9.19.2012

BAĞIMSIZ KADIN DİREKTÖRLER PROJESİ-YILMAZ PARLAR



Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu'nun, halka açık şirketlere üçte bir oranında bağımsız yönetim kurulu üyesi kotası getiren SPK düzenlemesinin uygulanmasında kadın üyelere öncelik verilmesi amacıyla tasarladığı proje İsveç Başkonsolosluğun sağladığı hibe yardımı ve Egon Zehnder İnternational’in stratejik desteği ile başlatıldı

Proje, profesyonel kadın yöneticilerin yönetim kurullarında bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak yer almalarını kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu'nun Rio +20 bildirgesinde yer alan kadınların karar mekanizmalarındaki güçlerini arttırma amacına destek olma amacıyla tasarladığı proje İsveç Konsolosluğu'nun finansal desteği ile başlatıldı. Egon Zehnder International projenin uygulanmasında Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu'na stratejik ortak olarak destek sağlayacak.
Proje 2012 yılında yürürlüğe giren ve İMKB şirketlerinin yönetim kurullarında 1/3 oranında bağımsız üyenin yer almasını zorunlu kılan ve aynı zamanda yönetim kurullarında en az bir kadın üyenin de bulunmasını öngören SPK düzenlemesinin birlikte hayata geçirilmesini hedefliyor.
SPK'nın 56 no'lu tebliği ile yapılan düzenlemeye göre yönetim kurullarında kadın üye olmayan şirketler, yayınlamaları zorunlu olan Kurumsal Yönetim Uyum Raporu'nda yönetim kurullarında kadın üye olmamasının nedenlerini ve bu durumu değiştirmek için aldıkları tedbirleri açıklamak durumundalar. Projenin hayata geçmesi ile şirketlerin "˜uygun aday bulunamamış olması' gerekçesini öne sürmeleri zorlaşacak.
Projenin ilk aşamasında Türkiye ve Avrupa'da Türkiye şirketlerinde yönetim kurulu üyeliği yapabilecek nitelikteki adaylardan bir veri tabanı oluşturulacak ve adaylar yetkinlik ve deneyimlerine göre sınıflandırılacak. Sabancı Üniversitesi ve Egon Zehnder işbirliği ile geliştirilecek metodoloji yardımı ile şirketlerin bağımsız yönetim kurulu üyelerinde bulunmasını istedikleri yetkinlik ve deneyim veri tabanındaki kadınlarla eşleştirilecek. Çalışmaların ilk aşamasının Aralık ayında tamamlanması ve böylece 2013 genel kurullarında kadın adayların bağımsız üye kontenjanlarında yer almasına olanak sağlanması hedefleniyor.
Projenin entelektüel içeriğini Egon Zehnder'in profesyonel birikimi yardımı ile sağlayacak olan Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi, Birleşmiş Milletler'in "˜Sorumlu Yönetici Eğitimi İlkeleri'ni imzalayan 400 üniversite içinde yer alıyor. İlkeler, imzalayan okulların toplumsal öneme ve önceliğe sahip uygulama projelerinde şirketler ve kamu idaresi ile işbirliği yapmasını öngörüyor. Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi öğretim üyelerinden oluşan Kurumsal Yönetim Forumu bu anlayışla 3 senedir Karbon Saydamlık Projesi'nin de Türkiye operasyonunu yürütüyor.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder