6.24.2014

FRANSIZLARIN EFSANEVİ BİSİKLET MARKASI ‘SOLEX’ TÜRKİYE’DE-YILMAZ PARLAR


BASIN TOPLANTILARI  
SOLEX TÜRKİYE'DE

FRANSIZLARIN EFSANEVİ BİSİKLET MARKASI ‘SOLEX’ TÜRKİYE’DE

Cible Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Jean Pierre Bansard ve Solex CEO’su Gregory Trebaol'un ev sahipliğinde 24 Haziran 2013 tarihli  Ceylan Intercontinental Hotelde Basın toplantısı düzenlendi.
 .

Üretimine 1946’da başlanan Solex, 2’inci Dünya Savaşı sonrasının zor ekonomik koşulları altındaki Fransa’da uygun fiyatlarıyla popüler bir ulaşım aracı oldu. Solex bisikletleri, bugün dünyada 70 den fazla ülkede milyonlarca insana ulaşmış durumda.

2004 yılında Groupe Cible tarafından satın alınan Solex, son 10 yılda çevreci konsepti benimseyerek elektrikli bisiklet üretimine ağırlık verdi. Tasarımı ve cep telefonu gibi şarj edilebilen hafif bataryası ile fark yaratan Solex bisikletleri şimdi de Türk bisiklet severlerle buluşmaya hazırlanıyor.




TARİHÇE VE BAŞARILAR
Groupe Cible’nin kurucusu olan Jean Pierre Bansard 1962 yılında iş adamlığına soyundu. O zamanlar Paris’teki tek havalimanı bölgesi olan Orly Havalimanı’nda transit ve gümrükleme alanında uzmanlaşmış olan Bansard International firmasını kurdu.
Bu şirket çok hızlı bir şekilde dünya çapında büyüdü ve aracılık faaliyetlerine « nakliye »yi de ekledi. Fransa’daki altyapının gelişimini ve özellikle Roissy havalimanı noktasının ortaya çıkışını öngören Jean Pierre Bansard, ekiplerinin bir kısmını Roissy’e taşıdı ve şirket o noktadan bugünlere kadar güçlü bir şekilde geldi.
80’li yıllarda, havayolu taşıma ücretlerinin artışı ve daha genel olarak müşterilerin depolama ve stok yönetimi alanındaki ihtiyaçları, onu genel veya özel amaçlı kullanıma yönelik depolardan oluşan lojistik bir merkez oluşturmaya itti. Bansard International hızlıca Paris bölgesinde havaalanı lojistiğinin önde gelen oyuncularından biri haline geldi.
Bu uzmanlaşma Grup’a « kuru » depo olarak adlandırılan yani genel kullanım amaçlı depoları ve bozulabilir ürünlere yönelik soğuk depolarını büyük fransız ve uluslararası şirketlere kiraladığı önemli boyutta bir gayrimenkul edinmeyi ve geliştirmeyi sağladı.
O zamandan itibaren, bu gayrimenkul ve daha önemlisi bu özel konulu gayrimenkul, Groupe Cible’in bütün iş faaliyetlerinin gelişiminde merkezi bir konumda yer aldı.
1980 yılında, üretim fazlalarını ve satılmayan ürünleri çok yüksek oranda indirimlerle doğrudan halka sunmaya yönelik Outlet Center kavramı, Amerika Birleşik Devletleri’nde ortaya çıktı. Bu kavram Jean Pierre Bansard’ın dikkatini çekti ve Fransa’da Usines Center kavramını oluşturmasında vesile oldu.

Bu doğrultuda ilk ticaret merkezi “Usines Center” 1984 yılında Villepinte’de, Roissy Havalimanı’na çok yakın bir mesafede açıldı ve anında büyük bir başarı kazandı. Başlıca Fransız şehirlerinde 1984 ila 1988 arasında toplamda 600’den fazla butik içeren on bir merkez açıldı.
Buna bağlı olarak Grup gayrimenkul alanında yeni bir beceri edinmiş oldu : alışveriş merkezi inşası.  Bu faaliyet zamanla birçok büyük markaları bir araya getirerek gittikçe geleneksel alışveriş merkezlerinin öne çıkarılmasında kullanıldı.
1990 yılından itibaren,  yeni pazarların Avrupa’nın Güney bölümüne  veya Akdeniz kıyı çevresine girişi, grubun faaliyetlerini ulusal sınırlar dışına çıkarmaya teşvik etti. İspanya, İsrail ve hatta ABD’de birçok şube oluşturuldu. Grup eş zamanlı olarak Türkiye pazarıyla temasa geçti. Başlıca fransız dağıtıcılara, Türkiye’ye yerleşmeleri esnasında eşlik etti.
Grubun başarıları arasında, Gaillon Meydanı’nda içinde Drouant Restoran’ın da bulunduğu prestijli Goncourt Akademisi’nin renovasyonu yer almaktadır. Grup aynı zamanda Saint-Ouen’in simgesi olan Bit Pazarları’nın ikisini satın aldı : 420 standı olan ve antika eşya piyasası uzmanlarının tamamını kapsayan “Paul Bert” ve “Serpette” pazarları. Bu pazarlar tamamen yenilendi, normlara uygun hale getirildi ve özel olarak seçilen kaliteli antikacılara kiralandı, bu iki Pazar 1999 senesinde Grup için tekrar satıldı.
Jean Pierre Bansard günümüzde gayrimenkul, otel işletmesi ve Solex elektrik aracılığıyla endüstriyel üretim olmak üzere üç sektöre yayılan Grup faaliyetlerine, kendisine yirmi yıldan fazladır eşlik eden bir ekiple beraber devam etmiştir.

GAYRİMENKUL
Grup’un gayrimenkul faaliyeti bugün iki bölüme ayrılmıştır:
İnşaat, renovasyon, gayrimenkul ve farklı alanlar pazarlaması aracılığıyla özel içerikli gayrimenkul
Gayrimenkul işletmeciliği aracılığıyla gayrimenkul portföylerinin yönetimi
Grubun gayrimenkul işletmeciliği işlerini yürüten kolu « Mozart Gayrimenkul » günümüzde depo, otel duvarları ve alışveriş merkezi olmak üzere binlerce metre karelik alanları kontrol etmektedir.
Gerçekten de Grup, inşaat, soğuk depo ve devamlı kullanıma yönelik ofis renovasyonu alanında ulusal ve uluslararası bir uzmanlık kazandı. Gayrimenkul işletmeciliği olarak özellikle birçok soğuk ve kuru depoya sahiptir.
Grup aynı zamanda, Paris’in merkezinde turistik veya iş bölgelerinde yerleşik birçok otelin duvarlarına sahiptir (Etoile, Champs-Elysées, Saint-Germain, Auteuil,..)
Usines Center mağazalarından beri tarihsel olarak alışveriş merkezi sektöründe mevcut olan CIBLE, şehir dışında ticaret merkezleri inşaatına devam etmektedir. Birçok binada büyük markalar müşteri durumundadır: Leroy Merlin, la Halle aux Vêtements, ve hatta la Grande Récré, vb.
OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Dünya turizminde baş destinasyon olan Paris, özellikle turistik mahallelerinde otel faaliyetlerinin gelişimi için elverişli bir bölgedir.
İnşaat ve renovasyon kollarının en altında, Groupe Cible, CIBLE HOTELS MANAGEMENT (CHM) aracılığıyla, Paris’te 3, 4 ve 5 yıldızlı otellerinin işletme ve yönetimini gerçekleştirmektedir.
CHM, otellerin tasarımı ve dekorasyonu açısından idareci konumundadır. Philippe Starck’ın sanat yönetmeni olan Bruno Borrione gibi uluslararası alanda tanınmış tasarımcılarla çalışılmaktadır.
CHM, otellerinin, kendi kategorilerinde uluslararası bütün standartlarına uymasını ve bu şekilde bilindik otel zincirlerine katılmayı sağlamayı amaçlamaktadır (Holiday Inn, Intercontinental).
Etoile Meydanı’na 2 adım uzaklıkta bulunan InterContinental Paris-Avenue Marceau, Fransa’daki 3. InterContinental otelidir, Grubun en son başarıları arasında yer almaktadır.
CHM aynı zamanda yeni bir « city fashion hotels » tasarımını geliştirdi, Le Placide Oteli Paris’te bu anlamda işletilen ilk otel oldu. Bu lüks oteller başkentin gösterişli semtlerinde yer almakta, hepsi süit olmak üzere yaklaşık 15 odalı, istisnai kalitede bir hizmet sunmakta ve güç beğenen işadamları için « kendini evinde hissettiren” bir samimiyet sunmaktadır.

"E-SOLEX" ÜRETİMİ
Zamanın ötesinde bir stil ve kolaylıktan oluşan bir heyecanla yola çıkan Solex, Paris trafiğine bir geçiş sağladı. 2007 yılında Jean Pierre Bansard, 1946 ila 1988 yılları arasında Fransızların tercih ettiği ulaşım aracı olan, Fransa’nın en ünlü efsanevi motorlu bisiklet markasını satın almaya ve canlandırmaya karar verdi.
Teknik normları günümüz koşullarına getirip, özü tamamen elektriğe çevirdikten sonra, yeni « e-Solex » büyük italyan tasarımcısı Pininfarina’da yenilendi. Bu tasarımcı eski Solex markasının tanıdık ürün gamını çağdaş zevk ve estetikle birleştirmeyi başardı.
"e-Solex" bundan böyle bütün Fransa’da 200’den fazla acentayı içeren bir dağıtım ağı tarafından pazarlandı. Diğer ülkelere dağılımı, her ülkede ismi duyulmuş yerel ortaklar aracılığıyla gerçekleşti.

BUTİK OTELLER

CHM aynı zamanda yeni bir « city fashion hotels » tasarımına imza attı, Le Placide Oteli Paris’te bu anlamda işletilen ilk otel oldu. Bu lüks oteller başkentin gösterişli semtlerinde yer almakta, hepsi süit olmak üzere yaklaşık 15 odalı, istisnai kalitede bir hizmet sunmakta ve güç beğenen işadamları için « kendini evinde hissettiren” bir samimiyet sunmaktadır.
CHM aynı zamanda 2011 yılı ortalarında, şehir merkezinde, Croisettte ve Palais des Festivals’den 5 dakika yürüme mesafesinde bulunan Colette Oteli’ni açtı. Otel Colette, Côte d’Azur’de iş veya özel amaçlı seyahatler için ideal bir mekandı. Klimalı ve tamamen yenilenmiş 45 odasıyla, bu 4 yıldızlı otel Cannes seyahatlerini kolaylaştırmak için gerekli bütün hizmetleri sunmaktadır.
2011 yılında CHM, Eurostar ve Thalys trenlerinin geçtiği Gare du Nord’a kolay bir geçiş sunan Gare de l’Est’in tam karşısında yer alan « Marcel »in sahibi oldu. Her zaman canlı bir semtte sükunet sunan Marcel, çağdaş tasarımı, samimi ortamı ve müşterilerine sunduğu ekipmanlarla ayırtedilmektedir. Bu otel 30 odasıyla « butik otel » tarzını canlandırmaktadır.
Bu son iki otelin isimleri, özenle, yazarlar referans alınarak seçildi : Sidonie-Gabrielle Colette ve Marcel Proust. Bu da bu çok çekici otellere şiirsel ve kültürel bir dokunuş kazandırdı
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder