SEKTÖRÜN NABZI
PERAKENDE GÜNLERİ’NDE ATMAYA DEVAM EDİYOR
Perakende sektörünün geleceğine yön
veren konu ve konuklarıyla sektörün en önemli buluşması olan Perakende Günleri, ikinci gün oturumlarıyla devam ediyor.
Türk perakende sektörüne çalışmalarıyla yön veren Soysal tarafından gerçekleştirilen Perakende Günleri’12 ikinci gün oturumlarıyla devam ediyor. Dünyada ve Türkiye’de perakende sektörüne yön veren isimler ve başarı hikayeleriyle farklı markalara ilham veren sektör duayenlerinin sahne aldığı oturumlar sektör temsilcileri tarafından ilgiyle izleniyor. Perakende Günleri’12’nin ikinci gün oturumları, sözcüklerin gücünü kullanarak internette 20 milyondan fazla kişiye ilham veren viral videoların yaratıcısı Andrea Gardner’ın sunumu ile başladı. Purplefeather CEO’su Andrea Gardner, ‘kelimeyi değiştir, dünyayı değiştir’ başlıklı oturumunda kelimelerin ardındaki gücü perakende sektörü temsilcileri ile paylaştı. Gardner; “Dünyanın en önemli markaları ‘neden’ sorusuna çok net yanıt veren başarılı sloganları ile hedef kitlelerine ulaşıyor ve onlarla duygusal bağ kuruyor. Kelimeler duygusal bağ oluşturmak için en etkili yöntemdir. Siz de kelimeleri doğru yer ve doğru zamanda kullanarak marka gücünüzü ve etkisini arttırabilirsiniz” dedi. Konuşmasında insan beyninden günde ortalama 50 bin farklı düşünce geçtiğini söyleyen Gardner; “Bu düşüncelerin yüzde 98’i bir önceki gün ile aynı. Yani hep aynı şeyleri düşündüğümüz için otomatik tepkiler veriyoruz. Oysa beğenmediğimiz düşünce ve hikayeleri değiştirerek dünyayı da değiştirebiliriz” dedi.
Ortadoğu Devi Azadea Türkiye’de Büyümeye Kararlı
Ortadoğu’nun perakende devi Azadea Türkiye Direktörü Ali Al Khalil ise Perakende Günleri’12’de gerçekleştirdiği konuşmasında Türkiye’de büyümek istediklerini vurguladı. Al Khalil, “5 yıl içinde Promot mağaza sayısını 23, Gymboree mağaza sayısını 25 ve Paul mağaza sayısını 19’a yükseltmek istiyoruz” dedi. Türk perakende sektörünün olgun bir pazar olduğunu, çok büyük ve profesyonel Türk markalar bulunduğunu söyleyen Ali Al Khalil, bu markaları yurt dışına taşımak üzere çalışmalar yaptıklarını söyledi. Al Khalil özellikle ortadoğu ülkelerine taşımak üzere Türk hazır giyim markaları ile görüşmeler yaptıklarını da açıkladı.
Konsept ve tasarım çalışmalarıyla perakende sektörüne hizmet veren SKM Projects+ Kurucu Mimarı Hakan Sekmen ise Türk markalarının yurt dışı açılımlarında özgün konseptlere ihtiyaç olduğunu söyledi. Sekmen, “Markalar yurt dışına açılırken kültürel ve geleneksel unsurları korumalı. Özellikle yurt dışı yatırımlarında perakende mimarisine daha fazla önem verilerek, ülkeye ve markaya özgü geleneksel çizginin korunması rekabette fark yaratmak için önemlidir” dedi.
Aşık Olunacak Marka Yaratmanın Sırları Perakende Günleri’nde
Pek çok firmada değişimin yolunu açan, İngiltere’nin en önemli stratejik danışmanlık firması 20.20’nin firma ortağı, Mariann Wenckheim de Perakende Günleri’12’de sahne alan bir başka isim oldu. Arsenal, Waitrose, Ann Summers gibi pek çok firmada değişimin yolunu açan Wenckheim, zorlu bir rekabetin hakim olduğu yeni marka dünyasında deneyimlerini katılımcılar ile paylaştı. Wenckheim, “Aşık olunacak cesur markalar yaratmak istiyorsanız bunun beş temel prensibi var. Sizi harekete geçiren ‘mojo’nuzu bulun. Basit ve yalın olun, vizyonunuza sahip çıkarak geleceğe odaklanın, müşterilerinize markalarınızı deneyimletecek ortamlar yaratın ve hedef kitlenizi etkileyecek duygusal bağlar kurun” dedi.
Türk markalarının yüzde 49’u online mağazalardan da satış yapıyor
Perakende Günleri’nin ikinci gününde e-ticaretin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini ve son trendlerini paylaşan Markafoni Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Tatari, Türkiye’de internet kullanımının ve buna paralel e-ticaretin hızla arttığına dikkat çekti. Tatari; “Türkiye nüfusunun yüzde 47’si internet kullanıyor. Bu kullanıcıların yüzde 22’si internetten alış veriş yapıyor. Bu da yaklaşık 8 milyon kişi demek” dedi. Tatari, 2015 yılında Türkiye’de
e-ticaret yapanların sayısının 15 milyona ulaşacağını belirtti. Online alışverişin perakende cirosundan aldığı payı da her geçen yıl arttırdığını belirten Tolga Tatari; “2012 yılında
e-ticaret perakende cirosundan yüzde 4.3 oranında pay aldı” dedi. İnternet ortamında yapılan alışverişlerde yüzde 44 oran ile giyim ilk sırada yer alırken, bu oranı elektronik yüzde 26, ev eşyası ve mobilya yüzde 21, gıda yüzde 18,5, seyahat yüzde 17 ve kitap- dergi- gazete ise yüzde 16 ile takip ediyor. Tatari; “ Bundan beş yıl önce gıda ve mobilya internet ortamında satılmıyordu bugün ilk sıralarda yer alıyor olması dikkat çekici. Üstelik dünyada gıda alışverişi yapanların yüzde 65’i fiyat kıyaslaması bile yapıyor ” dedi.
e-ticaret yapanların sayısının 15 milyona ulaşacağını belirtti. Online alışverişin perakende cirosundan aldığı payı da her geçen yıl arttırdığını belirten Tolga Tatari; “2012 yılında
e-ticaret perakende cirosundan yüzde 4.3 oranında pay aldı” dedi. İnternet ortamında yapılan alışverişlerde yüzde 44 oran ile giyim ilk sırada yer alırken, bu oranı elektronik yüzde 26, ev eşyası ve mobilya yüzde 21, gıda yüzde 18,5, seyahat yüzde 17 ve kitap- dergi- gazete ise yüzde 16 ile takip ediyor. Tatari; “ Bundan beş yıl önce gıda ve mobilya internet ortamında satılmıyordu bugün ilk sıralarda yer alıyor olması dikkat çekici. Üstelik dünyada gıda alışverişi yapanların yüzde 65’i fiyat kıyaslaması bile yapıyor ” dedi.
Türkiye’nin önde gelen markalarının da yüzde 49’unun online satışlara başladığını vurgulayan Tatari bu oranın artması gerektiğini söyledi. E-ticarette başarılı olmak isteyen markalara tavsiyelerde de bulunan Tolga Tatari; “E-ticarette rekabet açısından ürün çeşitliliği, uygun fiyat ve kullanıcı deneyimi yaşatmanız gerek. Müşterilerinize mağazalarınızda yaşattığınız müşteri memnuniyetini elektronik ortamda da taşımalısınız” dedi.
Detaylı bilgi için: www.perakendegunleri.com
Perakende Günleri’ndeki son gelişmeler için: www.twitter.com/PG_Soysal
Ana sponsorlar: Turkmall, CardFinans, Markafoni
Sponsorlar: Qubicon, Tefal, Ece Türkiye, Teknosa, Turkcell, Netlog Lojistik Grubu, Sensormatic, Posta, Emaar Turkey, Karakaşlar Group, Orion Holding, Torunlar GYO, Ankara Shopping Fest, Greyder, TepeHome, SKM Projects+, Azadea, Ra-di-ta, Tween, Gratis, Tepe Nautilus, Funlab, secretcv.com, Arsis Grup, Obase, Saat&Saat, Coface Sigorta, Silk&Cashmere, Olivium, Nebim, Suryapı, Afium, İkbal, Highway Outlet, ,VRM Plus, AVM mfi Partners, Coca-Cola, Mudo, Divarese, United Colors of Benetton, Stefanel, Parmakizi, Starbucks, Saydam, PortVale, Havas Engage İstanbul, Günışığı Kitaplığı, PrNet, Euromessage, Akşam, Para, Platin, Radikal, Sözcü, Skytürk 360, Power FM, AMPD, Nielsen, RAMA, GDI, ATO, BMD, MOSDER, AYD, TMD, ASD, MTD, UFRAD, Soysal Perakende Okulu, Hürriyet.
Soysal Hakkında:
Soysal, perakende ve hizmet sektörlerinin eğitim, gelişim ve bilgi merkezi olma misyonu ile kurucu Suat Soysal önderliğinde eğitmen ve uzman kadrosu ile hizmet veren bir uzmanlık kuruluşu. Soysal’ın ana faaliyet alanları; eğitimler ve Soysal Perakende Okulu, Uluslararası İstanbul Perakende Konferansı ve İstanbul Perakende Fuarı’ndan oluşan dev organizasyon Perakende Günleri, Perakende Güneşi Ödülleri, Soysal Meçhul Müşteri Hizmetleri, Soysal Denetim Hizmetleri, Perakende Liderler Konferansı, danışmanlık faaliyetleri; Merhaba, Soysal Alışveriş Merkezleri ve Mağazalar - Marketler katalogları ve yayınlardan oluşuyor. Soysal, konusunda uzman uluslararası 5 danışmanlık kuruluşu ile ortak çalışmalara da imza atıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder