5.09.2012

Eker Gıda, 35 milyon Euro’luk fabrika yatırımıyla 35’inci yaşını kutladı-Yılmaz Parlar







Eker Gıda, 35 milyon Euro’luk fabrika yatırımıyla
35’inci yaşını kutladı
Faaliyetinin 35. Yılını kutlayan Eker Gıda, 35 milyon Euro yatırımla istihdamını yüzde 30, üretim kapasitesini ise yüzde 300 artırdı. Eker Gıda, yeni fabrikası ile daha geniş bir coğrafya ve hedef kitleyi yeni lezzetlerle tanıştıracak.
Süt ve süt ürünleri konusunda 35 yıldır tüketicisini lezzet ve tazelikle buluşturan Eker Gıda, son 10 yıldır aralıksız süren büyümesini, kapasitesini 3 katına çıkartan yeni bir fabrika yatırımı ile geleceğe taşıdı. 35 milyon Euro’ya mal olan yeni fabrikası ile hedef büyüten Eker Gıda, geçen yıl yüzde 12 büyüme ile 134 milyon TL ciroya ulaşırken, 2012’de de yüzde 20 büyümeyle 160 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.
Eker’in, Bursa’nın Mustafa Kemalpaşa ilçesinde bulunan yeni fabrikasında düzenlenen basın toplantısında konuşan Eker Süt Ürünleri AŞ Genel Müdürü Ahmet Eker, şunları söyledi:


“Eker ailesi olarak tüketici talepleri doğrultusunda son 10 yıldır yakaladığımız büyüme trendi bizleri motive etti. Dünyanın süt endüstrisinde en ileri teknolojisini yeni fabrikamıza taşıdık. Eker ailesi olarak 35 yıldır, daha kaliteli ve lezzetli ürünler üretebilmek için tüm kazancımızı işimizi geliştirmeye yatırdık. Üretim kapasitemizi 3 katına çıkartan yeni fabrikamız sayesinde, daha geniş bir coğrafyada halkımızı Eker’in lezzet ve kalitesiyle buluşturacağız. Yeni fabrikamızda kullanacağımız üstün üretim teknolojisi ile Eker dostları için farklı lezzetler üreteceğiz. Yepyeni lezzetleri birlikte keşfedeceğiz. Yatırımı bizden, tadını çıkartması sizden…”
Eker’in 120 dönümlük arazi içinde, 23 bin metrekare kapalı alana sahip yeni fabrikası ile günlük 200 ton olan süt işleme kapasitesini, 600 tona çıkarttığını belirten Ahmet Eker, günlük 160 ton yoğurt ve 180 ton ayran işleme kapasitesine ulaştıklarını anlattı. Ahmet Eker, kapasite artışına bağlı olarak oluşturulacak yeni pazarlar sayesinde yeni bölgelere açılacaklarını; satış ve pazarlama ekibinde yeni kadrolar yaratarak istihdamda da önemli bir artış gerçekleştireceklerini söyledi.
İstihdamını yüzde 30 artıracak





900 olan çalışan sayısını, yeni yatırımı ile birlikte üç yılda yüzde 30 artırmayı hedefleyen Eker Gıda, 2012’de satış ve pazarlama ağını güçlendirmeye de ağırlık verecek. 250 frigorifik dağıtım aracıyla 100 çeşit ürününü 17 bine yakın satış noktasına günlük olarak ulaştıran Eker Gıda’nın İstanbul Anadolu, İstanbul Avrupa, Ankara, İzmir ve Bursa’da olmak üzere toplam beş bölge müdürlüğü ve Konya, Kayseri, Adana, Antalya, Kocaeli, Samsun, Eskişehir, Muğla ve Bodrum’da da cep depoları bulunuyor.
Kurulan cep depolarla Türkiye nüfusunun yüzde 70’ine ulaşan Eker Gıda, yeni cep depolarla daha geniş bir coğrafyaya, daha nitelikli hizmet taşıyacak.
Eker’in ürün yelpazesi genişliyor.
35 yıldır markası ayran ile özdeşleşen Eker, son yıllarda üretim teknolojisini geliştirerek, ürün portföyünü genişletti ve ayranın yanı sıra, sütlü tatlı, kefir, pastörize süt, kaymak, yoğurt, peynir ve tereyağı kategorilerinde 100’den fazla ürün çeşidine ulaştı. Restoran, fast food, lokanta gibi ‘ ev dışı tüketim noktalarında ayranda Türkiye’nin ikinci büyük firması konumunda bulunan Eker, yüzde 10 olan pazar payını yükselterek liderliği hedefliyor. Eker’in ikinci kuşak yöneticisi Ahmet Eker, “Sektörde bilinen bir firma olmamıza en büyük katkıyı sağlayan ürünümüz ayran… Eker ayran, yıllardır değişmeyen lezzeti, kıvamı ve kalitesiyle Türkiye’nin en beğenilen ayranı olma özelliğini koruyor. Toplam ciromuzda yüzde 50 civarında payı olan ayranda 2012 yılında yüzde 15 büyüme hedefliyoruz.” diye konuştu.


Eker’in liderlik hedeflediği bir başka ürünü ise sütlü tatlılar. Sütlaç, sakızlı muhallebi, krem şokola, supangle, tavukgöğsü ve keşkül olmak üzere 6 çeşitten oluşan sütlü tatlı portföyüne geçen yıl kazandibi, light supangle ve light keşkül olmak üzere üç çeşit daha ekleyen Eker Süt, portföyüne eklemeyi planladığı yeni çeşitleri ile de sütlü tatlılarda yüzde 10 olan pazar payını, yüzde 20’ye çıkarmayı hedefliyor.



Rakamlarla Eker…
Büyüme (2011): % 12
Hedef büyüme (2012): % 20
Ciro (2011): 134 milyon TL
Hedeflenen ciro (2012): 160 milyon TL
Ürün çeşidi: 100 çeşit
Üretim kapasitesi: 200 ton/günden 600 ton/güne yükseldi.
Dağıtım ağı: 250 frigofirik araç ile 17 bin satış noktasına günlük ulaşım. 5 bölge müdürlüğü, 9 ilde
cep depo ve bayilikler.
Çalışan sayısı: 900 kişi
Eker Gıda’dan ilkler:
1998 yılında 1 litrelik cam ambalajdaki yayık ayranıyla sektörde bir ilki gerçekleştirerek yeni bir pazarın yaratılmasına imza attı.
Aynı yenilikçi anlayışla geleneksel lezzetlerimizden kaymak, 2000 yılında Türkiye’de ilk kez Eker güvencesi ile ambalajlanarak tüketiciye sunuldu.
‘Lean pack’ denilen ve yüzde 90 oranında kalsiyum karbonat içeren yumurta kabuğundan esinlenerek üretilen çevre dostu ambalajı, ilk kez 2002 yılında Türkiye’de Eker pastorize süt üretiminde kullanıldı.

Eker yine bir ilki gerçekleştirerek, 2007’de sütlaç, keşkül ve tavukgöğsü gibi geleneksel Türk sütlü tatlılarını endüstriyel olarak üretip, market raflarına koydu ve sektöründe bir kategori yarattı.
Eker, 2012’de “çırpılmış” ve “4’lü” yoğurt üreterek, sektöründe yine bir ilke imza attı ve yeni bir segment yarattı.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder