat hikâyeleri üze­rinden, Şehir Tiyatrosu tarihini paylaşacakları Canlı Tarih isimli sohbet/sözlü tarih programları; Hollanda Tiyatro Okulu işbirliğiyle gerçekleştirilecek, Kamusal ve Katılımcı Sanat Atölye ve Festi­val etkinliği; Ramazan ayında kahvehanelerde gerçekleşecek “Hikâyeciler” isimli hikâye anlatıcılığı etkinliği bunlardan bazıları. Ayrıca yine Ramazan ayında Osmanlı Şenlikleri’nin izini süren bir Kar­naval organizasyonu da tasarlanan etkinlikler arasında.
ÇAĞDAŞ GÖSTERİ SANATLARI BİRİMİ
Geçen yıllarda Çağdaş Gösteri Sanatları Merkezi olarak Harbiye’de faaliyet gösteren ÇGSM, Üs­küdar’da eğitim ve atölye çalışmalara tahsis edilen 100. Yıl Tiyatro Okulu’nun içinde sanatçıları­mızdan Emre Koyuncuoğlu’nun yönetiminde Çağdaş Gösteri Sanatları Birimi; ÇGSB adı altında faaliyetlerini sürdürecektir.
Çağdaş Gösteri anlamında her alandaki çalışmalara ön ayak olacak olan ÇGSB’yi her yıl kendine bir çalışma konsepti belirleyecek ve ona göre, hem tiyatrodan hem de dışarıdan sanatçılara açık olarak atölyeler, sunumlar, ortak çalışmalar gerçekleştirecek. Bu yıl Üsküdar’da açılan bir ‘Tiyatro Okulu’ olması nedeniyle, Üsküdar ve çevresiyle, komşularıyla diyalog kavramı temelli hem sanat­çılarla hem de çevreyle çalışmalar gerçekleştirip, aynı zamanda ‘Yabancı’ kavramı ve ‘Yabancıyla ilişki’ konularını özellikle yoğun bir göç almakta olan İstanbul ve ülkemiz üzerinden gösteri sanat­çılarıyla konuya farkındalık yaratmak ve konu üzerine yoğunlaşmış iş üretme desteği verebilmek için atölye, sunum, panel, ön gösteriler ve konu ile ilgili faaliyetler gerçekleştirilecektir.

ÇOCUK TİYATROSU BİRİMİ
Türkiye’nin ilk kurumsal çocuk tiyatrosu bu yıl 80. yaşını kutluyor.
Muhsin Ertuğrul’un yönlendirmesi ile Kemal Küçük (ya da sahne adıyla Küçük Kemal)’ün yazdığı “Tiyatro Dersi” ile İstanbul’un çocuk seyircisine de perdesini açmaya başlayan İBB Şehir Tiyatroları Çocuk Tiyatrosu bugün 80 yaşında.
O ilk gösterimde yalnızca on beş çocuğa ulaşabilen, İBB Şehir Tiyatroları, bugün repertuarında yer verdiği yerli yabancı oyunlarla her yıl on binlerce çocuğu ağırlayarak, büyük salonlarının yanı sıra, Türkiye’nin çocuklar için tasarlanmış ilk çocuk tiyatrosu sahnelerinde de oyunlar sahneleme­nin gururunu yaşıyor. Geleneksel hale getirdiği Çocuk Şenliği’nde pek çok çocuk tiyatrosuna sah­nelerini açarken; atölyeden, söyleşiye, konserden, okumaya birçok etkinliği de çocuklara ücretsiz olarak sunuyor. Çocuk Eğitim Birimi çatısı altında verdiği eğitimlerle geleneğindeki usta-çırak iliş­kisini yaşatmayı, geleceğin tiyatro insanlarını yetiştirmeye katkı sağlamayı sürdürüyor.
Adile Naşit’ten Suna Pekuysal’a, Jeyan Mahfi Ayral’dan Gazanfer Özcan’a, Türk tiyatrosunda köşe taşı olmuş pek çok ismi ilk kez çocuk oyunlarında, kendileri de çocuk yaştayken seyirciyle buluşturan, mirasını Muhsin Ertuğrul, Küçük Kemal, Ferih Egemen ve daha nicelerinden devralan İBB Şehir Tiyatroları Çocuk Tiyatrosu, geçmişte olduğu gibi şimdi de; her yıl biraz daha öğrenen, biraz daha fark eden, biraz daha umutla hayallerine ulaşabileceğine inanan ve hep çocuk kalan ruhuyla, bir asrı deviren Şehir Tiyatroları’nın gölgesinde, şehrin çocuklarını tiyatroyla buluşturmayı sürdürecek.
GENÇ TİYATRO BİRİMİ
İstanbul’un 14 milyon farklı yüzüne perdesini açan İBB Şehir Tiyatroları’nın genç yüzü “Genç­lik Günleri” 31. yaşında.
30 yıldır gerçekleştirdiği “Genç Günler” ile liselerden üniversitelere, amatör ekiplerden konserva­tuvarlara kadar pekçok topluluğa sahnelerini açan İBB Şehir Tiyatroları çatısı altındaki Genç Tiyatro, tiyatronun değişen, yenilenen yüzünün takipçi ve temsilcisi olarak yeni sezonda da başta genç yazar, yönetmen, tasarımcı olmak üzere tiyatroya gönül veren herkese desteğini sürdürmeye devam ediyor.
Türkiye Tiyatrosu gibi İBB Şehir Tiyatroları’nı da gelecek yüzyıla taşıyacak olanın; alternatif ve özgün yaratımlar olduğu düşüncesiyle manifestosunu oluşturan Genç Tiyatro; çağdaş tiyatronun sözcük­leriyle bizden ve yeni cümleler kurmaya, geleneksel yapının “alternatif” olanla buluşması için alanlar açmaya devam ederek, dün olduğu gibi bu gün de asırlık bir çınarın yeni sürgünlerini besliyor.
Arayışı ve sözünü, yürüteceği çeşitli çalışmalarla tüm sezona yaymayı hedefleyerek, geleneğin yeni kuşaklara aktarılabilmesi için varlığının devamını temel amaç edinen Genç Tiyatro, 100 yaşın­da bir tiyatronun çocuklarına, torunlarına sahnelerini açıyor.
100 yıllık bir gelenekten edindiği deneyim ve bu günden geleceğin tiyatrosuna el verme coşku­suyla yola çıkan Genç Tiyatro, dünyada ve Türkiye’de tiyatronun “genç” yaratılarını, şehrin gençle­riyle buluşturmaya hazırlanıyor.

İSTaNBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
ŞEHİR TİYaTROLaRI SAHNELERİ
ÜSKÜDAR MUSAHİPZADE CELÂL SAHNESİ: 0216 553 03 97
ÜSKÜDAR KEREM YILMAZER SAHNESİ: 0216 492 90 84
KADIKÖY HALDUN TANER SAHNESİ: 0216 349 04 63
ÜMRANİYE SAHNESİ: 0216 634 26 70
HARBİYE MUHSİN ERTUĞRUL SAHNESİ: 0212 455 39 19
FATİH REŞAT NURİ SAHNESİ: 0212 526 53 80
KÂĞITHANE SADABAD SAHNESİ: 0212 321 73 95
KÂĞITHANE KÜÇÜK KEMAL ÇOCUK TİYATROSU SAHNESİ: 0212 321 73 95
GAZİOSMANPAŞA SAHNESİ: 0212 578 60 67
GAZİOSMANPAŞA FERİH EGEMEN ÇOCUK TİYATROSU SAHNESİ:
0212 578 60 67
GENEL SANAT YÖNETMENLİĞİ: 0212 455 39 00
MÜDÜRLÜK: 0212 455 39 00
BASIN HALKLA İLİŞKİLER: 0212 455 39 34—455 39 35
MAIL: basin.yayin@ibb.gov.tr
TOPLU REZERVASYON DESTEK: 0212 455 39 25
HAFTA İÇİ 08.00—16.30
MAIL: tiyatro@ibb.gov.tr
www.ibst.gov.tr
www.facebook.com/istanbulsehirtiyatrosu
twitter.com/sehir_tiyatrosu
ONLINE BİLET SATIŞI: www.ibst.gov.tr
İşitme engelli seyircilerimiz için Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nde oyun metni üst yazı olarak yansıtılmaktadır.



yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder