4.23.2012

BAKAN BİNALİ YILDIRIM VE EGD GAZETECİLER- YILMAZ PARLAR



BAKAN BİNALİ YILDIRIM VE EGD GAZETECİLER BİR ARAYA GELDİ.
Celal Toprak’ın Başkanlığını yaptığı EGD Ekonomi gazetecileri Derneği gazetecileriyle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım 21 Nisan 2012 tarihi Ortaköy Kara Yolları Tesislerinde sabah 10.00 bir araya geldiler ve Bakan Yıldırım gazetecileri yapılan yapılmakta olan faaliyetleriyle birlikte projeleri hakkında,bilgilendirdi. Soruları cevaplandırdı.

Bakan Yıldırım, Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) üyeleriyle bir araya gelerek Ulaştırma bakanlığının eski yıllara karşılaştırmalı 2003-2011 yılları arasındaki icratları ve faaliyetleri hakkında bilgi verdi.
Bakan özetlediği sunumu “ Türkiye GSYH büyümesi dünya ticareti gelişimiyle aynı paralellikte. Bu gösteriyorki artık Türkiye küresel bir güç.
Ulaştırmaın Türkiye kalkınmasında büyük payı vardır.Büyüme bakanlığımızla orantılıdır.Bunun için ulaştırmanın büyümesi gerekiyor.
Demir yollarında artık trenini alan özel sektör raylarda taşımacılığını yapabilecek. Ancak kilometre başına para ödeyecek. İstediğini taşıyabilecek.
Ulaştırma ve haberleşme sektörünün GSYH'deki payının yüzde 14,9'a, bakanlığımızın kamu harcamaları içindeki payı yüzde 46'ya çıktı.
Ulaştırma ve haberleşme yatırımların tamamı yaklaşık 123 milyar lira ulaştı. 9 yılda yapılan 123 milyar lira yatırımın kaynak dağılımında yap-işlet-devret yatırımları giderekte artmaktadır.
Yatırımlar bütçenin yükünü azaltacak şekilde, yatırımların % 86 kamudan, % 14 yap-işlet-devret modeliyle gerçekleşti.
Yatırımlar % 65 karayolları, % 18 demir yolu, % 11 haberleşme, % 4 havayolu, % 2 denizyolu şeklinde gerçekleşti.
Doğrudan istihdam sayısı 94 ooo. Dolaylı olarak istihdam sayısı ise 122 000
Türkiye'de kullanılan internet pahalı değil .
Bölünmüş yollara önem verdik. Yol yatırımın % 72'sini bölünmüş yol yatırımlarının oluşturmaktadır. Yol uzunluğu 9,5 yılda 6 000 den 21 300 kilometreye çıktı.
Cumhuriyet ilk yıllarından 1950 yılına kadar yıllık ortalama 134 kilometre demir yolu yapıldı. 1951'den 2003'e kadar yıllık ortalama 18 kilometre 2003'ten itibaren yapılan yatırımlarla 135 kilometreye çıktı.
Demir yolları bir devlet politikası. 2003'te 235 milyon TL yatırım vardı. Demir yollarına 2012'de ayırdığımız bütçe 4 milyar 212 milyon TL
Yüksek hızlı trenlerin sayesinde karayollarında 1750 araç trafiğe çıkmadı. 2002 yılında 16 adet firma 789 vagonla demir yolu taşımacılığı yaparken 2012 yılında 45 firma 2.870 vagon.faaliyetdedir.
Özel sektörün taşıması 2002 yılında 982 000 ton iken. 2011 yılında 7,3 milyon tona kadar ulaşmıştır.
Demir yolu yan sanayini geliştirmek için fabrikalar kurulmaktadır
Havacılık sektöründe cironun 2003 yılından günümüze % 596, istihdamın % 133 arttı. 2003 yılında iç hatlarda 9 milyon yolcu uçarken, 2011 sonu rakamı 58,3 milyona çıktı. İç ve dış hatlarda yolcu sayısı yaklaşık 118 milyona ulaştı.Ticari uçak filosunun 351'e çıktı. 26 uçuş noktasına 9 yılda 21 yeni uçuş noktasının eklendi.


2003 yılında 61,5 milyar dolarlık yükün denizyolu vasıtasıyla taşınırken 2011'de bu rakam yıl sonu olarak 207 milyara çıktı.
Denizyolunda yolcu sayısı 157 milyona yükseldi. Yolcu sayısında % 276, gemi sayısında % 83 artış gerçekleşti. İzmir ve İstanbul'da gerçekleşen çalışmalar sonunda bu sayı daha fazla artacak. Ro-Ro gemileri ile yurt dışı düzenli hatlarda taşınan araç sayısı 2003 yılı itibarı ile 2011 yılı sonunda % 50 artış gerçekleşti. 2011 den günümüze 330 bin araç, yurt dışına Ro-Ro hatlarıyla taşındı. İDO, En fazla yolcu ve araç taşıyan dünya çapı en büyük şirkettir. Dünya deniz taşımacılığını yöneten 30 büyük ülkenin 15.'si Türkiye’de
Birçok banka, kurum ve kuruluşla anlaşmalı PTT, parasal anlamda en büyük banka. 300'den fazla Her türlü işlem yapılmaktadır PTT ATM'lerini hizmete girdi. Müşterilere 7 gün 24 saat hizmet vermektedir. PTT lerde 2003 yılında 8 milyon aylık ortalama işlem gerçekleşirken günümüzde 24 milyonu geçmiştir.

Yerli uyduyu yapmak için harekete geçtik.. Türksat uydu imal etmek için fabrika yapıyor. 2003'te 11,5 milyar dolar olan bilişim sektörü toplam gelirleri 2011'de 31 milyar doları geçeceği tahmin etmekteyiz.2012 hedefi 34 milyar. 2004'te % 55 doluluk oranına sahipken, 2012 yılında % 91,5 doluluk oranına ulaşmıştır. Yerli ve yabancı TV kanalları sırada beklemektedir. Japonya'da 2 uydumuz yapılmaktadır. Üçüncüsünü Japonlar ile ortak yapacağız Dördüncüsü tamamen Türkiye'de üretilecek.
Afet ve acil durumlar için mobil baz istasyonu kurduk. Türkiye'yi 25 bölgeye ayırdık. Her bölgede roaming özelliğine sahip 1'er adet uydu transmisyonlu mobil baz istasyonu hazır tutulmaktadır.
E-devlet kullanıcı sayısı sürekli artış göstermektedir. 387.000 den fazla kişi e-devlet uygulamasını kullandı.
Motorlu kara taşıtları sayısı 2001 yılında 7 000.000 iken , 2011 yılında 16 000 000 adete ulaştı. 10 yılda % 119 artı. 1995 yılında % 1,51, 2000'de % 0,77 olan yol kusurları bugün itibariyle % 0,28 seviyelerine indi.
Gazetecilerin İstanbul köprüleri tüp geçit yollar kazalar internet bilişim vs. olmak üzere konulu sorularıda cevaplandırarak bilgileri paylaştı.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder