10.31.2014

PREMİERE VİSİON KUMAŞ FUARI-YILMAZ PARLAR


BASIN TOPLANTILARI  
PREMİERE VİSİON KUMAŞ FUARI

KUMAŞIN DÜNYADAKİ 1 NUMARALI İSMİ İSTANBUL İLE BULUŞTU
Dünyanın en önemli kumaş fuarı Premiere Vision, Türk üreticilerinin 41 yıllık bekleyişinden sonra İstanbul’da. Kapılarını bugün açan Premiere Vision İstanbul,  İtalya, Fransa, İspanya, Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Danimarka, Portekiz ve Romanya’dan 66 uluslararası katılımcının yanı sıra Türkiye’den 87 markanın buluşmasına sahne olacak.

Dünyanın en önemli kumaş fuarı Premiere Vision’un kapıları 29 Ekim 2014’te CNR Expo Fuar Merkezi’nde İstanbul’a açıldı.
İlki 29-31 Ekim tarihleri arasında olmak üzere İstanbul’da yılda iki kez düzenlenme kararı alınan fuar, diğer ülkelerdeki Premiere Vision fuarları gibi hem Türkiye’deki firmalardan hem de uluslararası kuruluşlardan büyük bir ilgi gördü. Fuarda yer alan 153 katılımcı içinde yabancı sayısı 66’ya ulaşırken İtalya, fuarda 36 katılımcıyla en güçlü ülke oldu. Fuarın uluslararası kulvarındaki diğer ülkeler ise yine bu alanda trend belirlemede en önemli güçler olarak kabul edilen Fransa, İspanya, Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Danimarka, Portekiz ve Romanya’dan oluşuyor.
ULUSLARARASI KATILIMCILAR 3 GÜN BOYUNCA İSTANBUL’DA
Üst düzey yöneticileriyle İstanbul’a gelen uluslararası katılımcılar arasında İtalya’nın ilgisi oldukça dikkat çekici. Dünyada trend yaratacak kadar güçlü isimler olarak kabul edilen Marzotto Group ve Miroglio‘nun yanı sıra emprime kumaş üreticisi Seterie Argenti, yünlü kumaş üreticisi Bisentino, ipekli kumaş üreticisi Clerici ve aksesuar üreticisi Bottonificio fuardaki İtalyan katılımcılar arasında ön plana çıkıyor.
Gömleklik kumaş üreticisi Teviz ve takım elbiselik kumaş üreticisi Riopele fuarın Portekizli katılımcıları olurken,  Fransız Creations Robert Vernet, Alman pamuklu kumaş üreticisi Kindermann ve Avusturyalı elyaf üreticisi Lenzing, Premiere Vision İstanbul’un dikkat çeken diğer isimleri arasında yer aldı.
Premiere Vision İstanbul’daki 87 Türk katılımcı arasında Akın Tekstil, Çalık Denim, İskur Tekstil, Sanko Tekstil ve Saydam Tekstil dikkat çeken isimler olarak ön plana çıkıyor.
Premiere Vision İstanbul için altı çizilmesi gereken bir diğer gelişme, hedef ülkelerden Bulgaristan ve Romanya’dan alım heyetlerinin fuara katılmaları. Bulgaristan’dan bir delegasyon ile fuarı ziyaret edecek kuruluş “Bulgarian Association of Apparel and Textile Producers and Exporters (BAATPE)” olurken, Romanya’yı temsil edecek isim ise yine bir delegasyon eşliğinde “Employers Federation of Textiles, Garments and Leather Industry (FEPAIUS)”  oldu.
Premiere Vision İstanbul, sektörün Türkiye’deki çatı kuruluşları tarafından da büyük bir ilgiyle karşılandı. Dünyaya Türk tekstilinin kalitesini ve yaratıcılığını göstermeye kararlı olan çatı kuruluşlar arasında İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) ile Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) de bulunuyor. İTHİB Başkanı İsmail Gülle ve UTİB Başkanı İbrahim Burkay, Premiere Vision’un İstanbul’u dünyadaki dördüncü durak olarak seçmesinin temel nedeni olarak Türk tekstil sektörünün tüm dünyada dikkat çeken gelişimini gösterdiler.

DÜNYAYA İLHAM VERENLER TÜYOLARI ANLATIYOR
İstanbul’da düzenlenen Premiere Vision, tıpkı dünyadaki diğer Premiere Vision fuarları gibi dünyadaki kumaş trendleri hakkında bilgi sahibi olma konusunda oldukça yoğun bir programa sahip. Premiere Vision ekibi, programı yapılandırırken seçicilik, yaratıcılık, yüksek kalitede hizmet ve uluslararası açılımın yanı sıra ilham ile trend tüyolarının anlatılacağı bir içeriğe yoğunlaştı. Bu doğrultuda hazırlanan seminerlerden biri, “Trend Vision İstanbul”. Sonbahar/Kış 2015-2016 sezonunda öne çıkanların konu alınacağı seminerde Premiere Vision Moda Direktörü Pascaline Wilhelm, deneyim, ilham ve trend tüyoları üzerinde yoğunlaşacak. Seminer, 29 ve 30 Ekim’de saat 15:00’da gerçekleştirilecek.
Fuardaki bir diğer seminer ise 2015/2016 Kış Sezonu’nda “kadın giyim koleksiyonlarına dair dört ana tema”yı konu alıyor. Carlin Group Trend Semineri isimli etkinlikte günümüz kadının gardrobunda sıradışılığı besleyen pek çok etki anlatılacak. 29 ve 30 Ekim’de gerçekleştirilecek olan seminerlerin saatleri 14:00 olarak belirlendi.
İSTANBUL, NEDEN 4. DURAK OLDU
Premiere Vision’un İstanbul’u dünyadaki en son durağı olarak seçmesi, Türk tekstilcileri için son derece önemli. Çünkü, düzenlendiği ilk tarih olan 1973’ten itibaren uluslararası markaların yoğun ilgisiyle karşılaşan fuar, bu ilginin sonucunda uluslararası açılımlara yöneldi. Paris’ten sonra, her biri moda ve çekim merkezi şehirler olan New York, Shanghai  ve Barcelona’da yapılanma içine girerek yine uluslararası ilgiyle karşılaştığı fuarlar düzenledi. Premiere Vision’un dünyadaki son ve dördüncü durağı ise dünyanın moda ve çekim merkezlerinden biri konumuna ulaşan İstanbul oldu.
Kuşkusuz, tek neden İstanbul’un bir moda ve çekim merkezi olması değil. Kentin Avrupa ve Asya arasındaki fiziksel konumu, Türkiye’nin talep açısından yükselen ülkeler Balkanlar, İran, Irak ve Rusya’ya yakınlığı, 2017’ye kadar toplam yüzde 16’lık büyüme öngörülen Türkiye ekonomisinde ihracatta yüzde 17’lik payla tekstil ve hazır giyim üreticilerinin öne çıkması da etkileyici nedenler arasında yer alıyor.
En önemli nedenlerden biri de Türk kumaş üreticilerinin Premiere Vision’un dünyanın moda ve çekim merkezlerinde düzenlediği fuarlara giderek artan oranda katılması. Premiere Vision SA CEO’su Philippe Pasquet’nin açıklamalarına göre, Türkiye, şu anda Premiere Vision fuarlarında ürün sunan ülkeler arasında üçüncü, ziyaretçi yoğunluğunda ise ilk 10 içinde yer alıyor. Ancak, tek tek fuarlar açısından bakılacak olursa Türk katılımcılar, New York’ta düzenlenen fuarda ikinci ülke pozisyonunda iken, Barcelona’daki fuarda 1 numaralı isim.

DÜNYANIN 6 CAZİBE MERKEZİNDE YILDA 30 FUAR
2012 yılından itibaren İstanbul’da bir ofis açma kararı alıp 2014’te CNR Holding ile ortaklık anlaşması imzalayarak kendi yapılanması ve operasyonel ekibiyle İstanbul’a adım atan Premiere Vision, bu işbirliği sonucunda yeni bir şirket kurdu. Kurulan şirketin yüzde 51’i Premier Vision’a, yüzde 49’u ise CNR Holding’e ait.
Bu yapılanma çerçevesinde Premiere Vision, pek çok ülkede olduğu gibi ilki 29-31 Ekim tarihleri arasında olmak üzere yılda iki defa düzenlenecek. Bugün kumaş dahil olmak üzere her biri kendi alanında en önemli fuar olarak nitelendirilen Premiere Vision için ilk adımı 1973’te 15 Fransız ipek üretici attı. Önce ulusal, sonra uluslararası alanda kendi konusunda 1 numaraya yerleşen Premiere Vision SA, şu anda bir tekstil ticaret derneği olan Association Premiere Vision ile iş etkinliklerinde lider olarak kabul edilen GL Events’in ortak iştirakidir.
Türkiye dahil dünyada 12 bağlı ortaklığı ve yabancı ofisi bulunan şirket, dünya çapındaki yapılanmasıyla yılda toplam 30 fuar düzenliyor. Premiere Vision SA, bu fuarlardan 16’sını doğuş yeri olan Paris’te organize ediyor. Diğer 14 uluslararası fuarın adresleri ise New York, Shangai ve Barcelona. Dünya çapında düzenlenen 30 fuara katılan firma sayısı ise yaklaşık 6.400 olurken, sergilenen ürünleri inceleyen profesyonel ziyaretçi sayısı ise 150.000 civarında.

KUTU HANGİ ÜLKEDE HANGİ PREMİERE VISION DÜZENLENİYOR ?
Dünyada moda ve çekim merkezi olarak kabul edilen Paris, New York, Shangai ve Barcelona’da toplam 30 fuar düzenleyen Premiere Vision , kumaşın yanı sıra iplik-elyaf, deri-kürk, denim, tekstil desen-yüzey tasarımları, fason üretim ve modanın kaynaklarını konu alıyor. Şirketin  fuarları ve tarihleri şöyle:
FRANSA’DA 16 FUAR:

 Premiere Vision Paris (Eylül ve Şubat aylarında Paris Nord-Villepinte’de), Premiere Vision Yarns (iplik ve elyaf), Premiere Vision Fabrics   (giysilik kumaş), Premiere Vision Leather (deri ve kürk), Premiere Vision Designs  (moda ve tasarımda süreçler), Premiere Vision Accessories (aksesuar), Premiere Vision Manifacturing (fason üretim),

Tissu Premier/Collectıon  (Kasım ve Mayıs aylarında Lille’de), Made in France (Fransız malları, Nisan ayında Paris’te) ve modanın kaynakları üzerine bir fuar olan Fatex (Temmuz ayında Paris Porte de Versailles’da).
ULUSLARARASI 14 FUAR:

 Premiere Vision New York (Ocak ve Temmuz), Indigo New York (Ocak, Nisan ve Temmuz), Premiere Vision Shanghai (Mart ve Ekim),  Premiere Vision Istanbul (Mart ve Ekim), Indigo Brussels Home Edition (Eylül) ve kot kumaşının lider fuarı Denim by Premiere Vision (Kasım ve Mayıs aylarında Barcelona’da).

CNR HOLDİNG HAKKINDA
CNR Holding, 1985 yılından bu yana fuarcılık alanında hizmet vermektedir.
Türkiye’nin iç ve dış ticaretinin artırılması amacıyla 40′ın üzerinde sektörün temsilcilerini hedef pazarların alıcılarıyla buluşturmakta, her yıl binlerce katılımcıyı yüzbinlerce ziyaretçi ile bir araya getirmektedir.
Türkiye’nin fuarcılıkta lider kuruluşu CNR Holding, Türkiye’nin 2023 vizyonu
 kapsamında “Cumhuriyetin 100. yılında 500 milyar dolar ihracat” hedefine kendi kulvarında en büyük katkıyı sağlamayı hedeflemektedir. 150.000 m² kapalı ve 120.000m² açık alanıyla iş dünyasının tercihi CNREXPO İstanbul, uluslararası standartlarda, fuarcılığın dünya normlarına uygun olarak tüm sektörlere hizmet vermektedir.



yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder