11.29.2012

PERAKENDE GÜNLERİ’12SEKTÖRE İLHAM VE YÖN VERMEYE DEVAM EDİYOR! -YILMAZ PARLAR

PERAKENDE GÜNLERİ’12
SEKTÖRE İLHAM VE YÖN VERMEYE DEVAM EDİYOR!

Perakende sektörünün geleceğine yön veren konu ve konuklarıyla sektörün en önemli buluşması olarak kabul edilen Perakende Günleri, 12. yılında da sektörün nabzını tutuyor. 28-29 Kasım tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen Perakende Günleri’12, yerli ve yabancı 25 ayrı konuşmacının katıldığı 16 farklı oturumla iki gün boyunca sektörün en çok merak edilen konularına ışık  tutacak.

Dünya perakendesinin önemli isimleri, perakendeye yeni bakış açısı kazandıran profesyoneller, başarı öyküleri ve yeni fikirlerle sektörün gelişimine destek olan uzmanlar Perakende Günleri’12’de buluşuyor. Türkiye perakende sektörüne çalışmalarıyla yön veren Soysal tarafından 2001 yılından beri düzenlenen Perakende Günleri bu yıl da pazarlama, marka, tasarım, iletişim ve ekonomi gibi geniş bir yelpazeyi içeren konularıyla sektörün nabzını tutuyor. 16 farklı oturum ve 25 ayrı konuşmacının yer aldığı Uluslararası İstanbul Perakende Konferansı’nın yanı sıra Perakende Günleri’12, İstanbul Perakende Fuarı ve sektörün en prestijli ödülleri Perakende Güneşi Ödülleri’ne de ev sahipliği yapıyor.

İki gün sürecek Perakende Günleri’12 yaşları 7 ila 14 arasında değişen 40 çocuğun yer aldığı Sanatçılar ve Sanatseverler Kültür ve Dayanışma Derneği (Sansev) Korosu’nun seslendirdiği şarkılarla renkli bir açılış törenine sahne oldu. Törende yaptığı konuşmada perakende sektörünün dinamik yapısını vurgulayan Soysal Genel Müdürü Suat Soysal; “Perakende Günleri’nin 12. yılındayız ve on iki yıldır Perakende Günleri’ni ilham almak ve değişmek için yapıyoruz. Bu yıl da ilham verecek yol gösterecek cümlelerin peşinde olacağız. Konuşmacıları dinleyen her katılımcı kendi cümlesini bulacak” dedi. Suat Soysal, perakende sektörü ve alt sektörelerinin  arasında artık sınırların kalktığına dikkat çekerek, herkesin birbirinin öyküsünden çıkartacağı bir çok ders olduğunu ve Perakende Günleri’nin içeriğinin de bu doğrultuda tasarlandığını belirtti.
Sektöre yeni bakış açıları kazandırmak için geniş bir yelpazede hazırlanan konferansın moderatörlüğünü bu yıl ilk defa sektörün önde gelen iki ismi Beta Yönetim Kurulu Üyesi Özlem İkiışık Barutçu ve Bayraktar Gayrimenkul Genel Müdürü Osman İllez üstleniyor.
Matthew Shay; “Teknoloji tehdit değil, sektörün geleceğidir”
Perakende Günleri’12, dünya perakende sektörüne yön veren ve tüm dünyada 3.5 milyonu aşan
üyesi ile sektörün en büyük kuruluşu olan National Retail Federation’un (NRF) Başkanı ve CEO’su Matthew Shay’ın konuşması ile başladı. Türkiye’ye ilk kez gelen Shay, perakende sektörünün geleceğini ve  sektördeki en yeni trendleri katılımcılarla paylaştı. Shay, elektronik ticaretteki artış oranlarına dikkat çekerek, sektörün bu alana yatırım yapmasının kaçınılmaz olduğunu vurguladı. Geçen yıl ABD’de 200 milyar Dolar’lık online satış harcaması gerçekleştiğini söyleyen Shay, “Elektronik ticaret, geleneksel perakendeye alternatif değil. Günümüzde hepsinde birden başarılı olmak ve her yerde bulunmalısın. Müşteri beklentisi açısından bu artık bir zorunluluktur. Teknoloji tehdit değil, sektörün geleceğidir”dedi. Dünya perakende sektörü büyüklüğünün 11.4 trilyon Dolar’a ulaştığını belirten Shay, “Perakende demek istihdam ve hız demektir. Perakende iktisadi anlamda gelişmeyi beraberinde getiren bir sektördür. Bu nedenle yarattığı değerle ülkelerin ve şehirlerin kalbi olmaya devam edecektir” dedi. ABD’de perakende sektörünün 42 milyon kişiyi istihdam ettiğini belirten Shay, her dört kişiden birinin perakende sektörü ile ilgili olduğunu söyledi. Shay, noel döneminin hem sektör hem de Amerika için bir umut kaynağı olduğunu vurguladı. Matthew Shay; “İşsizlik rakamlarının yüzde 15’e ulaştığı ABD’de yalnızca noel döneminde artan satış grafiğine paralel perakende sektörü 600 bin dönemsel iş imkanı yaratmaktadır.  Bu noelde de alışveriş oranının yüzde 4.1 oranında artarak, 586 milyar dolar ciro rakamına ulaşmasını bekliyoruz” dedi.

Türk iş dünyasının başarı öyküleri farklı markalara ilham verdi
Perakende Günleri’nin ilk gün oturumları arasında Türk iş dünyasının başarı isimlerinin öyküleri izleyicilerden tam not aldı. Yılda 53 milyon yolcu ağırlayan TAV Havalimanları Holding’in Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Dr. Sani Şener, TAV'ın 12 yıllık başarı öyküsünün altında yatan sırları Perekende Günleri’12’de aktardı. Şener, “Tek tek ağaçlarını bilmediğiniz ormanı yönetemezsiniz. Başarı da şeytan da detaylarda gizlidir. Karar süreçlerini doğru yürütebilmek için yaptığınız işin tüm detaylarına hakim olmalısınız. Ancak çok fazla detaylara takılıp kalırsanız şeytanı da bulabilirsiniz” dedi. Perakende sektörü temsilcilerine bilgi, yetenek ve ilişki yönetimine önem vermeleri gerektiğini hatırlatan Sani Şener; “Önümüzdeki dönem  bilgi ve ilişki yönetiminin hakim olduğu bir kapitalizm yaşanacak” dedi.
Dünyaya ‘Simit Sarayı’ markasını ezberletmek istiyoruz
Simit Sarayı’nın yakaladığı dikkat çekici başarı hikayesi, bu başarıdaki önemli kilometre taşları, 1 TL’ye satılan simitle yakalanan ciro başarısı da Perakende Günleri’nin ilgiyle izlenen   oturumlarından biri oldu. Simit Sarayı İcra Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Abdullah Kavukcu sohbetinde ‘simitçi’ olmanın uluslararası boyuttaki başarısını paylaştı. Şu an Türkiye’deki mağaza sayımız 200. 2013 yılı sonunda kadar 280 mağazaya ve 2016 yılında ise 550 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Yurtdışında da simite büyük ilgi var. Yurtdışındaki mağazalarımızda yabancı müşteri oranımız ortalama %80, Hollanda’da ise bu oran %95’e ulaşıyor. Geçtiğimiz ay Frankfurt mağazamızı açtık, Aralık ayında ise Amsterdam mağazamız açılacak. ABD’deki yeni mağazamızı ise 2013 yılının ikinci çeyreğinde açacağız” dedi. Sky Chefs  ile ortaklık görüşmelerinin devam ettiğini vurgulayan Kavukcu “Uçaklarda simit satmaya başladık. Dünyanın her ülkesinde Simit Sarayı markasını ezberletmek ve gıdanın LCWaikiki’si olmak istiyoruz” dedi. 
Levent Eyüboğlu; “2013’de AVM’lerin ciro rakamı 49 milyar Dolar’a yükselecek” 
Turkmall Yönetim Kurulu Üyesi Levent Eyüboğlu ise Perakende Günleri’12 de sektörün son on yıldaki gelişimine dikkat çekerek, 2013 yılına ilişkin beklentileri katılımcılarla paylaştı. Eyüboğlu, “Türkiye’ye son on yılda yapılan yabancı yatırımlar on kat arttı. Türkiye’ye gelen doğrudan yatırım tutarı ise 110 milyar Dolar’a ulaştı” dedi. İstihdam rakamlarınındaki artışı da paylaşan Eyüboğlu, “Perakende sektöründe 2003 yılında Türkiye’de yaklaşık 3 milyon kişi istihdam edilirken on yılda bu raklam 4 milyon kişiye ulaştı” dedi. Perakende harcamalarının da son on yılda 2 katının üzerinde büyüdüğünü belirten Eyüboğlu, perakende harcamalarının 2013 yılında yaklaşık 346 milyar Dolar’a ulaşmasının beklendiğini söyledi. 2013 yılında AVM’lerdeki mağaza sayısının 30 bine ulaşacağını söyleyen Levent Eyüboğlu, “AVM’ler her yıl organize perakendeden aldığı ciro payını artırmaktadır. 2013 yılında yüze 16 oranında büyüme ile AVM’lerin ciro rakamının 48.9 milyar Dolar’a yükselmesini bekliyoruz” dedi.   
Sektör temsilcileri 2013 yılından umutlu
Sektör temsilcilerinin katılımı ile gerçekleştirilen ‘oylama’ bu yıl da Perakende Günleri’12’nin renkli bölümlerinden birini oluşturdu. Oylama kapsamında perakende dünyasına ilişkin sorulara verilen yanıtlar, bir kez daha sektörün mevcut durumu ve geleceğine ilişkin eğilimlere ışık tuttu. Sektör temsilcilerinin yüzde 44’ü 2013 yılının 2012 yılından daha iyi geçeceğine inanıyor. Konferansa katılan sektör temsilcileri 2015 yılında sektördeki satışların yüzde 33’ünün de online kanallardan yapılacağını düşünüyor.




Perakende Sektörü’nün yıldızı parlamaya devam edecek
Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Kunter Kutluay, dinamik yapısı nedeniyle perakende sektörünün yükselen yıldızı olmaya devam edeceğini vurguladı. Kutluay, ünlü sanatçı Mustafa Keser ile yürüttükleri kampanyanın başarısından çok memnun olduklarını belirtti.

Detaylı bilgi için: www.perakendegunleri.com
Perakende Günleri’ndeki son gelişmeler için: www.twitter.com/PG_Soysal
Ana sponsorlar: Turkmall, CardFinans, Markafoni
Sponsorlar: Qubicon, Tefal, Ece Türkiye, Teknosa, Turkcell, Netlog Lojistik Grubu, Sensormatic, Posta, Emaar Turkey, Karakaşlar Group, Orion Holding, Torunlar GYO, Ankara Shopping Fest, Greyder, TepeHome, SKM Projects+, Azadea, Ra-di-ta, Tween, Gratis, Tepe Nautilus, Funlab, secretcv.com, Arsis Grup, Obase,  Saat&Saat, Coface Sigorta, Silk&Cashmere, Olivium, Nebim, Suryapı, Afium, İkbal, Highway Outlet, ,VRM Plus, AVM mfi Partners, Coca-Cola, Mudo, Divarese, United Colors of Benetton, Stefanel, Parmakizi, Starbucks, Saydam, PortVale, Havas Engage İstanbul, Günışığı Kitaplığı, PrNet, Euromessage, Akşam, Para, Platin, Radikal, Sözcü, Skytürk 360, Power FM, AMPD, Nielsen, RAMA, GDI, ATO, BMD, MOSDER, AYD, TMD, ASD, MTD, UFRAD, Soysal Perakende Okulu, Hürriyet.

Soysal Hakkında:
Soysal, perakende ve hizmet sektörlerinin eğitim, gelişim ve bilgi merkezi olma misyonu ile kurucu Suat Soysal önderliğinde eğitmen ve uzman kadrosu ile hizmet veren bir uzmanlık kuruluşu. Soysal’ın ana faaliyet alanları; eğitimler ve Soysal Perakende Okulu, Uluslararası İstanbul Perakende Konferansı ve İstanbul Perakende Fuarı’ndan oluşan dev organizasyon Perakende Günleri, Perakende Güneşi Ödülleri, Soysal Meçhul Müşteri Hizmetleri, Soysal Denetim Hizmetleri, Perakende Liderler Konferansı, danışmanlık faaliyetleri; Merhaba, Soysal Alışveriş Merkezleri ve Mağazalar - Marketler katalogları ve yayınlardan oluşuyor. Soysal, konusunda uzman uluslararası 5 danışmanlık kuruluşu ile ortak çalışmalara da imza atıyor.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder