Türkiye İtibar Endeksi’nin
2011, 2012 ve 2013 yılı araştırmalarında, üç yıl üst üste araştırmanın radarına
giren kurum ve markalara da TİE Başarı
Belgeleri verildi
Türkiye’nin en itibarlı üç firması
Koç Holding, Sabancı Holding ve Arçelik
Türkiye’nin en itibarlı üç firması
Koç Holding, Sabancı Holding ve Arçelik
Türkiye İtibar
Endeksi 2013 sonuçlarına göre Koç Holding 5.378 puan, Sabancı Holding 5.211
puan ve Arçelik 4.116 puan ile Türkiye’nin en itibarlı üç firması oldu. Bu
şirketleri 3.923 puan ile Ülker, 3.856 puan ile Turkcell, 3.793 puan ile
Samsung, 3.417 puan ile THY, 3.324 puan ile Coca Cola, 3.286 puan ile Eti,
3.135 puan ile Beko izledi.
İtibar Atölyesi adına İstanbul
Ticaret Üniversitesi’nin akademik denetiminde uluslararası araştırma şirketi
XSIGHTS tarafından “İnşaat”, “Otomotiv”, “Hazır Giyim”, “Beyaz Eşya”, “Bankacılık”,
“Gıda”, “Enerji”, “GSM”, “Elektronik Eşya”, “Sigorta”, “Ulaşım” ve “Eğitim”
sektörleri özelinde gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi 2013 Sonuçları,
İstanbul Ticaret Üniversitesi Eminönü Kampüsü’nde düzenlenen basın
toplantısında açıklandı.
Toplantının açılışını yapan İstanbul
Ticaret Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, “Kuşkusuz 2013, ülkemiz
için birçok gelişmenin yaşandığı bir yıl olmuştur, 2013 yılı ile 2014 yılı
arasındaki karşılaştırma, şirketlerin bu değişiklileri itibarları açısından
nasıl yönettiklerinin bir ölçütü olarak değerlendirilebilir. Sektörel itibar
puanlarına bakıldığında Gıda sektörünün 2013 yılında T.İ.E. puanı en yüksek
sektör olduğu ortaya çıkmaktadır. En düşük puana sahip sektör ise Eğitim
(Üniversiteler) olmuştur. Algı faktörlerini ele aldığımızda ‘dürüstlük ve şeffaflığın‘, geçen yıl olduğu
gibi, kamuoyu nezdinde, en önemli kriter
olarak ortaya çıkması da, itibara giden
yolda, şeffaf davranmanın değerinin altını bir kere daha çiziyor’’ dedi.
Ekren, konuşmasında şu mesajları
verdi: “Üniversitemizin akademik desteği ve denetimiyle gerçekleştirilen
Türkiye İtibar Endeksi çalışmasında üçüncü yılı da tamamladık. Endeks
çalışmaları, hem akademi dünyası, hem de özel sektör için önemli çalışmalardır,
biz de bu konuda üzerimize düşeni yapmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Endeksin metodolojisi ve kurumların
Türkiye İtibar Endeksi’nden nasıl yararlanacağı hakkında bilgi veren XSIGHTS
Araştırma Yönetim Kurulu Başkanı Çiğdem Penn de, “Şirketler Türkiye İtibar
Endeksi raporundan bu yıl da çok faydalanacaklar. Bu yıl endeks üzerinde
yaptığımız çalışmaların, endeksi daha da derinleştirdiğini düşünüyorum. Öncelikle ‘Şirketiniz itibar radarına girmiş
mi?’, ‘Sektörünüzdeki sıranız kaç?’, ‘Sizi en itibarlı şirket olarak algılayan
kişiler Türkiye’nin neresinde?’, ‘Rakiplerinize göre neredesiniz?’,
‘Sektörünüzde hangi algı faktörleri fark yaratacak?’ gibi hep merak ettiğimiz
soruları, sponsorsuz, tarafsız, akademik olarak kontrol edilmiş bir araştırmaya
dayanarak bulacaksınız. Türkiye İtibar Endeksi raporunu tüm iletişim ve
pazarlama profesyonelleri çok ilginç ve faydalı bulacak” diye konuştu.
‘’Endeks,
İtibar yönetimi kavramının doğru anlaşılmasında önemli bir parametre’’
Türkiye İtibar Endeksi’nin kendi
alanında akademik denetime tutulan ilk ve tek araştırma olduğuna dikkati çeken
endeksi ülkemize kazandıran İtibar Atölyesi’nin Başkanı Ertan Acar, “Bu yönü
ile Türkiye İtibar Endeksi’nin sonuçlarının şeffaflığı, her türlü müdahale ve
yönlendirmeye kapalı bir biçimde gerçekleştirilmesinin teminatı İstanbul
Ticaret Üniversitesi ve üniversitenin İstatistik Bölümü’dür. Ülkemizin gerek bölgesinde gerekse dünya çapında etkin bir rol
üstlenmesi, ekonomik göstergelerin dünyanın pek çok gelişmiş ülkesine bile
parmak ısırtmaya başlaması ile birlikte kurumsal itibar yönetimi konusu
iletişim dünyamızın en önemli gündem maddelerinden biri haline geldi. Bu yönü
ile Türkiye İtibar Endeksi, itibar yönetimi kavramının doğru anlaşılması ve
kurumların iş süreçlerine doğru bir biçimde yerleşmesi için önemli bir
parametre, kurumların gelecek vizyonunu oluşturmasında bir navigasyon aracı
görevi üstleniyor. Endeksin sürdürülebilir
olmasında büyük katkı sunan ve itibar yönetimi kavramına akademik bir çatı
kuran başta İstanbul Ticaret Üniversitesi olmak üzere, endeksi gerçekleştiren
ve bu yıl kendi aramızda yaptığımız özel anlaşma ile Türkiye İtibar Endeksi’nin
saha maliyetlerini ve pazarlama çalışmalarını üstlenen, uluslararası araştırma
şirketi XSIGHTS’a katkılarından ötürü teşekkürlerimizi sunuyorum” diye konuştu.
Üç yeni
endeks daha geliyor
“İtibar Atölyesi olarak şu günlerde
yenilikçilik ve Ar-Ge, kurum kültürü ve etik değerler, sürdürülebilirlik
alanlarında üç yeni endeksin daha hazırlıkları içindeyiz” diyen Acar, “Yine
akademik çevreler ile işbirliği içinde model geliştirme çalışmaları süren bu
yeni endeksleri gelecek yıllarda iş dünyasına kazandırma gayreti içinde
olduğumuzun da müjdesini şimdiden sizlere vermek isterim” dedi.
‘’İtibar
ilk defa üniversitemizde kurumsallaştı’’
Endeksin 2013 sonuçlarını İstanbul
Ticaret Üniversitesi bünyesinde kurulan İtibar Derecelendirme Uygulama ve
Araştırmalar Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Ferhan Benli açıkladı. İtibar
yönetiminin stratejik önemine dikkat çeken Benli, “İlk defa Türkiye’de
üniversitemizde kurumsallaştırılan bir İtibar ölçüm merkezinin kurumsal
itibarin ölçülebilinir ve yönetilebilinir bir stratejik parametre konumuna
getirilmesinden gurur duyuyoruz” dedi.
Türkiye İtibar Endeksi’nin hem saha
çalışmalarının hem de ölçüm modelinin İstanbul Ticaret Üniversitesi İstatistik
Bölümü Başkanlığı tarafından adım adım denetlendiğini ifade eden Benli, “Kurum
ve markalar için günümüzde ‘Hangi yönetim ve pazarlama stratejisi bizi
paydaşlarımızın gözünde en itibarlı seviyeye taşır’ diye sorma anının geldiği
bir piyasa döneminden geçmekteyiz. Bunu operasyonel hale getirmenin ise ayrı
bir stratejik düşünce ve boyutu olduğu hiç şüpheye maruz bırakılmayacak bir
konu. Ancak bu yönü ile bu soru, iş, marketing stratejistleri ve akademik
dünyanın uzun süre gündeminde kalacak. Endeks sonuçları bize itibarın sadece
sınırsız sermaye özelliği göstermekte kalmayıp, bu sınırsız sermayeye ulaşmanın
globalleşmeden de geçtiğini göstermektedir. Türk halkı bizim can damarımızı
oluşturan yerel şirketlerimizin ekonomiye olan katkılarını bir veri olarak
algılayıp bu ülkeye hizmet eden firmalarımızın global platformlarda da aynı
başarıları göstermelerini bir başarı kriteri olarak şart koşmaktadır” diye
konuştu.
İtibarın Süper Ligi
Üçüncüsü
gerçekleştirilen araştırmanın bu anlamda ülkemizde önemli bir yere sahip
olduğuna dikkati çeken Benli, “Araştırmamıza yanıt verenler tarafından en çok
itibarlı bulunan kurum ve markaların sıralandığı ‘Türkiye İtibar Endeksin
Radarı’na her yıl ortalama 400 kurum ve marka giriyor. 3 yıl üst üste bu radara
girmenin kurum ve markalar açısından büyük bir başarı olduğu görüşündeyiz. Bunu
kurumlar açısından ‘İtibarın Süper Ligi’ şeklinde de adlandırabiliriz. Dönüp 3
yıllık projeksiyona baktığımızda 160’ı aşkın kurum ve markanın bu başarıyı
gerçekleştirdiğini görüyoruz. Bu nedenle bu yıl yeni bir uygulamayı devreye
sokuyoruz. İtibar Atölyesi, Xsights ve İstanbul Ticaret Üniversitesi
temsilcilerinden oluşan TİE Yürütme Kurulu olarak sektördeki sıralamasına
bakılmaksızın TİE Radarı’na 3 yıl üst üste girmeyi başaran kurum ve markaya
‘Türkiye İtibar Endeksi Başarı Belgesi’ vermeye karar verdik” diye konuştu.
TİE Başarı Belgesi Almaya Hak Kazanan ve İtibarın Süper Ligi’ne Giren
Markalar:
A101, Abdi İbrahim, Acıbadem
Hastanesi, Adidas, Adil Işık, Ağaoğlu, Akbank, Aksa Enerji, Alarko Holding,
Algida, Apple, Aras Kargo, Arçelik, Ariston, Aroma, Arzum, Asustek, Audı, Avea,
Aygaz, Aytaç, Banvit, Beko, Bellona, Beymen, Bim, Bimeks, Bmw, Borusan Holding,
Bosch, Boyner, BP Petrolleri, Burger King, CarrefourSA, Casper, Cevahir
Holding, Coca-Cola, Colins, Collezione, Çaykur, Çetinkaya, Çukurova Holding,
Damat, Danone, Defacto, Demirören Şirketler Grubu, DenizBank, Diesel, Dimes,
Doğan Holding, Doğuş Çay, Doğuş Holding, Dumankaya, Eczacıbaşı Holding, Ekici
Peynir, Enka İnşaat, Erikli Su, Eti Şirketler Grubu, Fenerbahçe Spor Kulübü,
Fırat Plastik, Fiat, Fiba Holding, Finansbank, Ford, Galatasaray Spor Kulübü,
Garanti Bankası, Grundig Türkiye, Gürallar, Türkiye Halk Bankası, Hayat Kimya
Sanayi, Honda Türkiye, Hewlett-Packard, Hyundai, İhlas Holding, Ing Bank,
ipekyol, İpragaz, İstikbal Mobilya, Türkiye İş Bankası, Keskinoğlu, Kiğılı,
Kiler, Kipa, Koç Holding, Komili Yağ Sanayi, Koton, LC Waikiki, Levı
Strauss & Co, LG, LTB, Makro Market, Mango, Mavi, Media Markt, Mercedes,
Merinos Mobilya, Metro Turizm, Microsoft, Migros, Nestlé, NIKE, Nokia, Nurol
Holding, Opel, Opet, Özdilek, Panasonic, PepsiCo, Petrol Ofisi, Peugeot, Philip
Morris, Philips, Pınar Süt, Profilo, PTT, Puma, Real, Renault, Rodi, Sabancı
Holding, Samsung, Sanko Holding, Sarar, Sek, Shell, Siemens, Sony, Sütaş, Şok,
Tamek, TEB, Tansaş, Tat, TEDAŞ, Tekfen Holding, Tepe İnşaat, THY, Tofaş,
TOKİ, Toprak Holding, Toshiba, Toyota, Turkcell, Türkiye Petrol Rafinerileri,
Türk Telekom, Ulusoy Holding, Ülker, Türkiye Vakıflar Bankası, Vakko, Vatan
Bilgisayar, Vestel, Vodafone, Volkswagen, Yapı ve Kredi Bankası, Yaşar Holding,
YKM, Yörsan, Zara, Ziraat Bankası, Zorlu Holding
- Türkiye İtibar Endeksi 2013
Verimli İtibar Puanı Genel Sonuçlarına Göre İlk 10:
Sıralama
|
Kurum Adı
|
Puan
|
1.
|
Koç Holding
|
5.378
|
2.
|
Sabancı Holding
|
5.211
|
3.
|
Arçelik
|
4.116
|
4.
|
Ülker
|
3.923
|
5.
|
Turkcell
|
3.856
|
6.
|
Samsung
|
3.793
|
7.
|
THY
|
3.417
|
8.
|
Coca Cola
|
3.324
|
9.
|
Eti
|
3.286
|
10.
|
Beko
|
3.135
|
- Türkiye İtibar Endeksi 2013 Sektör Birincileri:
Sektörü
(Alfabetik Sırayla)
|
Kurum Adı
|
BEYAZ EŞYA
|
Arçelik
|
ELEKTRONİK EŞYA
|
Samsung
|
ENERJİ
|
TEDAŞ
|
GIDA
|
ÜLKER
|
GİYİM
|
LC Waikiki
|
GSM
|
TURKCELL
|
İNŞAAT
|
Ağaoğlu
|
OTOMOTİV
|
Mercedes
|
SİGORTA
|
AXA Ssigorta
|
ULAŞIM
|
THY
|
ÜNİVERSİTE
|
ODTÜ
|
BANKACILIK
|
TC. ZİRAAT BANKASI
|
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder