8.02.2012

DTD Eğitim ve Etkinlik Merkezi Açıldı-Yılmaz Parlar



DTD Eğitim ve Etkinlik Merkezi Açıldı

Demiryolu Taşımacılığı Derneği'nin önem verdiği konuların başında eğitim çalışmaları gelmektedir. DTD kuruluşundan bu yana eğitim programları düzenlemiş ve bu eğitimlere sektörden yoğun katılımlar olmuştur.
Bilindiği gibi Türkiye’de demiryolu alt yapısı ve işletmeciliği bir devlet kurumu olan TCDD tarafından “tekel” olarak yapılmaktadır. TCDD’nin kurum içi verdiği eğitimler dışında orta ve yüksek eğitim kurumları ile özel eğitim kurumlarında “demiryolu taşımacılığı eğitimi” verilmemektedir.
Demiryolu Taşımacılığı Derneği olarak son beş yıldır demiryolu sektörüne yönelik düzenlediğimiz eğitim programlarını derneğimize ait fiziki bir eğitim birimi olmadığından farklı mekânlarda yürütüyorduk. Giderek artan talep üzerine eğitimlerimizi daha düzenli ve kurumsal bir yapı içinde gerçekleştirmek amacıyla DTD çatısı altında bir "Eğitim ve Etkinlik Merkezi" oluşturduk.
DTD Eğitim ve Etkinlik Merkezi'nin açılış töreni 30 Temmuz 2012 Pazartesi günü yapılmış ve ardından iftar yemeği ile devam etmiştir.
DTD Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Öz ve TCDD 1. Bölge Müdürü Hasan Gedikli’nin kurdelayı birlikte kesmeleri ile “Eğitim ve Etkinlik Merkezi” açılmıştır. Açılış törenine TCDD 1. Bölge Müdür Yardımcısı Nihat Aslan, DTD Yönetim Kurulu üyeleri, DTD Üyeleri, Sivil Toplum Kuruluşları temsilcileri ve basın katılmıştır.
Açılış töreninden sonra iftar yemeğine geçilmiştir. DTD Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Öz, iftar sonrası yaptığı konuşmada; DTD Eğitim ve Etkinlik Merkezi’nin açılışının DTD için çok önemli ve özel bir gün olduğunu, açılışa katılan tüm davetlilere teşekkürlerini iletmiştir. Burada verilecek “demiryolu taşımacılığı” eğitimleri ile sektörün kalifiye, donanımlı, konusuna hakim eleman ihtiyacının karşılanacağını belirterek, DTD’nin eğitim ve diğer konulardaki çalışmalarının önümüzdeki günlerde artarak devam edeceğinin altını çizmiştir. İbrahim Öz, DTD Demiryolu Eğitim ve Etkinlik Merkezinde verilecek eğitimlerinin amacının demiryolu taşımacılığını öğrenmeyi, sektör ile ilgili bilgilere ulaşmayı, mevcut demiryolu bilgilerini güncellemeyi ve diğer taşıma sistemleri ile kıyaslanabilirliğini sağlamak olacağını da söylemiştir.
Demiryolu Taşımacılığı Derneği Eğitim ve Etkinlik Merkezi’nin “Yaşamboyu öğrenmeyi” de destekleyerek, demiryolu taşımacılığı eğitimi alan kişinin işinin gerektirdiği bilgilere sahip olmasının, değişen koşullara ayak uydurabilen duruma gelmesinin, çalıştığı/sahip olduğu firmanın rekabet gücünü arttırarak nitelikli ve daha kaliteli hizmet sunabilecek duruma gelmesinin önünü açacağını da belirten İbrahim Öz, “demiryolu geleceğimizdir” diyerek sözlerine son vermiştir.
Demiryolu Taşımacılığı Eğitim Merkezi’nde verilecek eğitimlerin lojistik sektörüne önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz.

“demiryolu geleceğimizdir”
DTD Demiryolu Taşımacılığı Derneği

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder